Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Kunnon hippilaitteet

Aloittaja jannu, 13 elokuu 12, 13:26:48

« edellinen - seuraava »

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: jyrggä - 11 tammikuu 13, 12:18:29
joo totta, en oo ikinä ajanu jotain jarru- tai käsitelytestiä jäykkäkeulasella, eli taitaa olla niin että itse oon sittenkin tietämätön tätä asiaa kommentoimaan ;)

En mä puhunu mistään testeistä... :)

Mun mielestä on vaan jotenkin hassua, että vahvoja mielipiteitä viljellään, mutta ikinä ei oo tommosella ajettu metriäkään.

Jannu kirjoittaa tapansa mukaan asiaa. Tiivistäen: kukin tyylillään. Sisältää oikeuden rakentaa itselleen vaikka kuinka paskan laittteen... ;D

Mun "tyyliin" kuuluu se, että näillä vehkeillä myös ajetaan, toisinaan pitkiäkin siivuja ja mielellään ihan ryhdikästä vauhtia. Kaikella kunnioituksella "wanhoja hippejä" kohtaan väitän, että matka vaikkapa Tuusulasta Poronpurijaisiin alkaa tommosella "jättöpoliisin" ratsaamalla jäykkäkeulaisella hippihärvelillä jo tossa Mäntsälän kohdalla vituttamaan siinä määrin, että perille ei pääse ikinä. Ellei oo sitten ajan tapaan sekotettu päätä muullakin kuin Budweiserilla... ;D
Long John Stroker

Pekka53

Komppaan kybällä Jannua, tää on ollu mielenkiintoinen säie ja nuo nostalgiset hippikopterit on upeita! Jos ajo-ominaisuudet ratkaisisivat, niin kaikkihan me ajettaisiin japanilaisilla kyykkypyörillä. Tietysti ajo-ominaisuuksiakin voi kunkin tyylin sisällä kehittää -mutta ne eivät saa pilata sitä tyyliä!

JVa

Lainaus käyttäjältä: jannu - 11 tammikuu 13, 13:45:11
Hei, ei tässä mitään muuta eroa tavoitteissa ole kuin tärkeysjärjestys.

Toisilla kärkeen kiipeää kyydin mukavuus tai vaikka eri auktoriteettien/kavereiden/yleinen hyväksyntä.
Toisille taas siirtyminen paikasta toiseen asiallisella laitteella on jotain paljon enemmän....elämys, tai joku sellainen kokemus jonka kuvaamiseen en löydä nyt sopivaa sanaa...orgasmi on vähän kesy tähän tarkoitukseen...

Ja kaikki tämä väheksymättä mitenkään niitä valtavan hienoja saavutuksia, joita asiaan parhaiten vihkiytyneet kaverit ovat saaneet aikaan lajin laillisuuden parantamiseksi.
Jätkät on tehny ihan huippujälkeä.

Omalla kohdalla vauhdin lisääminen ei ole koskaan ollut se eka keino saada kiksejä, vaan järjestään sitä vaaran tunnetta on haettu ajo-omisaisuuksia huonontamalla. Miksi muuten pitää päästää jäykkäperäiseksi muutetulla, käsivaihteisella, paskoilla jarruilla sekä jalkakytkimellä ja surkeella ergonomialla varustetulla laitteella ympäriinsä.
Ja samaan kategoriaan voisi liittää melkoisen suuren osan tien päällä liikkuvasta, rakennellusta kalustosta, tunnustakaa vaan reilusti.

Tottakai se muoti ja "kavereiden" hyväksyntäkin muokkaa ulkonäköä, toisilla...
Mutta kuten sanoin, parhaimmillaan se ajokokemus voi olla ihan jotain muuta, turha sitä on selittää, jos ei nyt viimeistään ymmärrä mistä puhutaan, niin...unohda koko juttu...

Yksi saa ne kiksinsä tallissa nysväämisestä ja toinen tien päältä, ja kaikki on ihan yhtä oikeessa, mistä sen hyvän olon tunteen parhaiten saa, sitä kohti ponnistellaan.

