Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Dead end soveli

Aloittaja seppo, 21 heinäkuu 11, 14:15:51

« edellinen - seuraava »

Miihkali

Joo, vaimennusta kehiin ja  sitten huomataan, että eihän tämä toimikkaan kuin pinta kaasulla. :D

Työllistävä vaikutus noilla pienillä asiolla.


Hemuli

Jokainen meistä tietenkin pitää ne vaimennukset paikoillaan vielä leiman jälkeenkin ;D...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Smokie

Kerran mittailin ~200 hp EFE sutsukia jossa oli muistaakseni 50mm reikäputkella vaimennin, olikohan TL Suzukin pönttö. Siis siitä pöntöstä näkyi läpi mutta kas perkele tuli 10 hp lisää kun otti sen pöntön pois.

seppo

Ja käsissä uunituore uusi rekisteriote.  Nyt on merkitty ahtimet, äänet, ahtopaineet ja kaikki helevetit paperille jotta seriffeillä ei pitäisi olla momenttia kilpien riisumiseen. ;D ;D

Äänistä pomppasi ensimmäisellä kerralla, versio 1 vaimennin tuotti 111dB mökää. Ohiajomittausta ei voinut suorittaa kun ei konttorilla ole vehkeitä. Uudella vaimentimella tuli 104dB mökää mikä sitten riitti että laput tuli kouraan.

Soitin muuten tuonne Pentanovalle ja kyselin paljonko maksaa äänten mittaus ohiajomenetelmällä. 200 euroa......   :o

Kilsoja on kohta takana 6000 ja vehje pelaa edelleen hienosti. Vehettä ei ole säästelty, ahtopainemittari on saanut aktiviteettia ihan joka päivä. Hienoa kun vanha rauta liikkuu! Vesitankki teettää murhetta, sen pohjalevy murtuu hitsaussaumasta joka ainoa kerta kun sen saa kiinni. Ei heti mutta sadan kilsan jälkeen jo tippasee. No on siellä vielä 0.5 litraa tuon vuotavan sauman jälkeen jotta tämä loppusyksy menee tuolla vuotavalla tankilla. Syksy saapuu ja laite pannaan lihoiksi kun pakkaset tulee. Mutta nyt ajellaan kun kelejä vielä on.

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: seppo - 14 syyskuu 11, 12:50:39
Soitin muuten tuonne Pentanovalle ja kyselin paljonko maksaa äänten mittaus ohiajomenetelmällä. 200 euroa......   :o

Hieno homma että laite on leimattu! :)

Tosta hinnasta. Itse asiassa se on aika halpa, kun miettii, mistä kaikesta hinta muodostuu. Voi sanoa että ensimmäinen satanen menee erilaisiin veroihin ja viiskymppinen akkreditointiin (eli siihen, että saa ylipäänsä pitää luvat testien tekemiseen). Lopuilla pitäisi sitten kattaa mm. laitteistokulut, hallintokulut ja joku liksa mittamiehellekin...

En ole kysynyt tarkkaan esimerkiksi Test World Oy:n hinnoittelua, mutta melumittauksen hinnan suuruusluokka on siinä 1000 euroa.
Long John Stroker

seppo

LainaaEn ole kysynyt tarkkaan esimerkiksi Test World Oy:n hinnoittelua, mutta melumittauksen hinnan suuruusluokka on siinä 1000 euroa.

Jos joku on varmaa niin Testimaailma ei tätä pyörää melumittauksessa näe. Tuossa on kyllä jo rahastuksen makua. Monikohan tuolla pyöräänsä käyttää?  ::)

Eihän tuo Pentanovan 200euroa enää niin pahalle tunnu. Mutta fakta lienee se että 99.9% harrastajissa taipuu tuohon pelkkään staattiseen mittaukseen.

räkä

Lainaus käyttäjältä: seppo - 14 syyskuu 11, 12:50:39
Ohiajomittausta ei voinut suorittaa kun ei konttorilla ole vehkeitä.

