Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Talleissa tapahtuu. Kuvia Finnbikerssilaisten projektipyöristä.

Aloittaja Kiwi, 23 joulukuu 11, 17:17:09

« edellinen - seuraava »

shoveltimppa

#2460
Kate sopii tohon hyvin. Tulee hyvä "flow" ton rungon droppauksen kanssa.  ;) Ja retrompi parempi, niin kuin ittekin totesit. Hyvännäköinen pyörä.

ma^ko

Mähän ihan persaatteen vuoksi jo inhoan kaikkia katteita, ei prätkään kuulu ikkunat eikä akkunanlaudat.  :P :P :P

MUTTA Tuo Fazerin kiistattoman ruma kate, antaa kyllä varsin mainion kontrastin tuohon ja tulos on kyllä melko mojovasti härski. Tuo ei olisi ainakaan turhan nähty juttu, ehdottomasti sitä mieltä et ei missään tapauksessa mitään retronpaa jos tuo on kerran katettava. Tuo on pienellä säädöllä varsin hyvä, katteeksi.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

54474N4

Komppaan aikaisempia. Ensi silmäys on vähintääkin kummallinen, mutta kun hetken tuijottaa, niin se siirtää pyörän 'painopistettä' radikaalisti keulaan päin, jota itse en ainakaan ole liiemmin pyörissä nähnyt.

Allan

#2463
Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 14 kesäkuu 16, 01:34:56
Mähän ihan persaatteen vuoksi jo inhoan kaikkia katteita, ei prätkään kuulu ikkunat eikä akkunanlaudat.  :P :P :P

MUTTA Tuo Fazerin kiistattoman ruma kate, antaa kyllä varsin mainion kontrastin tuohon ja tulos on kyllä melko mojovasti härski. Tuo ei olisi ainakaan turhan nähty juttu, ehdottomasti sitä mieltä et ei missään tapauksessa mitään retronpaa jos tuo on kerran katettava. Tuo on pienellä säädöllä varsin hyvä, katteeksi.

En ole ittekkään mikään tuulilasien mahdoton ystävä, mutta jostain syystä kate alkoi tuntumaan hyvältä ajatukselta. Katteella tuosta pyörästä saa jotenkin häiriintyneen näköisen hyvällä tavalla. Kate toki voisi olla hieman kevyempi.

Ehkäpä alan hahmottelemaan jotakin dragster tyylistä mopoa.


PVonJerf

On jännän ja jotenkin erilaisen näkönen. Olematta kuitenkaan ruman ja väkisen tehdyn näkönen. Anna mennä nuilla linjoilla...

Smokie

Tuli tämmöinen vastaan



http://www.kawazi.net/forum/viewtopic.php?f=22&t=9126

Olis melkoisen härski mutten kuollakseni keksi mihin sen tunkisin. Hintakaan ei ollut kuin 20â,¬.

Justiin yrittänyt siivota pajaa ja heitellä turhaa tavaraa roskiin. Ei oikein onnistu paitsi siirtely paikasta toiseen..

Jake

Vaihoin stongan. Tykkään. En tykkää sähköhommista.


hazzinen

kun ei muuta raukka saa aikaseks, nii tehää tarroja pilaamaan tapetit sekä tunnelma.



ps. mitenkään mainostamatta, mutta jos tarvetta esiintyy, niin meitiltä näitä tarroja saa omalla kuvalla tilauksesta...
RAPPIOTA JA DEKADENSSIÄ. 5.5 volttia

flhx

Tallissa ei paljon pyoralle tapahdu, muita harrastevalineita siella enemman tulee huollettua, mutta sen verran etta tuli vaihdettua Rum Runneriin (04 FXD) keulaan Progressiven vieterit ja uudet oljyt. Samalla ruuvasin kiinni paikallisen pikkuputiikin kayttarilaarista loytamani Screaming Chickenin jaykkarin.Ei varsinaisesti swappihintainen mutta 60 taalalla se lahti matkaan kun kavin tilaamassa keulan jouset. Myyja kysyi etta haluanko madallusjouset, sanoin etta olen taysin hetero joten normaalikorkuiset kiitos. Myyja lupasi vieterit paivassa, maksoin ne etukateen ja kotia kohti, samalla poikkesin ostamassa sixpackin Sunocolta.

Hain jouset seuraavana paivana ja ruuvaamaan. Asennuksessa nyt ei kauaa mennyt mutta oheistoiminnassa sitakin enemman. Ensimmaiset vittuperkeleet huudettiin kun pyora oli miniliftilla ja havaitsin etta ei ole millista avainta etta saisi jarrusatulan irti, eika torxia t-kappaleen ruuveihin. Charger alle, 10minuutin ajo Searsiin ja ostin tyokalut. Samalla poikkesin ostamassa sixpackin Sunocolta. Tallilla sitten loysin oikean torx-avaimen hylsysarjan laatikon alta, olin sen ostanut jo vuosi sitten mutta unohtanut hylsysarjan hylsyjen sekaan. Seuraavat vittuperkeleet kaikuivat naapurustoon kun ei ollut hylsya milla avata keulaputkien ylamutterit. Charger alle, kiersin paikalliset Autozonet ja Advancet, viimein hallussa oli oikea hylsy ja siihen viela vaannin. Olin miettinyt etta menisin kaverin tallille ja lainaisin sielta nuo mutta halusin sitten kuitenkin itselleni nuo myos, jos tulee tarve vaihtaa keulaoljyt niin on tarpeet itsella. Kotia kohti, samalla poikkesin ostamassa sixpackin Sunocolta.

