Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Läppä-keihin tulvii?

Aloittaja Hop Up, 05 huhtikuu 12, 18:11:42

« edellinen - seuraava »

Hop Up

Jos laitetta käytetään päivittäin, ei ongelma esiinny (eli kun kohokammio pysyy suhteellisen täynnä). Jos tankki ajetaan tyhjäksi, tai kohokammio käytetään auki, tai laite seisoo muutamia päiviä, niin bensahanaa jälleen avatessa neulaventtiili ei tiivistä yhtään ja bensaa valuu jokapaikasta.
Eli tietäähän sen, että tuolloin neula ja koho ovat normaali toiminta-aluetta alempana ja jumittavat, jolloin neula ei osu sinne minne pitäisi.
Mutta kuinkas tuosta ominaisuudesta pääsee eroon? Jossain jenkkifoorumilla sanottiin että älä asenna kolmikulmaista neulaventtiiliä, vaan hanki aito nelikulmainen HD-osa. Siellä ei kuitenkaan kerrottu aiheuttaako ko. kolmikulmainen neula juuri tämän ongelman vai minkä.
Kolmikulmainen minulla muistaakseni on.

Kokkonen

Loppuuko vuoto, kun kopautat kaasaria vaikka ruuvimeisselin päällä?

Joskushan siihen neulan kärkeen tulee ajan saatossa pieni pykälä, joka vois tuollaisen jumitumisen aiheuttaa... :-\
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Hemuli

Neulan vaihto auttanee, kyllä toi ihan iän tuomalta vaivalta kuulostaa. HSR-Mikuneissa saattaa mokomaa vikaa olla jopa uutena mutta sekin ilmenee lähinnä joko kun ensimmäistä kertaa laskee bensat kaasariin tai sitten talviseisonnan jälkeen. Sen jälkeen ei koko kesänä tiputa.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Raimo-Raato

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 12 huhtikuu 12, 08:20:28
HSR-Mikuneissa saattaa mokomaa vikaa olla jopa uutena mutta sekin ilmenee lähinnä joko kun ensimmäistä kertaa laskee bensat kaasariin tai sitten talviseisonnan jälkeen. Sen jälkeen ei koko kesänä tiputa.

Samaa on kyllä havaittu myös läppä- ja cv-keihineissä. Niin uusilla kuin vanhoilla neuloilla. Mistä lie sit johtunee. Oem nelikulmaisella neulalla siihen ei oo tullut muistaakseni tosin törmättyä. Yleensä toimii kyllä myös kolmikulmaisella neulalla mut joissain yksittäisissä tapauksissa ei sit millään. Vinkkinä että Jameksen kaasarin korjaussarjassa on nelikulmainen neula.
A.K.A. Rambe

Hop Up

#4
Joo, kohokammiota koputtaen neulan saa tiivistämään. Ja neula on uusi. Kulmien määrä ei nyt muistissa, eikä korjaussarjan merkkikään. Ja vuoto toistuu jo muutaman päivän seisonnan jälkeen (eli aja päivittäin!).
Olen ajatellut että pääsisiköhän koho jostain syystä laskeutumaan liian alas. Pitänee avata ja miettiä onko siellä jonkunlainen säätö kohon alimmalle asennolle.
Edit: läppäkeihin säätöohje-viestiketjussa on kuvat että 76 - 78 malleissa ala-asento säädetään, mutta uudemmissa ei, minulla 1981 malli.

Jarde1

Lainaus käyttäjältä: Hop Up - 16 huhtikuu 12, 16:01:01
Edit: läppäkeihin säätöohje-viestiketjussa on kuvat että 76 - 78 malleissa ala-asento säädetään, mutta uudemmissa ei, minulla 1981 malli.

Eikös tuolla ollut myös -78 eteenpäin?
http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=2198.0
Shovelhead FLH80 -80

Hop Up

#6
On joo, mutta uudempaan ei ole kuvattu kohon ala-asennon mittaa.
No, tänään vaihdoin pyörään kiinalaisen rihkama ISO-performance? (=keihin CV kopio) kaasarin (jonka tyhmyyksissäni ostin). Tuo korvauskaasari pelaa, mutta en osaa sillä niin hyvin käynnistää peliä kuin tuolla läppä-keihinillä. Eli nyt irrallaan olevaan läppä-kaasariin tutkin sitten tuota koho/neula hommaa ajan kanssa.

Hop Up

Nyt siihen tulvivaan kaasariin on tyrkätty nelikulmainen HD oem neula, joka piti ensitäytöstä lähtien. Se kolmikulmainen neula taas tulvi uudesta lähtien. Nelikulmaisessa on pienempi sivuttaisvälys kuin kolmikulmaisessa, jolloin se kai osuu heti sinne minne kuuluukin. Testikertoja on nyt tosin vain yksi tähän mennessä.

Kernwaffe

Terve, Ittellä ois ongelmana Cv Keihin joka sylkee bensaa ilmansuodattimeen ja siitä kivasti tippuu pakoputken päälle. Mistäs moinen johtua voisi?

Hemuli

Jos se tosiaan on bensaa niin eiköhän siinäkin kohokammion tulvimisesta ole kyse. Aika usein tosin näkee että varsinkin orkkisilmanputsarin kanssa sieltä pohjalta tulee huohotusilman mukana kulkenutta öljyä joka sitten sotkee moottorin.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Kernwaffe

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 09 heinäkuu 12, 15:14:51
Jos se tosiaan on bensaa niin eiköhän siinäkin kohokammion tulvimisesta ole kyse. Aika usein tosin näkee että varsinkin orkkisilmanputsarin kanssa sieltä pohjalta tulee huohotusilman mukana kulkenutta öljyä joka sitten sotkee moottorin.
onkos tuohon sitten jotain ratkaisua? Vai tuleeko sitä jokatapauksessa?

Hemuli

Kyllä huohotusilman mukana aina vähän on öljysumua. Ja kun se puhalletaan ilmanputsariin niin se kerääntyy sinne ja aikanaan sitten pudottaa tipan koneen päälle. Onhan noita huohotuksia yritetty parantaa keinolla jos toisellakin mutta koska tuo ei ole varsinainen vika niin en ihan hirveästi siihen panostaisi. Siis jos öljyä ei ihan roiskimalla tule. Sitten jos sitä tulee niin että siitä on jo muutakin kuin pientä kosmeettista haittaa niin tulee mieleen onko moottorissa kaikki ihan kohdallaan - kuluneet männänrenkaat/sylinterit aiheuttaa kasvanutta huohotusta, samoin liika öljy tankissa saa huohottimet tulvimaan.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957