Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Pirkka-Sporty

Aloittaja Samputtaja, 27 helmikuu 13, 20:47:11

« edellinen - seuraava »

Samputtaja

Aihiona on '98 XL883C. Tarkoitus on väkerrellä kuvan kaltainen sekasikiö jossa on hieman cafe racer-tyyliä. Homman aloitus venyi viime syksystä tähän kevääseen koska eteen tuli pari muuttujaa kosteusvahingon muodossa kotosalla. Tästä se lähtee, viikonlopun aikana on tarkoitus katkaista takarungosta strutsit sekä laminoida takalokari/penkkihässäkkä lopulliseen muotoon että sen saa runkoon kiinni.

Moottorin ajattelin maalata mustaksi ja muuten pyörästä tulee punainen. Rungon väri säilyy alkuperäisenä. Kustomissa on korkeat raiserit joidenka välissä (kromikuoren sisällä) on mm. katkaisijoiden liittimet, tällä tangolla ja raisereilla ei onnistu mutta onneksi peräkuupan alla on tilaa. Sinne saa tehtyä vesitiiviin kotelon jonne saa näppärästi osan sähköistä piiloon.

Pyörän nimi Pirkka-Sporty tulee vähäisestä rakentelubudjetista joka heitti häränpersuusta jo osien haalimisvaiheessa. Tuolle tangolle tuli hintaa melkein 200â,¬, jotenka se tulee olemaan pyörässä kiinni hamaan loppuun asti. Esim. tankki oli halvempi ja muita palikoita on tullut haalittua eri toimittajien alelaareista. Pinnavannetta haaveilen tuon umpinaisen takarattaan tilalle, vielä ei ole tarpeeksi edullista löytynyt. Vannekehä ja pinnat löytyy jo, jos vain edullisesti navan jostain löytäisi.

Itse asiassa mulle kävi sulovilenit viime syksynä. Olin juuri myynyt -09 Nightsterini pois ja ajattelin että pärjään vähän aikaa ilman pyörää, pahimmat ajohalut luulin karistavani vaimon Trumpalla. Kuinka ollakaan sain kaverilta vihiä kyseisestä Sporsesteristä, kävin ajamassa pyörän ja mukaanhan se lähti kun halvalla sai.




Hemuli

Toivottavasti tohon on tulossa reilusti pidemmät takaiskarit, näyttää muuten vähän mahalaskulta ;D
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Samputtaja

Tulee kyllä kunhan sattuu edullisesti löytymään. Ei sulla Hemuli sattuis olemaan ylimääräisiä?

jesse

hetken katsoin ensimmäistä kuvaa ennenkuin tajusin että takakuuppa onkin pelkkä tuo oranssi
takana oleva penkin selkänoja näytti tekstiä lukiessa "pikavilkaisulla" pyrstöltä  :o ;D
lukihäiriöni saattaa kirjoittamiini teksteihin iskeä.... ja välillä luetun ymmärtämiseen...

Rezi

Edullinen vaihtoehto "mahalaskun" korjaamiseksi iskarien vaihtamisen sijaan on hämätä lukijoita vaihtamalla pyörän suunta niin, että takarengas on telineessä ;D Jos ei se riitä, niin laske keulaa pari tuumaa löysäämällä keulaputkien kiristysruuveja T-kappaleissa ja liuttamalla pyörän etupäätä alaspäin. Ei maksa mitään ja vie varttitunnin aikaa. Ja vinkistä mulle bisse ;D

Hemuli

Koska toi on alunperin Custom Sportster niin siinä on vakiona lyhyemmät takaiskarit ja 21" etuvanne - molemmat vähän huonoja osia tracker-tyyliseen pyörään. Toisaalta hyvää kauppatavaraa, moni hinkuu just noita ja vaihdossa voit saada tyyliin paremmin sopivat pidemmät iskarit ja 19" etuvanteen.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

ezmo

By the spray. Jos sulla on vanne ja pinnat, pitää navan olla oikea pinnoihin nähden, että saat kasattua.
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

Hemuli

Takavanteen ollessa kyseessä ei kovin paljon eri mahdollisuuksia ole. Etuvanne olis eri juttu. Jos kehä on H-D:sta niin 99% varmuudella siinä on sellaiset pinnat jotka käy kaikkiin muihin paitsi Sportsterin etunapoihin.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

-väiski-

Hemulin viestistä innostuneena ajattelin ilmoittaa että mulla olis kaupan uudenveroinen sportin 19" etuvanne, voin ottaa vaihdossa tuon 21"...?
If it has tits or wheels, it will give you problems.

