Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Dead end soveli

Aloittaja seppo, 21 heinäkuu 11, 14:15:51

« edellinen - seuraava »

Tommiflathead

Moi! On se kova peli!!!Ja hienosti tehty! Ei tarttis ko 70hp lisää lättään niin olis samoissa lukemissa..... :D    T: Tommi

seppo

Lainaus käyttäjältä: Tommiflathead - 19 elokuu 11, 21:08:53
Moi! On se kova peli!!!Ja hienosti tehty! Ei tarttis ko 70hp lisää lättään niin olis samoissa lukemissa..... :D    T: Tommi

Morjensta vaan! Juu hevosvoimistelua on talvella tehty ja näyttäisi vielä kestävänkin ihan mainiosti, kilsoja on nyt takana vähän alle neljä tonnia. Bensaakin nielee matka-ajossa yllättävän vähän: Viime viikonlopun reissussa 150km:n jälkeen tankkasin bensaa 6.6 litraa - tästä tulee keskikulutukseksi 4.4 litraa sataselle. Ei paha.

Ahdin tuossa lättäpäässä näyttäis muuten aika mahtavalta  ;). Ei vaiskaan, taitaa tuo sun pyörä olla sen verran harvinaisempaa laatua että kannattaa pitää hyvää huolta. Samaa tietä nämä kuitenkin nielee, pääasia kuitenkin että aina (tai ainakin hyvin usein) päästään perille karhua ryystämään (kop-kop....).

Vaihdoin tuossa virtalukon kun näki tuosta lambdasta että resetoituu jatkuvasti kun vähän antaa mailaa (on ollut tuollainen koko ajan). Melkoista paskaa nämä taiwanin virtalukot. Tämä uusi on 6-asentoinen ja hieman parempaa laatua - tosin tuo kierreosuus noissa johtoliittimissä on lapsellisen ohut. Yhdessä ruuviliitoksessa oli kierteet valmiiksi korkatut. Saakohan näihin noita ihan oikeita OEM laatuisia virtalukkoja mistään?

On se kumma homma että kun tälle viritielle on lähtenyt niin himo on saada lisää heposia ihan niinku tuo sata ei muka rittäisi. Ensi talvena jos laittaisi Leineweberin virinokan joka on tarkoitettu ihan turbolle, tuolla tulisi hieman lisää nostoa ja toivottavasti vähän sitä potkuakin. Kuolaan köyhyydessä noita spchoppersin virikansia mutta köyhällä ei ole varaa.... Takaraivossa kuitenkin takoo että kestävyyden kanssa tulee kuitenkin ongelmia. Kun tuo ajaminenkin maistuu.

Tommiflathead

Juu mulla on kans semmonen Taiwanin virtalukko.Paska:Pitää oikein löytää oikea kohta siitä että lamppu syttyy....Hotbikessä näky olevan kalliimpia mallejakin Oem:sta tiedä muttä olisko sitte parempaa laatua.Lättä on pelannu koko kesän taas hienosti. Alkukesästä piti seetit hioa ku lähti huonosti käymään.Karstaa oli kertyny, joka aiheutti vuotoa ilmeisesti. Ainakin tauti lähti hionnan jälkeen.(ajankohan liian iisisti ko tuommosta karstaa kertyy)......Muuten oli hyvän näköistä koneen sisällä kun tarkistelin.Jos menis taas muutaman vuoden ;D. Sivuvaunu myynissä. Kauhee chopperi kuume.............taas...

Smokie

Julma totuus on notta jos tehon nälkä ei tyydyty ja ajo maistuu niin on paree hommata joku japsi nelikko toiseksi pyöräksi. Varmaan saisit tuosta sohvelistakin puolet enempikin tehoa irti ihan pikku jutuilla mutta jaksampa eppäillä kuinka paljon sitten olisit tien päällä. Tuskin kovin paljoa ainakin jos tulee sikaa annettua.. Tai mistäs mä tiedän vaikka olisit maailman ensimmäinen ihminen joka saa vanhan ruoskan kulkemaan ja kestämään luotettavasti ;D

masa

LainaaVaihdoin tuossa virtalukon kun näki tuosta lambdasta että resetoituu jatkuvasti kun vähän antaa mailaa (on ollut tuollainen koko ajan). Melkoista paskaa nämä taiwanin virtalukot. Tämä uusi on 6-asentoinen ja hieman parempaa laatua - tosin tuo kierreosuus noissa johtoliittimissä on lapsellisen ohut. Yhdessä ruuviliitoksessa oli kierteet valmiiksi korkatut. Saakohan näihin noita ihan oikeita OEM laatuisia virtalukkoja mistään?
täälläkin taivanin virtalukko sekoilee eikä oo kun neljä vuotta ikää,täytyy tehdä samat kuin vanhalle ja purkaa atomeiksi puhdistaa kytkentäpinnat,jos sillä taas pari vuotta ?