Itselle näitä tehdään ja aivan täysin omalla vastuulla, ketään en yllytä seuraamaan esimerkkiä.
Ihan turha tulla puhumaan mahdollisista vaaramomenteista tms. tulkaa mieluummin kertomaan niistä hienoista kokemuksista, kuinka perse oli ihan puuduksissa, mutta en millään malttanut lopettaa ajamista...

Joku tämmösistä kommenteista aina mielensä pahoittaa, mutta ei kannata.
Sydämmestä ne tulee, eikä sitä lasketa provosoinniksi... ;)

In with you bro.. Juuri näin!

Tuusulan T-Bone

Ööh, onkos kukaan kelannu, että tommosen hippihappokopterin voi rakentaa myös niin että se on hyvä ajaa... :)
Long John Stroker

Make

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 11 tammikuu 13, 22:51:31
Ööh, onkos kukaan kelannu, että tommosen hippihappokopterin voi rakentaa myös niin että se on hyvä ajaa... :)

Mut onks se sit sama asia enää?  :P
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 11 tammikuu 13, 22:51:31
Ööh, onkos kukaan kelannu, että tommosen hippihappokopterin voi rakentaa myös niin että se on hyvä ajaa... :)

Ei voi, ei edes teoriassa. Hippihappotyyliä tavoittelevan nykytsopperin voi rakentaa hyvin ajo ominaisuuksin, mutta aitoon madonlakkilaitteeseen kuuluu ajo-omituisuudet.

Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Rezi

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 11 tammikuu 13, 14:21:56
Mun mielestä on vaan jotenkin hassua, että vahvoja mielipiteitä viljellään, mutta ikinä ei oo tommosella ajettu metriäkään.
Onko niin, että kommentoida voi vain asioita joita on koeajanut? Aika outoa.. ei kai FB:llä liikaa keskustella asioista.

Jos olisin jättänyt kommentoimatta tuota jäykkäkeulaa "vahvoilla" mielipiteilläni, niin olisi ehkä tämäkin keskustelu ja Jannun sikahieno kommeentti, joka kokonaisuudessaa pitäis raamittaa ja laittaa seinälle, jäänyt näkemättä.
Lainaus käyttäjältä: jannu - 11 tammikuu 13, 13:45:11
Omalla kohdalla vauhdin lisääminen ei ole koskaan ollut se eka keino saada kiksejä, vaan järjestään sitä vaaran tunnetta on haettu ajo-omisaisuuksia huonontamalla. Miksi muuten pitää päästää jäykkäperäiseksi muutetulla, käsivaihteisella, paskoilla jarruilla sekä jalkakytkimellä ja surkeella ergonomialla varustetulla laitteella ympäriinsä.



Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Rezi - 12 tammikuu 13, 01:13:13
Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 11 tammikuu 13, 14:21:56
Mun mielestä on vaan jotenkin hassua, että vahvoja mielipiteitä viljellään, mutta ikinä ei oo tommosella ajettu metriäkään.
Onko niin, että kommentoida voi vain asioita joita on koeajanut? Aika outoa.. ei kai FB:llä liikaa keskustella asioista.

Kommentoida voi monella tapaa.

Tässä on jengi viljellyt kovasti ihannoivaa läppää semmosia vehkeitä kohtaan, joiden ajamisesta ei kommentaattoreilla oo mitään käsitystä. Jos vahva mielipide ei perustu tietoon, se nyt vaan näyttää hassulta. Varsinkin kun samalla nimitellään "jättöpoliisiksi". (Muuten, viranomaisilla on näissä asioissa ihan sama meininki: vähän tietoa mutta vahvoja mielipiteitä...)

Diggaan itsekin ihan kybällä noita happovekottimia. Samalla kumminkin tiedän, mimmosia ne ihan oikeesti on ajaa, kun keula on tommonen kanki (jäykkä on tosiaan väärä termi, kuten ma^ko huomauttaa) ja jättö 25 senttiä. Sellainen "ajo-omituisuus" ei ole verrattavissa mihinkään jockey-suicide-yhdistelmän tuottamaan hankaluuteen, ergonomian huonouteen tai jäykkäperäisyyteen. Eikä sen toteamiseksi tarvita mitään käsittelykokeita tai jarrutestejä - riittää kun käy ihan vaan ajamassa. Eikä kyse ole vaaramomenteilla kukkahattuilusta, mun puolesta jokainen saa vetää vaikka luudalla.

