Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Startiton sportti, hulluuttako?

Aloittaja -väiski-, 12 syyskuu 12, 22:12:12

« edellinen - seuraava »

tyg

Mikä hitto tossa magneetossa on niin erinomaista? showelementti?

Pahanen kärkisytkä sekin. Tekee omat sähköt, mutta orggis kärkisytkälläkin
ajaa pitkät pätkät ladatulla akulla tai vaikka paristonipulla jos lataus nyt sattuu niikahtamaan.

paremman kipinänkin se antaa vasta sellasilla kierroksilla, ettei ne paljon normi päristelijää
koske. Kisakäytössä kierroksilla vasta alkaa edut näkyä.

Hemuli

Tota mäkin oon vähän ihmetelly. Siis onhan mankku makee kapistus mutta kun se laturi jää sinne kuitenkin. Ja pikkuakun saa hyvin jemmaan jonnekin peltien sisään. Enempi siinä on vissiin sitä erikoisuustekijää.

Edittiä: Eihän mulla mitään mankkuja vastaan oo, meinasin itsekin sellaisen tohon KHK:hon laittaa.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

ma^ko

Mä suorastaan vierastan mankkuja, koska junnuna ku sumuisen saaren vermeiden kanssa tuli pelattua, tuli magneettoja jokunen kerta kirottua. En mä esmes tuuttiin koskaan magneettoa laittais, vaan kärjettomän ku en tykkää siit tuplakätkisydeemistä. PanShovelis mul oli mankku, möin pois ja laitoin kärjettömän automaattijakajan tilalle, käynnistyvyys parani kuten myös käytettävyys ja mankust sai enempi rahaa ku mitä kärjetön jakajineen ja uus laturi maksoi, mut ulkoasullisesti monen mielest miinusta. Magneettosytytys linee vain magea monen mielestä.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Tuomo

Lainaus käyttäjältä: tyg - 13 syyskuu 12, 22:51:14

Pahanen kärkisytkä sekin. Tekee omat sähköt, mutta orggis kärkisytkälläki
ajaa pitkät pätkät ladatulla akulla tai vaikka paristonipulla jos lataus nyt sattuu niikahtamaan.

mitenkään mankkua turhaan ylistämättä.
toki isolla akulla ajaa satoja kilsoja ilman latausta varsinkin jos kääntä etuvalon pois päältä mutta tyypillisestihhän latauksen loppuminen havaitaan vasta kun akku on ajettu tyhjiin ja paristokauppaan jokunen taival. Kun ei vekotimeen ollu tullu laitettua amppeeri- tai volttimittaria tai edes merkkivaloa.

ja akun porsiminen on myös ei-niin-epätavallinen taphtuma. mahtaneeko pysyä käynnissä pelkältä suoraan laturilta tulevan virran varassa

ma^ko

Vika magneetossa on myöskin ei-niin-epätavallinen-tapahtuma ja pysäyttää matkanteon... kaksi viimeisintä mopoa mitkä olen itse tuonut rahtitilassa pois tienpäältä on kummatkin hukanneet mankun tekemän kipinän kesken matkan, toisessa Hunt ja toisessa Karata... ihan vaan näin "epätavallisiin" sattumiin. Mä en magneettoa jälkiasenna, jos on orkkiksena ni olkoon. Mahdollinen vikakohde se kuitenkin on siinä ku kaikki muukin ihmisen tekemä. Magneetolle loistava perustelu on "Ma_Tahtoo" tai "Tahtoo_akuttoman_mopon", muuten sen järkiperustelu on kyllä aika vaikeaa, tosin matahtoohan on tunnetusti järkiperusteist väkevimpiä.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Don Quijote

Tötteröshoveliin käypänen Hunt-mankku olisi joutilaana...   ::)
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

rampo63

Lainaus käyttäjältä: jyrggä - 13 syyskuu 12, 19:55:15
mitäs vikaa niissä "konkka-virityksissä" sitte on ollu? Sovelissa on battery eliminatori, pannussa taas ei. Kummassakaan ei mitään ongelmia. En nyt sitte ees tiiä mitä ongelmia siinä vois olla, jos komponentit on laturi, johto ja 2x polttimo.
"Kummassakaan ei mitään ongelmia" :D

-väiski-

Yhteensattumat mankkuvikaisten kanssa ei herätä mussa mitään pelkotiloja.
Tuolla tavalla kun ajatellaan niin ei pitäisi ostaa mitään missä ei ole bensamittaria, duunin puolesta olen tänä kesänä noukkinut tien varresta toistakymmentä mopo/prätkää sen jälkeen kun asiakas on huutanut vähän aikaa puhelimessa että "Tää paska on taas rikki!" Vika on usein kuitenkin selvinnyt kurkkaamalla tankkiin...

Ja se "matahtoo" on aika vahva täälläkin. Ehkä vaan siksi että niitä ei paljoa näy.
If it has tits or wheels, it will give you problems.

Jack

Magneetto on Parhautta.  ;D

Kts toinen topikki samalla foorumilla...

Mut en mä normijakajaan vaihtais, vaan Hunttiin, jos tosta Splitistä ei tuu kalua...
Flatheads!!!

Juvakka

Lainaus käyttäjältä: Jack - 14 syyskuu 12, 08:41:50

Mut en mä normijakajaan vaihtais, vaan Hunttiin, jos tosta Splitistä ei tuu kalua...

Tuo kuulostaa yltiöutopistiselta tavoitteelta. Yrittäisit vaan pitää sen magneeton alkuperäisellä vakanssillaan... ;D
Don't push the river
https://youtu.be/rCii1j0G1Js

Jack

Kyllähän siitä jotain tulee, eihän mulla rahaa Hunttiin oo ;D Eli pakko on vanha korjata...

Huntti on se last chance...Mut sit pitää duunaa jo uudet putketkin.  :o
Flatheads!!!

Tuusulan T-Bone

Laita sinne kärkisytkä. Ja taskuun varakärjet ja konkka.
Long John Stroker

jyrggä

Tämäkin keskustelu näyttää menevän tuohon eipäs-joopas suuntaan, niinku täällä(kin) nykyään on tapana. Toiset tykkää kärkisytkästä - toiset ei sitä ikinä laittais, toisella taas on pakko olla vakio 883 spårassa joku 500e ohjelmoitava supersytkä. Mä tykkään yksinkertaistaa omat laitteeni, kaikki ylimääränen vaan vittu pois. Ja plussana, onhan siinä sellanen tietty toivottu vaikutus kymenlaaksolaisiin  ;D
Vieläki muuten jäi vähän epäselväks tuo "konkkaviritys"?

Kaikista erikoisinta tässäkin asiassa on se, että taas kovimpia asiantuntijoita tuntuu olevan ne joilla ei oo ikinä ollutkaan magneettoa. Mut yhellä kaverilla oli.
Ajakaa vaikka märkä peruna konkkavirityksenä mun puolesta, se kuulemma oli vitun hyvä ruotsalaisten mukaan  ;D
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

tuuba

Only way to feel the noise is when it´s good and loud...

petejiiii

samaa mieltä joka suhteessa, perkele (paitsi se peruna?)