Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Startiton sportti, hulluuttako?

Aloittaja -väiski-, 12 syyskuu 12, 22:12:12

« edellinen - seuraava »

-väiski-

Eli nyt kun on hommattu pirun hyvät tallitilat niin on aikaa suunnitella kaikenmaailman hullutuksia sportin ja lompakon kiusaksi.

Kysymys heräsi mieleeni:
(kyseessä -98 evosportti)

Onko koneen lohkot ja enskakoppa hitsattavissa siten että laatikossa pysyy vielä öljyt sisällä, eli mitä materiaalia ko. osat on, ja mistä löydän pellepelottoman joka on myös mestarihitsari?

Kuva selventäköön, keltaisella ympyröity olisi tarkoitus laikata pois ja hitsata kopasta jäljelle jäänyt reikä umpeen.

Kuulostaako suunnitelmalta, vai otanko lisää kaljaa ja unohdan koko ajatuksen?
If it has tits or wheels, it will give you problems.

Hemuli

Anna palaa vaan. Ihan turha se kiksisetti on jos et tota tee. Ainakin ne mun nelivaihteisen lohkot hitsaantui oikein hyvin kun leikattiin se öljyfiltterin kaula niistä pois.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

-väiski-

Kyllä se näin taidetaan tehdä...

Mitenkäs muuten kun kiksipeleissä yleensä on kohtuu pienikokoisia akkuja käytössä, juurikaan mitään en sähköistä saatikka laista ymmärrä, niin jos siitä samalla tekisi akuttoman pelin, ei taida elektroninen sytkä toimia ilman virtaa?
Ja tarviiko jonkun lain mukaan parkkivalot pystyä kytkemään päälle vaikka laite ei käy?

jyrggä

Nothing beats cubic inches...  except turbo!

Hemuli

Ei mulla mitään kokemusta mankkupeleistä oo, mutta kyllä mä sellaiseenkin laittaisin pienen akun laturin perään. Ei konkkaviritykset oikein tunnu toimivan. Tuollainen mankku käsittääkseni antaa vaan sytkävirran, valot sun muut tulee sitten laturilta.

-väiski-

Jepulis, mankkua himoitsen kyllä, mutta se taitaa jäädä kaupan hyllylle, ei anna lompakko periksi.

Oon jopa kelannut että jos rakentelisi rc-autojen ajoakuista 12V patterin, olis sopivan pieni jotta voisi sijoittaa vaikka tankin tunnelin sisään...

Hemuli

Kyllähän akusta saa halutessaan vaikka kuinka pienen, muista kuitenkin että pyörän vaihtovirtalaturi keittää nopeasti liian pienikapasiteettisen patterin piloille. Kyllä reilunkinkokoisen akun saa jemmattua ihan hyvin moneenkin paikkaan. Sitä paitsi se on ihan mukava varuste jossain korpitaipaleella jos vaikka lataus sippaa...

013

mulla on jytässä ollu sama 1.2ah akku 3vuotta, tosin laturi ei ole orkkis vaan sellanen 180wattinen kestomagneettimalli.
Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.

petejiiii

mulla ainakin shovelissa toimii "konkkaviritys" täydellisesti (koputtaa puuta), eli ei akkua eikä valonappuloita, koneen kyljessä horisontti-Huntti. Valot syttyy, kun polkasee käyntiin ja sitte eiku ajelee vain.

jyrggä

mitäs vikaa niissä "konkka-virityksissä" sitte on ollu? Sovelissa on battery eliminatori, pannussa taas ei. Kummassakaan ei mitään ongelmia. En nyt sitte ees tiiä mitä ongelmia siinä vois olla, jos komponentit on laturi, johto ja 2x polttimo.
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

-väiski-

Hemuli on kyllä aivan oikeassa (taas) tuossa että mitä sitten kun olet yksin keskellä korpea ja lataus loppuu...

Mutta toisaalta taas eihän mulle ikinä satu mitään...? Ja olisko se sitten hauskaa jos kaikki laitteet aina toimisi?

Muistatko Hemuli millä langalla sitä sportin lohkoa hitsailit?

Tallille tulossa TIG, ja talvella on aikaa harjotella...

-väiski-

Olenko nyt ymmärtänyt jotain väärin vai onko jotain jäänyt ymmärtämättä:
Battery eliminaattori = iso konkka?

Hemuli

Kuten sanottu, mulla ei ole mitään kokemusta mankuista niin ehkä kannattaa jättää meikän kommentit omaan arvoonsa ;)...

Emmä mitään hitsannu, kaveri paistoi osat kiinni. Tuskin sillä mitään erikoislankoja oli.

petejiiii

eliminaattori on tosiaan sopiva konkka. Halvalla pääsee jos tietää millanen ja ostaa jostain elektroniikkapuodista jos ei jaksa paneutua, ostaa vaikka accelin tuotteen. Jos ja kun lataus sitten sippaa korpitaipaleella keskellä yötä, magneetto tuo kuskin taskulampun valossa kotiin.

-väiski-

Isohkoja konkkia saan duunista, varaosahyllyt pullollaan niitä...

Nyt vaan kirjoittamaan joulupukille kirjettä jos sais sen mankun...