Luonnollisesti perun puheeni, jos joku onnistuu rakentamaan kankikeulaisen kopterin 25 sentin jätöllä ja saamaan siitä edes jotenkin kelvollisen ajettavan.
Long John Stroker

Greasemonkey jake

eikös herra billy lane loihtinut sanomaan aikoinaan,että rakensin sen kauniiksi,en turvalliseksi...
If the river was whiskey, and I was a diving duck, I would never come up...

ma^ko

Jockey+suicide ei edes ole hankala kun siihen tottuu, jäykäst peräst ei ole haittaa ku spårakiskoil/mukulakivil ja valtaosal suomen hyväkuntoisia teitä, mut siis kohtuukuntoisella kestopäällysteellähän jäykkä on ihan hyvä ja tukeva ajettava. Ergonomian huonous saa paikat kipeiks ku ajaa vähänkään pidempään, josta syystä mulle se ergonomia on varsin tärkee juttu omas mopossa, tärkeempi kuin vaihteiden/kytkimen sijainti tai takajousitus. Takajousitustakin pidän kuitenkin varsin suotavana koska se mukavoittaa ajoa. Kuitenkin tuollainen hetkujoustoinen jousittamaton keula ja hillitön jättö on asia, jonka kanssa voi toki elää jos omaa riittävän masokistisen asenteen ajamiseen(tai ajaa viel vähemmän ku mä omallani mennä suvena), mut onneton ajettavuus on kyllä läsnä ihan koko ajan.

Mun silmis noi happotsopperit jakautuu, osa on hyvinkin silmää miellyttäviä, osa ei lainkaan, noi joissa on keulinta niin rajua että maavaraa on enemmän kuin keskimääräisessä mantsafillarissa ei miellytä silmää, vaikka toki hapon pitää hieman keulia.

Lainaus käyttäjältä: Greasemonkey jake - 12 tammikuu 13, 12:24:47
eikös herra billy lane loihtinut sanomaan aikoinaan,että rakensin sen kauniiksi,en turvalliseksi...

Kauneus on katsojan silmissä, kuten kauheus ja harituskin... hirvee ajettava on hirvee ajettava oli nätti tai ei.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

JaZZo

Elä T-bone -älkääkä kukaan muukaan- pahastuko tosta jättöpoliisi-läpästä. Tarkoitus oli keventää tunnelmia tuon kuvan myötä. Vaikka en tommosella ääripään lsd-chopperilla olekaan koskaan ajanut, tykkään silti paljon siitä fiiliksestä mitä ajalle tyypilliset laitteet huokuu. Jättöhommat ja ajettavuus on tärkeitä pointteja, ja nämä ovat esillä tyyliin joka toisessa topikissa. Hipit saattoivat ajatella ihan pelkkiä muotoseikkoja näitä vispilöitä rakennellessaan. Tai ajattelivatko mitään? Anyway, trippi tommosella värkillä olisi varmasti unohtumaton kokemus.
Peace. :)
Shovelpiä

leafhill

AEE cataloogista, vuodelta '75, klikkaa isommaksi.

"Round-Glide" haarukkaa saa sekä suorilla, että reikatuilla t-paloilla.
"mono-girder" on komea  :)

rodchop

#72
Kun nyt kerran testaamatta ihannoidaan ! Niin samaan rahaan monikos teistä on tuota happoa testannu & Siitä diggailee ::)
Matkustelkaa nyt vaikka viikko alkuun, eiköhän rupee chopperin muotoilussakin näkymään sitä mitä tässä ketjussa haetaan ;D ;D ;D
HOG Forever Forever HOG

rodchop

HOG Forever Forever HOG

Jack

Lainaus käyttäjältä: Pekka53 - 11 tammikuu 13, 22:22:49
Jos ajo-ominaisuudet ratkaisisivat, niin kaikkihan me ajettaisiin japanilaisilla kyykkypyörillä.

Tämä on sitten paskapuhetta, joten ei pidä yleistää omia preferenssejään koskemaan kaikkia meitä.  >:(
Flatheads!!!