Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Pirkka-Sporty

Aloittaja Samputtaja, 27 helmikuu 13, 20:47:11

« edellinen - seuraava »

Samputtaja

Mulla kerkesi ruveta jo syntymään kaupan tynkää etuvanteesta, katotaan se kortti loppuun ensin. Moottorin maalaus pitäisi ruveta suunnittelemaan. Minkälaisia lämmön kestäviä maaleja on väki käyttänyt? Joskus aikoinaan tuli maalattua  VHT: n kuumakestomaaleilla, mitä muita vaihtoehtoja on nykyään?

NiLo

Lainaamitä muita vaihtoehtoja on nykyään?

Mä olen hiljaa itsekseni päissäni miettinyt tuota:
http://www.vhtpaint.com/products/barrelpaint/
Jos sinulla on vasara, kaikki näyttää nauloilta.

Hemuli

Mä oon maalannu moottoreita vähän millon milläkin. Miranoli kestää ihan hyvin, on vaan vähän turhan kiiltävä. On noita nähty maalatun ihan tavan automaalillakin eikä se oo millänsäkään, pakoaukon ympäriltä nyt palaa melkein mikä vaan mutta ei ilmajäähdytteinenkään moottori nyt mitään avaruusalusmaaleja tarvii.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

makkepuu

alakerran maalasin mastonin paukkumattamustalla ja mattalakkaa päälle. hyvin on pitäny. pytyt ja kannet päästin würthin kuumakestomustalla joka kuivui kylmässä tallissa noin 6 viikkoa ennen ku pääs lämpeemään ja hyvin on sekin kestäny.

El Pee

Laitoin Samputtajalle yv:tä koskien takaiskareita.
Urheilumallin Harley-Davidson valurautaisilla sylinterinkansilla

juluma

1:1 kun sekoittaa Unicaa ja Miranolia niin saa sen kiillon hieman pois.Unica on puolikiiltävää alkydia ja Miranol täyskiiltävää alkydia.Tai sit miksailee suhteen miten haluaa!Tuotteet kun on palttiarallaa samaa.......ja toimivat  keskenään sekotettuna
I don't have a short temper.
I just have a quick reaction to bullshit.

Samputtaja

Pientä päivitystä albumiin. Sain eilen rockerboksit nippuun, laitoin alkuperäisen tiivistesarjan niin eipähän tartte arpoa pitävyyden kanssa. Tänä viikonloppuna piti saada paljon muutakin aikaiseksi mutta aina ei vaan ehdi. Ensi viikon aikana moottorin maalaus, toteutan homman ilman motin irroitusta rungosta. Osakasa kasvaa, punainen on pop.


janne a

Mukavan näkönen sportti näyttää tulevan.Tuo moottorin paikoillaan maalaus vähän ihmetyttää,pianhan tuon koneen irti tuossa vaiheessa saat...

Samputtaja

Lainaus käyttäjältä: janne a - 03 maaliskuu 13, 18:52:37
Mukavan näkönen sportti näyttää tulevan.Tuo moottorin paikoillaan maalaus vähän ihmetyttää,pianhan tuon koneen irti tuossa vaiheessa saat...

Laiskuus, tuo ihimisen perisynti vaivaa ja aikataulu on kussut niin pahasti että nopeammin tulee valmiiksi kun suojaan rungon + muut ja suhautan maalin päälle. VHT:n mattamusta maali pintaan ja lämpöpuhaltimella käryäminen käyntiin.

Samputtaja

Pikku hilijaa kesää kohti, tänään pääsi taas mopetia väsäämään. Motin suhautin mustaksi, katkaisin strutsit ja ruuvasin FXR:n etuvanteen paikalleen. Olipa mukava ylläri kun vanne sopi heittämällä paikalleen. Persuus on nyt sopivassa korkeudessa kun vaihdoin pidemmät iskarit. Huomenna peräkuupan kimppuun.

Pitää väsätä kiinnikkeet (kierreholkeilla eli runkoon reiät, holkit vasaralla paikalleen ja pulteilla kiinni) ja pieni korotus pitää laminoida sisäpuolelle että saa kuvassa olevaan asentoon lopullisesti. Kilpi/valoteline pitäis tehdä kans, mahtaa mennä alumiinilätkähommiksi. Mietin vaan että laittaisko koriliimalla kiinni vai laminoisko lasikuitua päälle. Etulokaria pitää pudottaa alemmas, nyt on liian iso väli renkaaseen.


Rezi

Heitä huitsin kuikkaan tuo etulokari. Et kuitenkaan aja tällä sateella. Tai jos ajat, niin kestät kyllä pikku roiskeet.

Spöke

Makuja on monia, mutta kyllä tähän genreen lokari sopis. Ja jos paljon ajelee, on siitä iloakin. IMO.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

ma^ko

Kyl tuohon lokari sopii ja etulokari on oikeasti kiva varuste. Pudotat vaan likemmäs tennaria sen kuten suunnittelitkin. Paa keulaan mummorauta("fork brace" på Lontoo), parantaa keulan ajettavuutta ja tarjoaa kiinnityspisteen lokarille.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Samputtaja

Päivä meni tallilla puuhastellessa ja juuri mitään en saanut aikaiseksi. Kasasin eka kertaa kahvat tankoon ja tietenkin ne ottavat tankkiin kiinni. Ajatus oli purkaa keula pois haitolta ja tehdä 4mm kierteet emäputkessa olevaan stopparipalikkaan johon saa pultit ettei kolise kahvat tankkiin. Yläkolmion pultit jumissa, ei auta kylmä eikä kuuma. Kaksi torxavainta sain pilattua ja tietenkin pulttien kannat soirona kun nuo orkkispultit ovat niin perkuleen pehmeää tavaraa. Menee porahommiksi, helekutti. Hitsausvehkeitä ei ole, muutenhan ne olisivat jo irti.

Sain sentään peräkuupan kiinnityksen valmiiksi sekä laminoin lisää tavaraa. Nyt se on oikeassa asennossa. Kuva kierreniiteistä:


Samputtaja

Voi sitä riemun määrää kun tiitteränä painelet tallille heti aamusta puuhastelemaan. Ihan ensimmäiseksi pora käteen ja niiden pulttien kimppuun. Kokeilin vastakierretapilla irroitusta ja tässä tulos:



Konetappi on lujaa kamaa mutta ei kestä älyttömiä. Kuten jo aiemmin kerroin, tallilla ei ole hitsaus- tai muita kuumavehkeitä eli ei muuta kuin keula alakautta purkuun. Mielenkiintoiset nesteet putkissa, oikea kuin uutta ja vasemmassa varmaan alkuperäiset litkut. Oiskohan entisellä omistajalla jäänyt homma vaiheeseen.



Samalla ihmettelin keulasta löytyneitä eri mittaisia pvc-muovista sahattuja holkkeja. Toinen on mitaltaan 30mm ja toinen taas 26mm. Ilmeisesti keulaa on koitettu jäykistää.

Nyt kun emäputki on paljaana, tein 5mm kierteet ja ruuvasin rosteripultit stoppareiksi. Ei hakkaa enää kahvat tankkiin.