Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Talleissa tapahtuu. Kuvia Finnbikerssilaisten projektipyöristä.

Aloittaja Kiwi, 23 joulukuu 11, 17:17:09

« edellinen - seuraava »

Kapteeni sika

Ajokauden alkupuolella vaihdettu Fullbore takanakki, urien syvyys lähinnä keskilinjaa enää vajaa puoltoista milliä suunnilleen. Profiilikin alkaa muistuttaa tiiliskiveä.
Renkaalla  on rullattu melkotarkkaan 7 tonnia. Saas nähä pitääkö vaihtaa vielä ajokauden aikana. En taida samanlaista laittaa, sais kestää pidempään. Muuten ei kyllä oo valittamista.


KvL

Mulla on matkalehmässä kans n. 8 tonnia ajettu fullbore takana, urat hävinny jo keskeltä.
Ei häävi.

Kapteeni sika

#2477
Oon ottanut joka syksy nostajat syyniin, ja usein joku niistä putoo jakopäähän. Siirtoleukapihdeillä saa kyllä otteen kun ottaa konversiot pois nostajien päältä mut asennus on sillä systeemillä hankalaa.
Vanhoihin hydrauleihin 10mm puikot laakeriliimalla kii, nämä kun tiputtaa nostajien sisään ja puristaa toisiaan vasten niin pitäs saada paketti kokonaisena ylös. Teoriassa. Puikkojen päissä on urat joten puikot saa jännitykseen toisiaan vasten o-renkaalla/kumilenksulla.
Magneettisysteemejäkin on mut en oo nähnyt sovelin nostajille, uudempiin kyllä.



Harkinnassa hommata hydraulit. Jaappalaiset noin 200â,¬/setti. Sössöt yli 400â,¬/setti mut jos ostaa sössön paketin missä on hydraulit ja nostajat niin se on vajaa 540â,¬....

Jos ostas sellasen ylikokonostajilla, ottasin siitä vaan hydraulit käyttöön ja ajasin nykyiset nostajat loppuun, niillä on rullattu nyt noin 60K, sen jälkeen pikkasen väljiksi kuluneet pesät kairataan ylikokonostajille...


Kapteeni sika

Talven pikku fixit alkaneet.

Kaasari purettu ja ultra-äänitetty, kasattu ja on jo paikollaan. Kyllä siitä vaan kuraa lähti vaikka oletin olevan aika puhdas.

Öljypumpun kannen vuotava tiiviste vaihdettu ja haarotin öp mittarille asennettu samaan linjaan öp anturin kanssa. 1 ½" jatko mittarin varteen ja nyt se näkyy myös ajon aikana.

Startti putsattu ja laakeri vaihdettu, samalla päätykoppaan hitsattiin maadotusta varten varttituumainen pultti ja hitsattiin akkutellingin koputtelema jälki joka meni liki kopan läpi. Oli kopassa oma maadotus akulle ennenkin mutta se oli startin läpi menevässä kaposessa pinnassa, sekin toimi kyllä, kylmästartin laiskuus katosi. Startin huolto on ennaltaehkäisyä sille ettei tarvis opetella kicksin käyttöä.  ;)

Öljytankki pesty ja letkut vaihdettu, öljyjäähy nostettu seinälle....

Vielä jatkuu.

Öljytankki on jo paikoillaan, tässä näkyy maadotuspultti:


Kapteeni sika

Tuollainen viri mittarille. Testasin toimintaa ja juotin öljyä tratista, paluu astiaan alapuolelle. Tulpat irti takarengasta pyörittämällä paineet nousi 15psi:n nurkille.


Kapteeni sika

Syssyn tarkistuksia. 60K ajetut nostajat syyniin ja pesuun. Ei väljää.

Snadisti suojaputkien tiivisteet hiessä, oon käyttänyt putkien ylä-, ja alapäissä x profiilin tiivisteitä pari vuotta (ei samoja kuitenkaan) ainakin ja joku noista sano että yläpäässä ne ei toimi, they always leak, tokas joe jossain viteolla. Ja niin ne tekee, eli o-renkaat ylimmäisiksi ja keskelle.

Hyvin nousee pesät noilla hydrauleista tehdyillä tikuilla, helpompi laittaa pesätkin paikalleen, ehtii laittaa tiivisteet kohilleen ilman pelkoa että nostajat menee edellä.


wertty

Kausi päätöksessä ja pyörä osiks. Josko siitä jotain kevääks saatas aikaseks. ???

Spöke

Tossa rukissa taitaa olla mun vääntämä runko🤓
-Spöke
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

wertty

Juu näin oon ymmärtäny. Nytse tosin ainakin osaks pilkotaan.

Kapteeni sika

#2484
Kaikenlaista pientä väännetty. Esmerkiks 90 asteen letkulähtö sössöön, letku menee nyt suorempaa linjaa hanan ja kaasarin välissä. Nipassa on neulaventtiilin istukka joten vaihdoin myös uuden neulaventtiilin, pensanpintaa piti vähän säätää alemmaksi.



Takapamppujen puslia, mittarin vaijeria, vaihelooran drain valvee ym tilattuna.

kkuula

Tänään viimeinkin sain siirrettyä pyöräni tallin lämpöön ja tuuppasinkin sen heti pöydäälle odottamaan kevättä ja perushuoltoja. Nyt joutui turvautumaan autokuljetukseen esiintyneen liukkauden johdosta. Talvi yllätti mopoilijan.  ;D
Sportster vm.87 Vantaa

Kapteeni sika

Pakoputkilon shimmausta, tai kiinnikkeen muokkausta oikeastaan. Putken kiristys runkoon aiheutti sen että putken häntä nousi vähän ylöspäin. Kampesin sorkkimaraudalla kiinnikettä parempaan kulmaan ja nyt istuu hyvin. Kun kicksi on ala-asennossa niin välystä putkeen on noin viitisen milliä. Se riittää hyvin.



Takatassu tilattu, samoin kun muutama Autoliten tulppa.

Kapteeni sika

Pikku rapsutusta keulaputkiin, autosol-rätti. Ei peilipintaa mut puhdasta tulee aika pienellä vaivalla.


Spöke

Jostain se chopperin rakentaminen on aloitettava...

-Spöke
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Sammy

Jaa tollai.. Näyttää hyvältä!
Mulla jäi (tuokin) ajatus kesken, hyvä että joku saa vietyä loppuun  :)

Sami