Chargerin mittarissa parhaimmillaan 100F ulkolampotila, varjossa se naytti 95F (35C). Kosteuden takia tuo lampo kuulemma tuntui n. 105F (40C) Mulla ei ole tallissa ilmastointia joten isosta tuulettimesta huolimatta hiki lensi heti kun vahankin liikkui. Keulaputket oli kadessa, sitten seurasi projektin mielenkiintoisin vaihe. Mulla ei ole ruuvipenkkia joten ei muuta kun keulaputket syliin ja reippaita iskuja vasaralla jatkovarteen etta sain putkien ylamutterit auki...Jalleen huudettiin vittuperkeleita mutta mutterit saatiin auki ja vieterit pihalle. Sen jalkeen tuli mieleen etta vois muuten vaihtaa ne oljytkin. Charger alle ja 10minuutin ajo pikkuputiikkiin ostamaan keulaan liemia. 20min ajomatkan paassa olis ollu diileri jonne melkein meinasin ajaa, siella kun on ilmaista olutta tarjolla. Ostan kuitenkin mielummin tarvikkeet pikkuputiikista. Kortti vingahti ja oljyt mukaan. Kotia kohti, samalla poikkesin ostamassa sixpackin Sunocolta.

Keulan kasaamisessa ei mitaan varsinaista draamaa, olin vaan sen verran juovuksissa asennuksen takia etta koeajo jai seuraavaan aamuun. Hammastys oli suuri kun aamulla ei keulasta ollut vuotanut yhtaan oljya, otin nimittain riskin ja jatin stefat vaihtamatta. Saa nahda kuinka pitkaan kestavat. Koeajolla totesin etta jousien vaihdolla Dynasta ei saanut Buellia mutta toimivat kuitenkin paljon paremmin kuin alkuperaiset,varsinkin jarrutettaessa, keula ei painu niin kasaan. Jaykkaria olin kokeillut jo alkuperaisilla jousilla, se toi selvan parannuksen keulaan. Asennus siis oli ihan hintansa arvoinen, taivaanrannassa alkoi nakya todella tummaa pilvea joten kotia kohti, samalla poikkesin ostamassa sixpackin Sunocolta. Samalla paatin etta on muuten viimeinen ruuvaus mita Dynaan teen, ei noita asennuksia maksa kesta.

R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

ezmo

Ens kerralla yksi vittu perkele vähemmän, kun käytät ruuvipenkkinä alempaa T kappaletta ja kiristät sillä keulaputken liikkumattomaksi siten, että se ei purista tulpan kierrettä kireämmälle. Eli laske keulaputkea  alaspäin että mahdut ylä ja ala T kappaleiden välissä työskentelemään tulpan auki.
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

Don Quijote

Niin tai löysäät ne tulpat ennenkuin edes kosket t-kappaleiden ruuveihin 🙄


Sent from my iPhone using Tapatalk
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

flhx

#2471
Jep, nuo molemmat on hyvia neuvoja ja kavivat jopa mielessa. Ongelmana vain etta ainoat loytamani tyovalineet kyseiseen tapahtumaan eivat mahtuneet paikalleen yla t-kappaleessa ellen olisi irroittanut myos ohjaustankoa ja laiskana seka tuolloin(kin) suhteellisen juovuksissa olevana hahmona en kyseiseen toimenpiteeseen ryhtynyt. Lisaksi kyseiset vempeleet eivat olleet tuohon touhuun aivan ideaaleja, jouduin hieman soveltamaan, mutta talta alueelta ei parempiakaan siihen hataan loytynyt. En jaksanut lahtea yli 60 mailin edestakaiselle ajolenkille parempaan tyokalukauppaan isompaan kaupunkiin. Niinkuin eras tuntemani kaveri tietaa, homma pitaa saada valmiiksi AKKIA. Samasta syysta en kayttanyt ala t-kpl "ruuvipenkkina", vittuperkeleiden maara olisi multiploitunut kun vasara olisi livennyt jatkovarresta tankin kylkeen. Ja noilla valineilla se olisi ollut melko varmaa jopa ilman asennusjuoma Coors Lightia. Noilla tuo mutterin irroitus onnistuu suht helposti jos on ihan oikea ruuvipenkki, mutta en ala niilla temuamaan siten etta putket ovat pyorassa kiinni.

Totuuden nimessa mainittakoon etta noiden muttereiden irroitus ilman ruuvipenkkia oli sittenkin kohtuullisen kivuton operaatio, ainoa hankaluus oli se etta sai mutterin lahtemaan aukeamaan, siina meni hetki. Itse kaytin jo aikaisemmin kayttamaani kikkaa ja merkkasin tussilla viivan mutteriin ja keulaputkeen, silla nakee heti kun mutteri lahtee aukeamaan. Ruuvipenkki on tosin ostoslistalla, tosin silla listalla on jo Huskyn tyotaso muiden harrastevalineiden putsausta helpottamaan, kompressori, toinen WASR-10, VEPR 308 ja pari muuta lelua.

EDIT: toki olisi voinut kokeilla DQ ja Ezmon ehdottamia konsteja pelkan jatkovarren kanssa, mutta sen verran nuo tulpat kuitenkin olivat jumissa etta epailen josko olisivat ihan niin lahteneet. Muutenkin minilfitn paalla tuntuu valilla etta kovin paljon momenttia ei tarvi kayttaa ennenkuin pyora on kyljellaan lattialla, meinasin jo tipauttaa fillarin alas silta kun kiristin etuakselin mutteria.Melko liukas tuo minilift. Tai sit ma en vaan osaa. Veikkaan jalkimmaista.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

arska66


Spöke

Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Jake