Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Dead end soveli

Aloittaja seppo, 21 heinäkuu 11, 14:15:51

« edellinen - seuraava »

Raimo-Raato

Lainaus käyttäjältä: seppo - 15 syyskuu 11, 18:47:15
Ei sitä vaparissa tehoja lisää saa ihan ruuvia kiertämällä.  ;D

Niin eikä mäntiä pakoputkista pihalle ihan vaan kaasua kiertämällä.  ;D
A.K.A. Rambe

seppo

No niin, päivitystä pukkaa heti pulitoista vuotta viimeisimmän postin jälkeen.

Niinkuin suunnitelma oli, yritettiin tässä talven aikana parantaa hieman tuota ulkonäköä kun tekniikka näytti olevan ihan kohtuullisessa kunnossa. Pyörässä uudet vanteet Moradin alumiinikehillä, edessä 18x3.5" ja takana 17x5.5", nakki takana 170/60 ja edessä 120/70. Takalokari on tehty Voodoon aihiosta. Penkki sai alleen jousen ja on nyt irti rungosta. Keulaa madallettiin 8cm joten pyörä on nyt selvästi matalampi kuin ennen. Maalauksen pohjatyöt oli tällä kertaa vähän mittavammat kun "kaikki" (tankit, runko, takalokasuoja, t-kappaleet, swingi) osat on viimeistelty satasella hiekkapaperilla ja päällä on vain lakka. Muitakin pikku muutoksia on mutta ne nyt ei pyörässä erityisemmin paista minnekään päin. Maestro Mannimika viimeistelee pyörää vielä straippauksin.

Tässä rouvan ottamia ja muutamia kuvia:










Pyörähän oli jo täysin kasassa ja kuvia on nimenomaan surullisenkuuluisasta ensikäynnistyksestä tämän viikon alusta. Uusitut venttiilit ja valurautaiset ohjarit pakopuolella leikkasi kiinni välittömästi käynnistyksessä. Takapytyssä sillä seurauksella että imuventtiili ryntäsi kiini jumiutuneeseen pakoventtiiliin. Kävi sitten kaikenkaikkiaan minuutin ja myös etupako oli purettaessa täysin valmis - kiinnileikkautumia täynnä. Nyt kannet ovat jatkojalostuksessa, toiveissa olisi ensi viikolla asfaltin nieleminen.

Nokka oli vaihtunut Leineweberin TL-3:een joten epäilys että tuolla olisi jotain tekemistä tuon kiinnileikkauman suhteen. Mittasin nokan heittokellolla ja sen on ihan spekseissä eli syy on nimenomaan ohjari-venttiili yhdistelmässä. Nokassa on selvästi vähemmän overlappia kuin aikaisemmassa AB:ssä joten se on venttiili-venttiili kosketuksen kannalta selkeästi turvallisempi. Ihmetyttää vain miten ihmeessä voi molemmat pakopuolet leikata kiinni noin nopeasti - materiaaliyhdistelmä ei vissiin ollut millään lailla yhteensopiva. Valurautaisia ohjareita ei mulle tule enää ikinä.

Tuusulan T-Bone

Ihan törkeen hieno vehje, hektiset teknolookiset yksityiskohdat on silkkaa HC:a.

Olispa kiva tietää, mikä aikaansai venttiili-ohjuri-yhdistelmän jumiutumisen... ???
Long John Stroker

Jake

Kyllä on kaunis pyörä!!

Harmin paikka tuo leikkaaminen. Toivottavasti uusi yritys palkitaan.

hirvenjalka

TYYLIKÄSTÄ! eikä varmasti tule samanlaista vastaan heti  ;D aika must see livenä laite kyllä on. Tohon vielä straippaukset niin avot

Hemuli

Tollanen puhdas peltipinta on kyllä oikein edukseen HC-moottoriosaston kanssa. Todella hieno laite.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Jack

kun kaikki hehkuttaa, niin täältä tulee pieni miinus, toi stonga vois olla kaposampi...nyt se on mallia günther
Flatheads!!!

Spöke

Tommosesta moottoripornosta saa eternal erectionin. Ihana!
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Jack - 25 toukokuu 12, 13:51:21
kun kaikki hehkuttaa, niin täältä tulee pieni miinus, toi stonga vois olla kaposampi...nyt se on mallia günther

Joo ja jotain muuta kuin kromattu - happosta tai peräti mustaa kuten muukin pyörä?
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

seppo

Kiitos vaan kommenteista!

