Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Mikunin tuplakaasari, tietoa kellään?

Aloittaja Spöke, 27 elokuu 13, 17:35:35

« edellinen - seuraava »

Tuusulan T-Bone

Bernoullista en tiiä mitään, mutta Edelbrockilla oli joskus tuplakaasari luettelossaan. Siinä 80 cid koneelle suositus oli 34 mm. Tällä perusteella vois arvuutella, että 74 cid koneelle 32 mm tupla vois just riittääkin. Toisaalta, ei kai tommosessa mankin kaasarissa muuta vikaa ku että se tukehtuu jossain kohtaa ku rundit nousee.

Tosin chopperissa ei mitään pikkukoneita kuuluis ylipäätään olla... ;D
Long John Stroker

Spöke

1200:seen noi tulee. Tuossa alkuperäisessä linkissä tuo tehdasvalmisteinen setti on 29mm. Sun täytyy Mako käydä neuvomassa vähän Sudcon poikia, et ne tekee tuulta taivasta ja paskaa.  Ja vihjasta sama myös näille pojille:
http://cyclexchange.net/Harley%20Twin%20Carb.htm
Harvoinpa se kaasari kuristusta tekee, 40cv palvelee mainiosti niin 60-heppasta pannua kuin 100- heppasta porsteria. Joo, ei tuota bernoullia tuohon voi suoraan soveltaa, mut niin ei voi oikeastaan virtauspenkkiäkään. Mut niin niitä vaan sovelletaan. Ai niin, mun piti pitää tästä jo turpani kii.... ;D
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

filtteri

älä nyt suotta suutasi tuki tässä on hyvät eväät pitkälle väännölle vähän niikuin se nokat vai vipat keskustelu.tän palstan suuri puute tai sanoisinko eroavaisuus muihin mp-henkisiin saitteihin on se että täältä puuttuu päättymätön delvac keskustelu ;D johtuukohan se siitä ettei viskositeettit täsmään vai...

Jack

Total OT: jos mainitsee delvacin pitäs saada elinikänen banni tänne
Flatheads!!!

ma^ko

Delvachan olis just hyvä, kunhan sais sopivan sakeena, tai jotain. Toimiihan se pienellä kaasuttimellakin, siihen asti kunnes tulee kuristus. Voihan se olla et vakio 1200:lle riittää yhden 18mm Dellortonkin virtaama, niillähän pojat monkeytään aikanaan viritti ja raisuja myöskin. Pointtina noissa tehdastekosissa ei varmastikaan ole tehonlisäys, ulkonäöstäkin saanee olla useampaa mieltä.

Mielenkiintoista olis toki ajaa penkissä samaa konetta mokomal 2 x 32mm ja 1 x 40mm konstruktioilla niin näkis paljonko kuristaa(voi se olla ettei se about vakioo 1200:sta kurista ennenkuin kierrosalue muutenkin loppuu).
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Tuusulan T-Bone

Mitä varten noi menee kumminki samaan imusarjaan?
Long John Stroker

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 21 syyskuu 13, 10:30:39
Mitä varten noi menee kumminki samaan imusarjaan?

Sitä varten et muuten kuristus olis jo tosi rankka, yhdellä nelikympillähän kumpikin pytty ruokailee vuorollaan sen nelikympin kautta, jos noi menis kumpikin omalle pytylleen, joutuisi kumpikin pytty tyytymään yhden ~30mm kaasarin tarjontaan. Tuo on puhdas show-ratkaisu ja yhteistilaan(=samaan imusarjaan) jottei ihan monkeyks menis.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Tuusulan T-Bone

Show - no go... ;D

Mulle tulee vaan tuplakaasarista Mieléen erilliset imusarjat, jolloin hommassa olis jo jotain funktiotakin.
Long John Stroker

Make

Pitäskö kommentoida tähän jotain vai ei? Meen kyl ensin mittaamaan sössön kurkkujen halkaisijat, että tiedän kannattaako sahata väliseinä imusarjasta pois.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Hemuli

Make, sössöhän julkais aiheesta aikoinaan oikein tiedotteen jossa maksimitehoja hakevia kehotettiin poistamaan se väliseinä. Voisin joskus käydä ottamassa kuvan siitä paperista, se roikkuu varmaan vieläkin samalla seinällä missä sen ensimmäisen kerran näin kymmenen vuotta sitten.

Itse en kyllä menis ronkkimaan sitä imusarjaa ja lupaan sullekin napakan luunapin jos kosket siihen ;D.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Spöke

Toi kaks-yhteen imusarja mikuneille on Jerry Branchin käsialaa. Uskoakseni säädettävyyden alttarilla on tuohon päädytty, en ehkä lähtis kyseenalaistamaan herran ideoita. Mutta mulla on mielessä ihan erityyppinen ratkaisu noille mikuneille, nähdään sitten mihin kierroslukualueelle mosa tukehtuu. Kanttia tulee päälle 11 ja hra Leineweber availee kannen luukkuja. Ja Make, älä sörki sitä imusarjaa!
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Make

"se oli vähä niiko vitsi"

-porilainen taparikollinen-

Tietysti mulla on muuttujina ehjätty kone, mutta tuo tuplasössö omalla imusarjallaan tuollaisenaan tekee rautiksesta perin miellyttävän ajettavan, koska vetoa tuntuis. olevan tasaisesti hyvinkin alhaalta en tiedä minne, koska en ole sisääajon aikana viitsinyt testata ääriominaisuuksia. Upsweepit fishtaileilla varmaan ovat toinen muuttuva tekijä ominaisuuksia heikentävään suuntaan.
Mutta sen verran tuntuis kahdella kurkulla olevan viilentävää virtausta, että kaasarin runko valuu kondenssivettä mutkaisilla teillä kaahailtaessa.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

jyrggä

Lainaus käyttäjältä: Spöke - 21 syyskuu 13, 14:04:06
Toi kaks-yhteen imusarja mikuneille on Jerry Branchin käsialaa. Uskoakseni säädettävyyden alttarilla on tuohon päädytty, en ehkä lähtis kyseenalaistamaan herran ideoita. Mutta mulla on mielessä ihan erityyppinen ratkaisu noille mikuneille, nähdään sitten mihin kierroslukualueelle mosa tukehtuu. Kanttia tulee päälle 11 ja hra Leineweber availee kannen luukkuja. Ja Make, älä sörki sitä imusarjaa!
-Spöke-


Minkäslaiset speksit siinä leineweberissä oikein on, ja millaisella sytkällä meinaat ajaa, kun tuollaset kantit on? Meinaan vaan, että detonointi-ongelma lienee ilmeinen tulevaisuutesi... Onko minkälaiset kannet? Kun siis muistelen että sanoit siinä yhdessä yv-viestittelyssä että duunaat tosta ajopyörää? :)
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

Spöke

L6 siihen varmaan törkätään. Ajetaan sen mukaisesti, mihin kierroslukualue asettuu. Tuo L51 on aika pliisu vääntönenu, ainakin stroukkerissa. Ny haetaan hotroddia ;D
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

JaV

Tossa kuva siitä sössön ohjeesta, jos joku tahtoo kokeilla niin voin lainata tollasta avattua imusarjaakin. ja Hemuli, noi kuvat on siltä seinältä, otin joskus vuosia sitten, varmaan on siellä vieläkin..
En muuten ole tota ohjetta nähnyt missään muualla, en edes netin syövereissä