Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Kunnon hippilaitteet

Aloittaja jannu, 13 elokuu 12, 13:26:48

« edellinen - seuraava »

bootsi

Asento se on joka ratkaisee. (ja asenne)  Parempi kun se risti seisoo yhdellä jalalla.  ;)

leafhill

Hipit ja Hippilaitteet








klikkaamalla kuvat isommaksi.

Rezi

Hieno on ja varmasti hyvä ajaa jäykkäkeula tuolla jätöllä ;D Mutta tämä taitaa olla ajalta, jolloin kukaan ei jätöstä oikein tiennyt mitään.

jyrggä

Reilu parikymmentä senttiä, eipä tuo nyt mikää älytön ees ole.
Tuo taitaa olla just siltä ajalta kun tiedettiin ajamisesta, nykyäänhän tärkeetä on vaan jättö ja prosentit.
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

leafhill

Joo, samaa pitkäjättöisyyttä olen huomannut monessa ellei jopa kaikissa hippeys ajan chop pyörissä, mm. aiemmin postaamassani "tuusula trip" pyörässä on mahtijättö  ;D

Uskon kuitenkin, että jättöasiat on ollut jo(pa) kukkaiskansan tiedossa. Mutta se on mitä haluaa, jossain vanhassa chopit ohjeessa kerrottiin 8-12" jätön olevan optimaalinen highway käyttöön...  kaupungissa ehkä vähemmän optimoitu  ::)

Donaldin pitkästi jättävä pannu käy silti allekirjoittaneen mieleen.
Tässä saman miehen toinen panhead.
 

akrapu

Juu, tuohon aikaan tyyli oli tärkeämpää kuin mukavuus. Nykyään taitaa olla toisinpäin...
- akr

jannu

"Marttilan Aku" on selkeesti ymmärtänyt viestin, juuri tuolta sen pitääkin näyttää ja tuntua.. 8)

Kuinka pilalla nuokin olis, jos vaikka alarunko olis vaaterissa, etupyörässä pään kokoinen jarru, vähemmän stretsiä putkissa jne....
....tana, selkään pitäs ruotsalaisille antaa, kun pilasivat noin uljaan ja hienon lajin... >:(

Mutta...ei ne ihan sukupuuttoon ole kuolleet  ;D , kesä tulee, oletko valmis... ;D ;D

Tuusulan T-Bone

Miten musta tuntuu, että nyt herrat esittävät vankkoja mielipiteitä asiasta, josta eivät ehkä aivan kaikkea tiedä... vai kuinka moni herroista on todella ajanu semmosella vehkeellä, jossa on tarpeeks pitkä jäykkä keula ja jättö kakskytviis senttiä... ;)
Long John Stroker

Vette427

meinasin jo aiemmin kommentoija kans tuohon etujättöön sen verran et tässä kuvan mopossa oli 28cm kiinan poika pistäny. ja pahempaa kokemusta en juuri muista kohalle sattuneen. ja se ei sit johu mopon valmistusmaasta  ;)
ostin tuon V1 mootorisen tytölle ku oli niiiin nätti. (ajatus oli et mankin papereilla liikenteeseen ku prosentteja ei mopossa ollu.) yhden kerran annoin vähä kokeilla ja ite pari kertaa ja sitten rälläkällä ohjausakselin putki irti, huomatakseni et kaasu mikistä loppu.  >:( kaasua on ostettu mutta yhä se on kappaleina 7 vuoden jälkeen..  ::)
Osta kaupasta, saat mitä haluat. Tee ite, saat mitä sattuu tulemaan

ma^ko

No mä olen ajanut muutamallakin happokopterilla jossa jäykkä keula ja riittävä jättö. Kömpelöitä ne on ja se keula ei ole jäykkä vaan hetkujoustoinen ku on pitkä. Kyl niil kuitenki ajamaan pystyy. Maantiet menee ihan ok mokoma keksintö, mukulakivet ja ahtaat mestat vähän kauheempia.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Redneck

Lahdentiellä minusta meni ohi kopteri jonka etupyörä teki n. 15cm pomppuja kokoajan 120km/t vauhdissa  ??? ihmettelin että onko eturilla noin epätasapainossa ? Saattoi olla useiden eri ominaisuuksien summa .

