Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Jälleen kerran tien vieressä!

Aloittaja Psycholasse, 18 heinäkuu 12, 23:19:01

« edellinen - seuraava »

ss454

Kyllä itsekin tarvitsisi rohkaisuryyppyä jotta tuolla yhdistelmällä uskaltaa moottoritielle.

JuhaP

FXRT bagger '92 | FXSTC '95 jäykkäperä kopteri

Jasu

Lainaus käyttäjältä: Juvakka - 14 helmikuu 15, 14:30:09
Vittu tää on hieno laji.
IC:n kanssa ei tosiaan mikään mahdollinen, ja mahdotonkaan, jäänyt kokematta. Siis tiellejäämisten suhteen, toisaalta taas kotio on myös tultu mitä kummallisempien juttujen avittamana...

Jännittävimmän mieleenpainuneen kokemuksen aiheutti vaihteiston sujuva kiinnileikkaaminen n. 70km/h nopeudessa, just kun olin taaksepäin katsonut että pitäs vissiin säiliöpaloautolle antaa tilaa. Miten lie vaiston varassa siinä tilanteessa tulikin tempastua äkkiä sivullepäin, ei ihan paloauton puskuri osunu, viitisenkymmentä metriä paksua mustaa rantua tiehen jäi sillä kertaa...

Silti, edelleen sitä mieltä olen että IC on itäpyöristä paras..!
Muutaman muunkinmerkkisen itäraudan kokemuksella

Juvakka

Laatikon remppaa lienee tiedossa. Muutaman kerran kolahti mitä ilmeisimmin askin puolella. Koko mopo nykäisi joka kerta melko rajusti. Positiivista tämänpäiväisessä oli, ettei sähköongelma ollut syy miksi reissu keskeytyi.
Don't push the river
https://youtu.be/rCii1j0G1Js

Jasu

Mie luovuin sähköongelmista IC:ssä, asentamalla Vape:n sytkä/laturipaketin. Sinne jäi ongelmat. Alkuperäinen laturi (oliko hitusen tehokkaampi noissa 2-mukisissa kuin M-49, en muista) kun oli sitä luokkaa että valot päällä kulutus on hieman tuottoa enemmän...

Laatikko on onneksi yksinkertainen noissa, laakerit yleisiä eli halpoja. 2-mukisen kasaaminen on vain hieman konstikkaampi kuin yhdellä papattavan josta sai laatikon purettua erikseen, kasaamisen voi suorittaa kumpaan lohkonpuolikkaaseen tahansa, mutta helpompi se oli vasemmanpuoleiseen. Lisäksi purkuvaiheessa saattaa ihmetystä aiheuttaa kampiakselin poistaminen, kun sille ei ole ensikatsomalta annettu edes mahdollisuutta poistua, ennenkuin keksii lohkon alapuolen pikkuluukun kautta katkaista kammen...

Spöke

Palaanpa tuohon vaijerinpettämiseen vielä. Tilasin pari settiä vaijeria Venhilliltä ja niiden innoittamina väsäsin birgageing työkalun. Sen idea on siis tehdä vaijerin säikeistä pallukka, joka tinauksen jälkeen pitäisi olla idioottivarma. Toimii. Pitää muutama erilainen tuurna vielä tehdä. Kuvei:
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Kapteeni sika

Nättiä. Onko toi lunssi tinaa vai onko vaijerin päähän tinattu erillinen nippa?  Barnetin kytkinvaijerissa oli lootanpuoleisessa päässä tinalla kuorrutettu "birdgage". Ei siis erillistä nippaa.

