Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Moulinex XLCH

Aloittaja Smokie, 17 toukokuu 09, 11:28:02

« edellinen - seuraava »

Smokie

Noniin, viimeinkin jotain liikehdintää esiintyy Moulinex vainajan ympärillä. Kaikkea isompaa ja pienempää pyörii mielessä ::) Ja näkyy myös mistä on imetty vaikutteita ;D

Natking

Kaiken nakosia koneen takakannakkeita maakin oon nahny mutta toi on jotain ihan uutta.  ;D
jaa juu, tommonen sattu matkaan Milanon swapista.
Just trying to be different (like everyone else)

Smokie

Voi ristus mikä flegmaatikko musta on tullut. Kone on 5 vailla valmiina pöydällä mutta runko on tyystin tekemättä. Näillä näkymin näyttää siltä notta ajellaan vasta sitten joskus... Tai ainakin ehkä!

Tuon ahtimen vetoketjun tilalle huvittais änkee 2" remeli, onko sellaisia olemassa mitä voi pätkiä ja paistaa kiinni paikalleen päin? Mitä nää Vuorenmaan remmipalvelut on, tekeekö ne tuollaista?

Raimo-Raato

Lainaus käyttäjältä: Smokie - 21 helmikuu 10, 00:01:03
Tuon ahtimen vetoketjun tilalle huvittais änkee 2" remeli, onko sellaisia olemassa mitä voi pätkiä ja paistaa kiinni paikalleen päin?

No mutta sukkahousuista virittelet  ;D
A.K.A. Rambe

Make

Tuon ahtimen vetoketjun tilalle huvittais änkee 2" remeli, onko sellaisia olemassa mitä voi pätkiä ja paistaa kiinni paikalleen päin? Mitä nää Vuorenmaan remmipalvelut on, tekeekö ne tuollaista?

Eikös noihin toisiovetoremmeihin oo jotain instant repair kittiä olemassa? Kestävyys ahdinkäytössä selviää vain yhdellä tavalla. Jollei joku sit tiedä.  Tai sit bolt-on emäputki.  :P
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Smokie

Aha? Sehän vois olla oiva konsti. Pitää syventyä ja soitella myös tuonne Vuorenmaalle miten homma toimii noitten virallisten remmien kanssa. Eihän tuo ahdin paljoa voimaa vaadi..

Tässä jo alkaa aurinkoakin näkyä sen verran että alkaa sormet syyhyämään pikkuhiljaa. Ostin jo putkeakin perää varten mutta tietenkin arvoin kaupassa sellaisen koon mihin mulla ei oo lestiä! Pitää kokeilla mitä tapahtuu..

Hemuli

Jos löytyy edes vähän väljä lesti niin laita putken ja lestin väliin sopivan paksuinen pellinsuikale joka täyttää raon. Taivuttaessa se muotoutuu putken mukaan ja putki pysyy muodossaan.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Smokie

Jotain tuollaista ajattelinkin. Mulla on sähköhydraulinen taivutin, mitä tököjä nämä kotimaiset vehkeet ovatkaan. Siihen on 1" eli 33,7 lesti ja putki on 30,0mm. Kärkyin kaverilta oikein "virallista" taivutinta missä olis ollut 30mm lestit mutta se oli jo mennyt maailmalle.

Tuleepa samalla testattua mun kiinalaista 3 in 1 pellin monitoimituhoojaa. Ei sillä kyllä 1,5 peltiä taida saada edes pilalle..

Piese

Voi ristus mikä flegmaatikko musta on tullut. Kone on 5 vailla valmiina pöydällä mutta runko on tyystin tekemättä. Näillä näkymin näyttää siltä notta ajellaan vasta sitten joskus... Tai ainakin ehkä!

Miksi pätkiä hyvää remmiä? Mahtuiskohan sulle rissat tankin ja rungon väliin, jolloin yhdellä pitkällä remmillä asia hoituis ja sitten tien päällä tarttis sytkärillä lämmitellä remmiä kasaan tai käyttää niitä sukkahousuja.