Kyllä pyörässä on ihan pari kromattua osaa ja toi ohjaustanko on valitettavasti semmonen, takaiskareiden lisäksi.... Kaikki muu on jalompaa metallia tai lakattua mustaa. Alkuperäinen stonga sai jo hionnan mutta se vaihtui sitten toiseen malliin ja jäi kromatuksi.

Ja todella tarkoitus oli tehdä stongasta kapeampi mutta sitten iski meikäläisen silmään tuo töröttävä jarrukahvan säiliö, ei näyttänyt hyvältä kun se törötti tuon stongan mutkan yli. Vaihtoehto tietysti olisi hommata pienempi kahvasysteemi mutta nyt mennään tällä.

Ihan pahaa tekee kun ei pääse ajelemaan. Hermostuttaa lisäksi ihan mahottomasti noiden venttiilien jumiutuminen kun syy tuohon kiinnileikkautumiseen on epäselvä. Nyt vaihtui pakoventtiilit Kibblewhiten mustiin ja ohjarit pronssipohjaisiksi. Pulssi on varmaan kammiovärinän tasolla kun seuraavan kerran käynnistelee. Kaikki mahdollinen on tarkastettu paitsi jousipaineet jotka katson tänään. Hra Leineweber suosittaa min 170lb jousipainetta kun venttiili on kiinni.

callahan

Kyllä näyttää raikkaammalta noin raami kirkkaana.
Hieno kapistus ja tuo tekniikan toteutus maukas.
Onko muuten tuo vesi-metskuruisku nappikäytöllä vai jollain  kierros-ahto ohjauksella ?
-Timo-
- In MMAF we trust -

seppo

Imusarjassa on paineanturi ja kun ahtopaine ylittää 0.2 bar niin vesimetkua alkaa kulua. Tuo vesimetkusuutin on ennen painekoteloa mutta optimaalisempi sijoitus olisi joko ihan imusarjaan tai painekoteloon mistä suihku menee suoraan kaasarin kurkkuun. Tuota paikkaa voisi hifistellä...

Rezi

On kyllä hieno prätkä. Pakkelilla ei huonoja peltiosia eikä rumia hitsauksia paikkailla kun ei oo väriä päällä. Keulan lyhentäminen tuo onnistuneen stuukin pyörään ja rengastus huokuu race-henkeä.
Tangosta minäkään en tykkää, joku puoli metriä kapeampi matala Z-bar voisi olla hieno. Tai vaikka reilu ape. Kuskin koon tietäen ei apeen yltämisessä olisi ongelmaa ;D Ja mittaripönpelin heittäisin mäken tai ainakin sen kromisen kehyksen. Mittari ja kytkin on hieno tehninen hässäkkä, jota ei kannata kotelolla peittää.

Kaiken kaikkiaan hieno kampe. Toivottavasti saat koneen toimimaan ja pääset tällä Norrtäljeen.

seppo

Lainaus käyttäjältä: Rezi - 25 toukokuu 12, 20:37:57
On kyllä hieno prätkä. Pakkelilla ei huonoja peltiosia eikä rumia hitsauksia paikkailla kun ei oo väriä päällä. Keulan lyhentäminen tuo onnistuneen stuukin pyörään ja rengastus huokuu race-henkeä.
Tangosta minäkään en tykkää, joku puoli metriä kapeampi matala Z-bar voisi olla hieno. Tai vaikka reilu ape. Kuskin koon tietäen ei apeen yltämisessä olisi ongelmaa ;D Ja mittaripönpelin heittäisin mäken tai ainakin sen kromisen kehyksen. Mittari ja kytkin on hieno tehninen hässäkkä, jota ei kannata kotelolla peittää.

Kaiken kaikkiaan hieno kampe. Toivottavasti saat koneen toimimaan ja pääset tällä Norrtäljeen.

Tangosta tykkään itse ja minun silmään se sopii, tosin se pitäisi olla kapeampi. Mutta tuo jarrukahva alkaa sitten töröttämään ilkeästi. Ja onhan tässä on se nopeusmittarikotelo (tai pitäisikö sanoa että lambdamittarikotelo) mutta se ei ole enää krominen  ;).

Kansia tässä tosiaan odotellaan ja tehdään pikkuhommia jotka on jäänyt tekemättä. Jos kannet saapuu viimeistään keskiviikkona niin sitten kerkiää reissuun. Yksi piiiitkä ilta ja se on taas kasassa. Harmittaa kun en pitänyt päätäni vaan suostuin valurautaohjureihin. Nooh, eihän tämä nyt ole enää paljosta kiinni.

JVa

Huippu hieno fillari! Aina ei tartte olla jäykkäperä  ;)