Mä luotan levälleen avattuihin säikeisiin jotka on tinattu messinkinippaan. (se on kestänyt jo liki 200km  ;)  ) Ilmeisesti messinkinipan käytölle on syynsä, tina tuntuu tarttuvan siihen kun tauti

Pitää tarkkailla jatkossa kuinka diy vaijeri kestää. Kytkin on niin kevyt että se ei yhtäkkiä vaijeria tapa. Kättä pidempää on kuitenkin sivulaukussa jos napsahtaa.

johannes

Nyt kävi kyllä ihmeellinen juttu viikonloppuna.
Menin pe-iltana tyttöystäväni luokse asuu n.30km päässä. Seuraavana päivänä tultiin mun luona käymään lähdettiin sitten ajelemaan takaisinpäin jossain vaiheessa. Vajaa 15 km ajettuamme huomasin moottorissa jonkinlaista häiriötä. Aivan kun ei saisi bensaa tms.
Olin pysähtymässä läheiselle bussipysäkille ja pyörä sitten sammuikin vähän ennen.
Katsoin tankkiin ja näytti siellä vähän(ei paljon bensaa lilluvan) no koitin uudestaan käymään ja ei lähde. No, mitäs helvettiä: bensahana oli kiinni. Lähtiessä se varmasti oli auki. Ja vaikka ei olisi ollutkaan niin ei sillä yli 10km pysty ajamaan, että bensahana kiinni olisi.

Avasin hanan ja käymään. Ehdin tupakin sytyttää niin johan sammui. Pistin varatankille ja päästin seuraavalle huoltsille asti. Mutta oli aika kumma juttu kaiken kaikkiaan.

rampo63

Kai sulla Gremlin Bell roikkuu pyöräs,,, ;)

johannes

Lainaus käyttäjältä: rampo63 - 01 kesäkuu 15, 14:32:13
Kai sulla Gremlin Bell roikkuu pyöräs,,, ;)

Ei roiku :) mutta käsittääkseni tyttöystävän suojelusenkeli sitä kävi vääntämässä. Joku hirvi tms olis varmaan ollut vastassa. Näin päättelin.
Mutta nyt kun mainitsit niin pistänpäs harkintaan ton gremlin bellin :)

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: johannes - 01 kesäkuu 15, 14:48:11...Mutta nyt kun mainitsit niin pistänpäs harkintaan ton gremlin bellin :)

Se ei sit toimi kuin ainoastaan jos saat sen lahjaksi hyvältä ystävältä ;)
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

johannes

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 01 kesäkuu 15, 15:07:43
Lainaus käyttäjältä: johannes - 01 kesäkuu 15, 14:48:11...Mutta nyt kun mainitsit niin pistänpäs harkintaan ton gremlin bellin :)

Se ei sit toimi kuin ainoastaan jos saat sen lahjaksi hyvältä ystävältä ;)

Ai? Mä en tota itseasiassa tiennyt. Ja mulla synttärit ens kuussa ja tyttöystävä sanoi ostavansa mulle sellaisen! :)

NiLo

Lainaapistänpäs harkintaan ton gremlin bellin Hymyilee

Hanan tiivisteen vahtokin auttaa joskus tämän tyyppisissä "henkimaailman hommissa" ;)
Jos sinulla on vasara, kaikki näyttää nauloilta.

johannes

Lainaus käyttäjältä: Joe Cool - 01 kesäkuu 15, 16:51:52
Lainaus käyttäjältä: johannes - 01 kesäkuu 15, 15:46:11
Ai? Mä en tota itseasiassa tiennyt. Ja mulla synttärit ens kuussa ja tyttöystävä sanoi ostavansa mulle sellaisen! :)
Kyllä se jotenkin toimii itse ostettunakin, mutta kuten Herra H totesi, lahjaksi se pitää saada. Tässä vinkki  :D http://www.joecool.fi/joecool.fi/magento/oheistuotteet/biker-kello-gremlin-bell.html

Nettivinkattu eteenpäin!

Lainaus käyttäjältä: NiLo - 01 kesäkuu 15, 18:52:34
Lainaapistänpäs harkintaan ton gremlin bellin Hymyilee

Hanan tiivisteen vahtokin auttaa joskus tämän tyyppisissä "henkimaailman hommissa" ;)

Onko siinä vivussa joku tiiviste vai mitäs oikeen nyt meinaat??

Make

Mistähän sitä sais ystävän  ???
Greatest enemy of freedom is satisfied slave