Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Ulkomaan mp uutisia

Aloittaja Kokkonen, 04 toukokuu 12, 08:43:50

« edellinen - seuraava »

Kokkonen

Aloitetaan Ranskasta,
jossa maan moottoripyöräilijöiden etujärjestön FFMC:n organisoimin protestein harrastajat ovat onnistuneet kaatamaan heitä uhanneen turvaliivipakon.

Ihan kokonaan ilman kotiinviemistä valtiokaan ei pöydästä poistunut, sillä kompromissina vuoden 2013 alusta pitää kaikkien (myös ulkomaalaisten) Ranskan maantieillä yli 125cc moottoripyörällä liikkuvien kantaa vaatetuksessaan vähintään 150 neliösentin kokoista heijastavaa materiaalia. Tuo vaatimus saattaisi täyttyä leveähköllä kasivarsinauhallakin.
Ilman tuota heijastajaa matkaavia palkitaan 68 Euron sakolla. Siis myös ulkomaalaisia.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Hemuli

Saako heijastavan materiaalin muodon valita vapaasti? Kelpaako esim. keltainen kuusisakarainen tähti tai vaaleanpunainen kolmio? Sellaisiahan on ennenkin pakolla jouduttu kantamaan ;D ;D ;D
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Tuukka

Mitähän tälläkin nyt sitten saavutetaan? Heijastin ei kuitenkaan heijasta päivällä ja pimeällä luulisi valojen riittävän näkyvyyden saavuttamiseen. Ei varmaan ole enää kun ajan kysymys, että joku maa keksii kieltää moottoripyörät kokonaan=ei mp onnettomuuksia. Helppoa kun heinänteko...
C.O.G.

flhx

Lainaus käyttäjältä: Tuukka - 04 toukokuu 12, 16:23:28
Mitähän tälläkin nyt sitten saavutetaan?

Kannattaa nyt kuitenkin huomioida että kyse on ranskalaisten, tuon maailman turhimman kansakunnan, keksinnöstä. Tarviiko enempää selittää...
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Tuusulan T-Bone

Rakennettujen moottoripyörien omistajien tulisi pitää hihamerkkiä, jossa on kuva peukalosta keskellä kämmentä.
Long John Stroker

filtteri

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 04 toukokuu 12, 19:51:14
Rakennettujen moottoripyörien omistajien tulisi pitää hihamerkkiä, jossa on kuva peukalosta keskellä kämmentä.
sudenpentujen turaajamerkki ::)

Make

Minä otan pari sellaista. Kiitos.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Smokie

Mulle kans. Ja näin niinkuin muuten, Ranska on hieno maa mutta pärkkele kun se on täynnä niitä saatanan ranskalaisia. Eräs 1/4 sukulainen on Belgiasta ja puhuu ranskaa äidinkielenään ja joskus valitin miten mulkkua porukkaa ranskikset voi olla ja sitten seurasi kiusallinen hiljaisuus, piti miettiä että loukkasinkohan mä nyt vai mitä. "Yeah yeah they are, but what is your excuse" ;D

Lyytinen

Joo mutta kyllä Ranskaakin takapajuisempi maa on Englanti. Ja itse käytän takapajuisuuden mittarina sitä, että miten iso kuilu on tavallisten ihmisten ja valtaa käyttävien välillä.

Smokie

Mä oon muuten syönyt ranskalaisia ranskalaisia, ei ollut hääviä. Nyt menen pihalle leikkimään. Mä muuten joskus joudun työttömyyskurssille opettelemaan tietokoneen käyttöä ja sen tulos oli että ostin brittein saarilta moottorin, värväsin paikallisen asukkaan maksamaan sen omasta lompsasta ja kuskaamaan sen skotlannin puolelle puusepälle joka teki MDF-levystä laatikon ja lähetti tänne härmään. Maksoin tietty kustannukset hankalasti ja vaikeasti tilisiirtona kun briteissä ei näköjään toimi mikään ja kaupanpäälle lähetin vielä molemmille purkilliset poron säilykelihaa, toinen oli haistellut ja toinen yritti syöttää kissalleen joka ei ollut huolinut ja lapsetkin rupes itkemään notta miksi Rudolph the reindeer on purkissa. Vittu saatana. No nyt sinne pihalle ja heippa.

Hemuli

Olisko sulla Kokkonen linkkiä tohon uutiseen jollain sivistyskielellä? Löysin kyllä FFMC:n omat sivut mutta ei niistä ota selvää erkkikään.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Mopopoika

Jatketaan tähän samaan aiheeseen...

Onko Tanskassa tai Saksassa tällä hetkellä jotain tommosia tarpeita jos menee moottoripyörällä sinnepäin?

Jussi

Feman sivuilta tuo liivijuttu löytyy
http://www.fema-online.eu/index.php?mact=News,cntnt01,detail,0&cntnt01articleid=275&cntnt01returnid=15

Ja muita ajovarustetahan ei tarvi kuin tuon heijastimen

Kokkonen

Sitten Italiaan ja asiaa Laverda friikeille. Hyviä tai huonoja, riippuu katsantokannasta.

Piaggio rypäs omistaa oikeudet Laverdan nimeen. Tuo ei ole kuitenkaan estänyt innokasta Laverdaharrastajaryhmää aloittamasta pikku tuotantoa Orange Factory nimisessa tuotantolaitoksessaan Laverdan tekniikkaan pohjautuvalla mallistolla. Pyörät kantavat nyt Breganze nimeä ja mallina on tulossa ensin SF750, jonka mylly on nykyaikaistettu nestejäähdytetty kaksipyttyinen Laverdan Formula S 750 DOHC kone. Modernisaatioon mm. Euro 3 katalysaattorit. Pyörän runko on CrMo4 kehto, keula USD ja takana Öhlinssit. Piensarjatuotanto lienee jo alkanut, hinta tällä mallilla on jossain 16 000 Euron kieppeillä.
Ensivuonna (2013) tulossa on myös kolmisylinterinen Breganze Jota malli.

Tuolta lisää: http://www.breganzemotorcycles.it/mod/base/frontend/ctrl/index.php?lang=2
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

arho

Ei yhtään hullumman näköinen pyörä!!
Do it doggystyle