Onkos se asiakkaan ongelma jos konttorilla ei ole tarvittavia laitteita?

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: räkä - 14 syyskuu 11, 20:08:22
Lainaus käyttäjältä: seppo - 14 syyskuu 11, 12:50:39
Ohiajomittausta ei voinut suorittaa kun ei konttorilla ole vehkeitä.

Onkos se asiakkaan ongelma jos konttorilla ei ole tarvittavia laitteita?

On. ;D

Nojoo. Kuten sanoin, tarkkaan en tiedä Testimaailman hinnoittelua, eivät taida prätkiä edes mitata. Jos näitä testaushommia tahtoisi tehdä liiketaloudellisesti kannattavin perustein, niin kallista tulisi. Valtio vetää välistä monella tapaa niin paljon. Jarrutestin hintaakin monet pitää riistona, mutta sitten kun selittää, mistä se hinta itse asiassa koostuu, niin yleensä ilmeet muuttuu.
Long John Stroker

Kalju Partanen

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 14 syyskuu 11, 21:56:49
Lainaus käyttäjältä: räkä - 14 syyskuu 11, 20:08:22
Lainaus käyttäjältä: seppo - 14 syyskuu 11, 12:50:39
Ohiajomittausta ei voinut suorittaa kun ei konttorilla ole vehkeitä.

Onkos se asiakkaan ongelma jos konttorilla ei ole tarvittavia laitteita?

On. ;D

Nojoo. Kuten sanoin, tarkkaan en tiedä Testimaailman hinnoittelua, eivät taida prätkiä edes mitata. Jos näitä testaushommia tahtoisi tehdä liiketaloudellisesti kannattavin perustein, niin kallista tulisi. Valtio vetää välistä monella tapaa niin paljon. Jarrutestin hintaakin monet pitää riistona, mutta sitten kun selittää, mistä se hinta itse asiassa koostuu, niin yleensä ilmeet muuttuu.

En nyt malta olla näsäviisastelematta, mutta onhan se riistoa. Riistäjä vaan on se vanha tuttu, eikä testaaja.

Tuusulan T-Bone

Meinasin itse näsäviisastella ihan samoin, mutta onnistuin hillitsemään itseni... ;D
Long John Stroker

ma^ko

Mä tidä, jos jotain rakentelee ja äänet järkeväl putkistol on hilkulla niin jos staattinen ei ihan onnistu ja ohiajolla saa samalla järkevällä putkistolla leimattua db-gyyn kestäväks ni onko tuo kakshuntia sit niin paha? Enemmän muo svituttais maksaa jarrutesti jäykäks muutossa, mut minkäs sillekään tekis.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Miihkali

No, noi hinnatkin on sitten suhteellisia, minä ainakin olen valmis maksamaan jarru testauksesta sen mitä pyydetään ja mukisematta. Kun vain sais sen testin tehtyä.

Tietty eihän noita ns. ylimääräsiä maksua ole tullut suunniteltua rakennus butjettiin, mutta kaikki rahathan sinne kuitenkin menee....


ma^ko

Siis ei muo siinä jarrutestissä se hinta sinällään svituttais vaan jos kyseessä pelkkä jäykäks muutos ni se testi on ihan turha, siksi svituttais. No ei se ainoa Trafiin liittyvä svitutusta aikaansaava asia ole.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Raimo-Raato

"Vaihdetaan hyvä pre-timken pannu jousiperäiseen pannuun tai shoveliin."  :P No ei vaine vielä mutta joku päivä. Kuka sitä nyt vaparilla tahtoo ajaa...  8)
A.K.A. Rambe

seppo

Lainaus käyttäjältä: Raimo-Raato - 15 syyskuu 11, 18:00:41
Kuka sitä nyt vaparilla tahtoo ajaa...  8)

Älä muuta sano, on tämä ahdettu peli niin kiva kampe ettei mitään rajaa. Tehoakin saa lisää kunhan vaan pistää tuon turboruuvin kiinni. Ei sitä vaparissa tehoja lisää saa ihan ruuvia kiertämällä.  ;D