Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Startiton sportti, hulluuttako?

Aloittaja -väiski-, 12 syyskuu 12, 22:12:12

« edellinen - seuraava »

Hemuli

Ihan alkuperäiseen aiheeseen palatakseni, en ole mistään vielä kuullut kovin pitkäkestoisia kokemuksia tosta Ledsledin kiksistä. Parilla frendillä sellaiset on, toinen ei ole vielä saanut asennettua sitä ja toinen on vissiin kerran polkaissut sillä käyntiin.

Meinaan vaan että saattaisin itse asentaan kiksisarjan ensin ja kokeilla sitä päivittäisessä käytössä hetken aikaa ennen radikaalimpia toimenpiteitä. Tai sitten en :D...

Jyrkkä, toi mun heitto konkkaviritysten "toimimattomuudesta" perustuu lähinnä tuttujen kertomuksiin aiheesta. Moni on laittanut pienen akun konkan sijaan ja ollut tyytyväinen siihen. Ei tästä sen vakavampaa väittelyä kannata muodostaa, makuja on monia. Siinä olen samaa mieltä että yksinkertainen on kaunista. Ainakin pyörässä. :)
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Jack

Kinaamatta

Mä ajelin jokusen kesän akun tilalla konkka. Ei toiminu intijaanissa toivotulla tavalla, eli aina tyhjäkäynnillä putos valot pois päältä. Toki tähän on oma osuutensa sillä, että intijaanin laturi pyörii tyhjäkäynnillä niin hitaasti, ettei latausta silloin vielä tapahdu.
Laturin välityksiä ei juuri muutella...vika niitti oli kun keksin laittaa Boschin laturin perään Boschin elektronisen säätimen. Joka vaati herätteen toimiakseen, eli ei toiminu konkan kanssa. Luovutin ja laitoin akun takasin. Nyt pelittää hyvin ja oon tainnu pari kesää vetää samalla 5Ah halpisakulla.

Peruna = Konkka. Totena tarinana ihan Suomessa on mulle kerrottu, etta jos karkisytkan konkka posahtaa, pala raakaa perunaa sen tilalle johdon paahan, niin taas matka jatkuu
Tosi vai ei, en ole kokeillut.
Flatheads!!!

Juvakka

Lainaus käyttäjältä: Jack - 14 syyskuu 12, 12:58:09

Peruna = Konkka. Totena tarinana ihan Suomessa on mulle kerrottu, etta jos karkisytkan konkka posahtaa, pala raakaa perunaa sen tilalle johdon paahan, niin taas matka jatkuu

Tätä opetettiin takavuosina ihan ammattikoulussa autopuolella. Toimii.
Don't push the river
https://youtu.be/rCii1j0G1Js

Jasu

Lainaus käyttäjältä: Juvakka - 14 syyskuu 12, 13:13:57
Lainaus käyttäjältä: Jack - 14 syyskuu 12, 12:58:09

Tätä opetettiin takavuosina ihan ammattikoulussa autopuolella. Toimii.
Joo, ja noin 30km:n jälkeen on ihan vihreä ja pittää vaihtaa taas uuteen...

Ei o prätkän kanssa kokemusta, mutta Rättärillä on ajettu takas ihmisten ilmoille noin...  ;D

-väiski-

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 14 syyskuu 12, 12:39:41
en ole mistään vielä kuullut kovin pitkäkestoisia kokemuksia tosta Ledsledin kiksistä.

Tätä juuri olen vähän arponut että uskallanko silpoa lohkoja ennenkuin on varmuus kiksin toiminnasta... Ja toinen juttu mikä arveluttaa on se että mitenköhän takuujutut noissa menee.
If it has tits or wheels, it will give you problems.

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: -väiski- - 14 syyskuu 12, 15:10:25
Ja toinen juttu mikä arveluttaa on se että mitenköhän takuujutut noissa menee.

Minkä takuu? Silpoessa yleensä kyllä takuut silpoutuu.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

KvL

Eiköhän tuon kiksisatsin takuusta ole kyse.

-väiski-

Juu, kiksisetin takuusta puhuin... Ei tietääkseni -98 pyörässä ole vähään aikaan ollut muuta kuin perävalotakuu... ;D
If it has tits or wheels, it will give you problems.

Hemuli

Eiköhän Pat suhtaudu mahdollisiin takuukysymyksiin varsin suopeasti. Hän on esimerkiksi ilman eri pyyntöä lähettänyt päivitysosia tohon settiin ensimmäisille ostajille joiden sarjoissa oli joku biitti joka ei ihan toiminut pidempiaikaisessa käytössä.

leafhill

Magneetto asiaan näkökulmaa tästä 4Q:n kuvasta.

Hemuli

Tuottaako toi mankku sähkön myös valoille? Vai onko vaan kilpaversio että voi laturin jättää pois?

Jack

mun mielestä noissa mankuissa ei oo valokäämiä... eli laturi tarvitaan aina näissä vehkeissä.

Saatan kyllä olla väärässäkin, niinkuin monta kertaa aikasemmin (mitään en myönnä)
Flatheads!!!

leafhill

Joo, Schaaffin Maxi on näköjään yksinkertaistanut myös valot pois  8)

JPP

Joo. Ei se Morrisin/Fairbanksin tai Joe Huntin mankku mitään muuta tuota kun kipinän sytytystulpille.

eeko

Kuten myös ei Prince of Darkness eli Lucas.  :D
-eeko