Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Mikunin tuplakaasari, tietoa kellään?

Aloittaja Spöke, 27 elokuu 13, 17:35:35

« edellinen - seuraava »

Spöke

Sopperprojektiin kiihkeä osienmetsästys käynnistyi... Onko kellään hajua tällasesta tuplakaasariviritelmästä, lähinnä löytyiskö jostain japsipyörästä tollasia mikuneita? Tuo valmis paketti ois helppo, mutta aika hintava. Imusarjan tuollaseen kyllä alsasta veistelis, samaten vivustot ja ryypyt sun muut. Tehoa ei varmaan tolla tarvii tavoitella, mutta ulkonäkö ois  aika pop.
Tuossa ebay-linkki:

http://www.ebay.com/itm/Harley-dual-Mikuni-Smoothbore-Carburetors-PANHEAD-FLATHEAD-SHOVELHEAD-IRONHEAD-/271249968043?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item3f27c20bab&vxp=mtr

-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

013

ainakin tuo sudco (teksti imusarjassa) on olemassa ja voi hyvin:
http://www.sudco.com/Carburetor01.html
Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.

Natking

Mitenkas Z1300 Kawa, onkos siina erilliset vai 3Xtupla kaasarit?
Just trying to be different (like everyone else)

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: Natking - 12 syyskuu 13, 15:28:44
Mitenkas Z1300 Kawa, onkos siina erilliset vai 3Xtupla kaasarit?

Kaasari-möhkössä on 3 x 2-kurkkunen CV, sinällään erikoinen kaasutin.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Kaaleppi

Vanhemmissa CB-Hondissa ainakin on noita neljän pattereissa. Muistikuvan mukaan ne on just tollain pareittain naitettu rivistöksi. (voin olla täysin hakoteilläkin).
Voin varmistaa kaverilta huomenissa.

Kaaleppi

Lisään vielä, että myös moottorikelkka ja vesijetti puolelta löytyy hauskoja tupla-mikuni paketteja... ;)

jumpero

Mikuni VM29(33) kaasutinpaketti
« : Syyskuu 17, 2013, 11:42:35 ap »
GSXR750 85-87 mallin kaasuttimet. Erittäin hyvässä kunnossa ja puhtaat. Seisseet pitkään, joten O-rengaat voi joutua uusimaan. Mukaan toinen setti missä mm. 33mm sorvatut takakannet, jolloin kurkku koko matkalta 33mm. Uudet vaijerit saa matkaan.
300â,¬. 040-5888426, Lahdessa.

VMPK:n sivulta lainattu!


ma^ko

Mihin sä Spöke meinaat noita? Kovasti on pienet Taavettiin, tuplattuinakin.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Spöke

Shoveliin meinaan. Ei tuossa voimanlisäys ole mielessä, vaan ihan muut kujeet. 8cm2 on 32mm kurkun pnita-ala * 2 = 16cm2. Versus 40mm sinkkukaasarin 2,5cm2:n pinta-ala. Kyl ne piisaa.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

ma^ko

Tulee vahva kuristus, ihan turha laskea pinta-alaa, virtaamavolyymi ei kulje pinta-alan kanssa likikään käsikädessä. Tollasen 32mm kaasarin max virtaama on about 35% 40mm kaasarin max virtaamasta eli kahdella pääset johonki 70% yhdestä...
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Spöke

No nyt kyllä mr Bernoulli kääntyi haudassaan.... Ei tästä enempää, kaasarit tilauksessa.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa


ma^ko

#13
Lainaus käyttäjältä: Spöke - 20 syyskuu 13, 07:59:38
No nyt kyllä mr Bernoulli kääntyi haudassaan.... Ei tästä enempää, kaasarit tilauksessa.
-Spöke-

Voi olla et kääntyilee, mut monissa yhteyksissä ilmoitetaan kaasuttimien maksimivirtaamia, siis kuutiojalkoina(muissakin kuin V8 koneiden kaasuttimis) ja ainakin 1 1/4" kaasuttimen virtaama on 32% 1 5/8" kaasuttimen virtaamasta, ei noi mitat kovast kauas vaan osu 32mm/40mm yhtälöstä. No omashan kuristat.

Tokihan imusarjaratkatkaisu vaikuttaa, jos nuo kumpikin ruokkii omaa pyttyään, on kuristus tosi raju, ihan sama kuin yhden nelikympin vaihtaminen yhteen kolmikakkoseen, jos on yhteiskammio, niin sit lopullinen kuristus on jotain siltä väliltä.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Lyytinen

Ennen kuin Bernoullin yhtälöä soveltaa, niin pitää muistaa, että se on tarkoitettu laminaariselle ja muutenkin "steady state" virtaukselle. Mitä kaasuttimen kurkussa ei ole. Mutta muuten no comments.