Niin jos tuosta nyt mitään ymmärtää ::)

Smokie

Mulla on pakkomielle kierrättää ahtimen vetoa molemmin puolin runkoa. Symmetrisyyttä? Tai ehkä ihan vaan siks kun tuollaista en oo ennen nähnyt. Enpä tiedä mutta en ihan vähästä ala tekemään tuota uusiksi pl. ketju -> remmi muutos. No tosiasiassa koko systeemiä saa siistiä sen verran että olis melko sama tehdä kaikki uusiksi. No, pitää nyt yrittää saada pyörä hahmoteltua, sitten vois vaikka vetää perskännit ja mennä seuraavana aamuna (=viikon päästä) kattomaan mihin suuntaan se lähti rakentumaan ;D Hommat jo edistyy, siirsin pyörää jo kohti leikkauspöytää ;D Pitäis saada yks toinen projekti pajasta ulos, sitten voi siirtyä seuraavaan.

Smokie

Hah, näin taas yllytyshullua vedätetään! (brittiosio..) Oli pakko jo aloittaa hypistely kun sattui olemaan jokunen motivaation murunen olemassa. Nyt tulikin tenkkapoo. Aion ja laitankin japsikyykyn (HONDA!!!!) keulan T-paloinen päivineen. Kattelin aiemmin että nehän on samanlaiset, mitä nyt hodaka on sentin pari lyhyempi joka passaa mulle mainiosti. Heti kun sain rautiksen keulan silputtua huomasin että offsettiä on xlch 60mm vs. honda 40mm, noin niinkuin nopeasti metrimitalla kiikaroituna. Perkeletto, oon ollut sen verran tyytyväinen tuon pyörän ohjaukseen etten haluaisi muuttaa sen ominaisuuksia mihinkään suuntaan >:( Täytyy nyt ensin käydä moikkaamassa pyörän aiempaa omistajaa, joskus oli juttua että sillä oli myös jonkun Hondan (CB?) keula kiinni ja oli ollut turhan näpsäkkä ajettava. Pitää mitata mikä on liikaa ja tehdä perusteltuja päätöksiä geometrian suhteen, koko tunnin tai parin perehtymisen kokemuksellani!

Raimo-Raato

Lainaus käyttäjältä: Smokie - 06 maaliskuu 10, 23:14:58Heti kun sain rautiksen keulan silputtua huomasin että offsettiä on xlch 60mm vs. honda 40mm, noin niinkuin nopeasti metrimitalla kiikaroituna. Perkeletto, oon ollut sen verran tyytyväinen tuon pyörän ohjaukseen etten haluaisi muuttaa sen ominaisuuksia mihinkään suuntaan >:(

Mutta silti oot muuttamassa sitä jäykkäperäksi ;) Mä sanoisin että ei tolla oo paskankaan merkitystä. Itseasiassa siitä pitäisi tulla vakaampi ajaa kovaa koska jättö kasvaa
A.K.A. Rambe

Smokie

Huom, ohjaukseen!! Muuten vituttaa kun mutkassa ajaa urien yli niin tuntuu kuin istuisi spagettilautasella. Eiköhän takapään lieruuttaminen pysy paremmin aisoissa.. Noi mun iskarit on ollut muutenkin aika stydit. Oon luullut ettei ne jousta ollenkaan mutta videoista oon nähnyt että liikkuuhan ne! Saas nähä millainen järkytys tulee kun jäykkiksellä ajaa ensimmäiseen kunnon kuoppaan. Jos se jäykkis nyt tulee.

Raimo-Raato

Lainaus käyttäjältä: Smokie - 07 maaliskuu 10, 15:21:58
Saas nähä millainen järkytys tulee kun jäykkiksellä ajaa ensimmäiseen kunnon kuoppaan.

No ilmat siinä lähtee pihalle ja hetken näkyy pieniä pikkulintuja silmissä. Sen jälkeen alkaa vasta miettimään että onko ite vielä yhtenä kappaleena ja entäs pyörä sit  ;D
A.K.A. Rambe

Kiiski

Jep, ja mutkassa kantatessa kun löytää sen kuopan niin sitten lähtee sivuttain lentoon ja alas tullaan joko  vastaan tulevien kaistalle tai metsähallituksen puolelle. Parin kerran jälkeen alkaa kummasti hölläilee outoihin mutkiin.