(Ferrari ei liity tapaukseen  :) )
Niin on jos siltä näyttää.
Triumph 750 Bonneville 1977

eeko

Ajoasu on vähintäänkin asiallinen :)
-eeko

jyrggä

Lainaus käyttäjältä: jannu - 11 tammikuu 13, 07:05:20
"Marttilan Aku" on selkeesti ymmärtänyt viestin, juuri tuolta sen pitääkin näyttää ja tuntua.. 8)

Kuinka pilalla nuokin olis, jos vaikka alarunko olis vaaterissa, etupyörässä pään kokoinen jarru, vähemmän stretsiä putkissa jne....
....tana, selkään pitäs ruotsalaisille antaa, kun pilasivat noin uljaan ja hienon lajin... >:(

Mutta...ei ne ihan sukupuuttoon ole kuolleet  ;D , kesä tulee, oletko valmis... ;D ;D


kyllä!
sekin tuli mieleen että onkohan esimerkiksi nuo kuvien herrat värkänneet jolloin pullopostilla vai us-mailin kautta aukainaan näistä jättöasioista yms?

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 11 tammikuu 13, 08:56:06
Miten musta tuntuu, että nyt herrat esittävät vankkoja mielipiteitä asiasta, josta eivät ehkä aivan kaikkea tiedä... vai kuinka moni herroista on todella ajanu semmosella vehkeellä, jossa on tarpeeks pitkä jäykkä keula ja jättö kakskytviis senttiä... ;)

joo totta, en oo ikinä ajanu jotain jarru- tai käsitelytestiä jäykkäkeulasella, eli taitaa olla niin että itse oon sittenkin tietämätön tätä asiaa kommentoimaan ;)
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

jannu

Hei, ei tässä mitään muuta eroa tavoitteissa ole kuin tärkeysjärjestys.

Toisilla kärkeen kiipeää kyydin mukavuus tai vaikka eri auktoriteettien/kavereiden/yleinen hyväksyntä.
Toisille taas siirtyminen paikasta toiseen asiallisella laitteella on jotain paljon enemmän....elämys, tai joku sellainen kokemus jonka kuvaamiseen en löydä nyt sopivaa sanaa...orgasmi on vähän kesy tähän tarkoitukseen...

Ja kaikki tämä väheksymättä mitenkään niitä valtavan hienoja saavutuksia, joita asiaan parhaiten vihkiytyneet kaverit ovat saaneet aikaan lajin laillisuuden parantamiseksi.
Jätkät on tehny ihan huippujälkeä.

Omalla kohdalla vauhdin lisääminen ei ole koskaan ollut se eka keino saada kiksejä, vaan järjestään sitä vaaran tunnetta on haettu ajo-omisaisuuksia huonontamalla. Miksi muuten pitää päästää jäykkäperäiseksi muutetulla, käsivaihteisella, paskoilla jarruilla sekä jalkakytkimellä ja surkeella ergonomialla varustetulla laitteella ympäriinsä.
Ja samaan kategoriaan voisi liittää melkoisen suuren osan tien päällä liikkuvasta, rakennellusta kalustosta, tunnustakaa vaan reilusti.

Tottakai se muoti ja "kavereiden" hyväksyntäkin muokkaa ulkonäköä, toisilla...
Mutta kuten sanoin, parhaimmillaan se ajokokemus voi olla ihan jotain muuta, turha sitä on selittää, jos ei nyt viimeistään ymmärrä mistä puhutaan, niin...unohda koko juttu...

Yksi saa ne kiksinsä tallissa nysväämisestä ja toinen tien päältä, ja kaikki on ihan yhtä oikeessa, mistä sen hyvän olon tunteen parhaiten saa, sitä kohti ponnistellaan.

Itselle näitä tehdään ja aivan täysin omalla vastuulla, ketään en yllytä seuraamaan esimerkkiä.
Ihan turha tulla puhumaan mahdollisista vaaramomenteista tms. tulkaa mieluummin kertomaan niistä hienoista kokemuksista, kuinka perse oli ihan puuduksissa, mutta en millään malttanut lopettaa ajamista...

Joku tämmösistä kommenteista aina mielensä pahoittaa, mutta ei kannata.
Sydämmestä ne tulee, eikä sitä lasketa provosoinniksi... ;)

JaZZo



Siinäpä teille jättöpoliiseille..  ;)

Jannu kirjoittaa asiaa.
Shovelpiä