Don Quijote

Menikin jo vanne...

Hieno pyörä tuosta tulee, hieman taas erilainen sportti
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

Samputtaja

Hieman referenssikuvaa tarjolle. Tässä pyörä on vaaterissa ja peräkuuppa oikeassa asennossa eli samassa linjassa takarungon kanssa. Ei läheskään niin mahalasku kun aiemmassa kuvassa mutta kylläpä tuo korkeampia iskareita huutaa. Tais lähteä tänään 14" pumput jo tilaukseen.



Avasin rokkeriboksit että saa nostajat ylös notta onnistui nokkakopan tihkuvan tiivisteen vaihto. Alunperin yritin suoraan koppa-irti-uusi-tiiviste-ja-nippuun-menetelmää ja hämmästyin kun poski ei istunutkaan enää paikalleen. Kävi ilmi että nostajat painavat sen verran nokkia ettei onnistu ilman pientä purkua yläkerrassa.



Yläkertaa kasatessa tuli vastaan seuraavanlainen tiivisteihmetys. Kyseessä Cometicin tarvikesatsi joka pitäisi sopia ko. laitteeseen mutta nyt tarvisin apua viisaammilta. Tuo venojen välissä oleva reikä on ilmeisesti öljykanava? Tarviketiiviste tukkii sen, kuvasta näkee helposti.



Tuntuu kovasti siltä että heivaan mäkeen ja laitan alkuperäisen peltisen tilalle. Mitäpä arvon raati tuumaa?

Ai niin ja Rezi hoi. Oot muuten bissesi ansainnut, et välttämättä keulan pudotusideasta, sen hokasin jo aiemmin mutta jostain ihan muusta syystä ;)

Samputtaja

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 28 helmikuu 13, 10:12:59
Koska toi on alunperin Custom Sportster niin siinä on vakiona lyhyemmät takaiskarit ja 21" etuvanne - molemmat vähän huonoja osia tracker-tyyliseen pyörään. Toisaalta hyvää kauppatavaraa, moni hinkuu just noita ja vaihdossa voit saada tyyliin paremmin sopivat pidemmät iskarit ja 19" etuvanteen.

Siitähän tässä toiveita elättelen että sais vaihdeltua sopivasti. Haaveilen FXR-tyylisistä vanteista, voi voi kun saisi esim. vaihdettua noilla kustomin vanteilla. Tähän tyyliin:


SanttuS

en vaihda, mutta mulla olis tollanen FXR-etuvanne ylimääräisenä...saa ostaa pois.
Olemme matkalla kohti maailmanlaajuista yhteiskunnallista, taloudellista, poliittista ja ekologista

Hemuli

Ei se reikä mikään kriittinen ole - muistaakseni ihan sokea sellainen. Umpeen vaan. Tosin peltitiivisteet on muutenkin paremmat, huomaat kun seuraavan kerran otat venakopat auki :D.

Yksi kikka tohon jakopään kopan paikalleen saamiseen ilman venakoppien irrottamista on - kuulostaa kyllä ehkä vähän hurjalta... Koppa hollille niin että nokat on suurinpiirtein laakereissa, sitten kaveri pyörittämään takapyörää ja vitosvaihde päälle. Tulpat kannattaa irrottaa että on kevyt pyörittää. Nokat pyörii koneen mukana ja muljauttaa kopan paikoilleen. Kovat jätkät tekee saman homman yksin pyörittäen konetta nykäys kerrallaan startilla ;).
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Samputtaja - 28 helmikuu 13, 21:44:07...Siitähän tässä toiveita elättelen että sais vaihdeltua sopivasti. Haaveilen FXR-tyylisistä vanteista, voi voi kun saisi esim. vaihdettua noilla kustomin vanteilla. Tähän tyyliin:



Mulla olis kaks tollasta 19" vannetta ylimääräisinä - niistähän tulis oivat trackerin pyörät. On valmiiks hienot käyttämättömät venäläiset maaratarenkaatkin päällä :D.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957