seppo

Lainaus käyttäjältä: Tommiflathead - 20 elokuu 11, 21:42:34
Juu mulla on kans semmonen Taiwanin virtalukko.Paska:Pitää oikein löytää oikea kohta siitä että lamppu syttyy....Hotbikessä näky olevan kalliimpia mallejakin Oem:sta tiedä muttä olisko sitte parempaa laatua.Lättä on pelannu koko kesän taas hienosti. Alkukesästä piti seetit hioa ku lähti huonosti käymään.Karstaa oli kertyny, joka aiheutti vuotoa ilmeisesti. Ainakin tauti lähti hionnan jälkeen.(ajankohan liian iisisti ko tuommosta karstaa kertyy)......Muuten oli hyvän näköistä koneen sisällä kun tarkistelin.Jos menis taas muutaman vuoden ;D. Sivuvaunu myynissä. Kauhee chopperi kuume.............taas...

Piti perskules lähteä yöllä ajelemaan pimeitä teitä kun rouva pääsi töistä tuossa kymmenen aikaan. Meikäläisellä on joku ihme perversio että pitää joskus ajella sysipimeässä kun valot halkoo pitkin mutkatietä. On se vaan mahottoman hienoa hommaa, hirvet kun vielä ymmärtäisi pysyä kämpillä kun pimeys lankeaa. Sata kilsaa pukkasin ja hiljaista oli tuolla syrjemmällä. Pitää vissiin jutella psykologille tästäkin ongelmasta.  ;D

Juu tuota lampun syttymiskohtaa sai meikäläinenkin hakea ihan uudesta lukosta asti. Nyt se meni jo tosi pahaksi ja piti sitten investoida uuteen kun ei valot ja käynti enää onnistunu yhtä aikaa. Muistan kun uutena tuon ostin niin piti heti purkaa kun tuo jousisysteemi oli jo valmiiksi susi. Hienoa että lättä pelaa, älä vaan luovu siitä vaikka chopperikuume kasvaa - takuuvarmasti ottaa päästä ja kovasti jos tuon menet myymään. On se niin hieno peli. Itelläkin on tullut mieleen jo useasti että chopperikin pitäisi rakentaa. Aina kun lompakkoon vilkaisee niin jostain ihmeen syystä se kuume katoaa.....

Lainaus käyttäjältä: Smokie - 20 elokuu 11, 23:13:39
Julma totuus on notta jos tehon nälkä ei tyydyty ja ajo maistuu niin on paree hommata joku japsi nelikko toiseksi pyöräksi. Varmaan saisit tuosta sohvelistakin puolet enempikin tehoa irti ihan pikku jutuilla mutta jaksampa eppäillä kuinka paljon sitten olisit tien päällä. Tuskin kovin paljoa ainakin jos tulee sikaa annettua.. Tai mistäs mä tiedän vaikka olisit maailman ensimmäinen ihminen joka saa vanhan ruoskan kulkemaan ja kestämään luotettavasti ;D

Älä epäile ettenkö tietäisi että ahneella on aina paskanen loppu. Toinen pyörä olisi kyllä mahtava juttu, tuo chopperi kävisi kyllä oikein mainiosti. Eihän nämä vehkeet kestä kun oikein alkaa virittelemään, se on ihan selvä. "Mutta jos ihan vähän vaan?"  ;D ;D

Lainaatäälläkin taivanin virtalukko sekoilee eikä oo kun neljä vuotta ikää,täytyy tehdä samat kuin vanhalle ja purkaa atomeiksi puhdistaa kytkentäpinnat,jos sillä taas pari vuotta ?

Itellä meni hermot ja tosiaan uusi piti hommata. Ojasta allikkoon. Tehdään sellainen kimppaostos jostain että saadaan tänne pohjolaan edes muutama laatulukko ja lopetetaan näiden taiwanin kavereiden bisnekset ihan alkuunsa. Tuo oma vanha oli jo ihan loso, tuo päällyosa josta virta laitetaan päälle heilui ihan joka suuntaan tuossa vanhassa tekeleessä. Pitää vähän selvittää josko jostain saisi noita parempia. Tuo Tommin vinkki hotbikestä pitää tarkastaa.

Tommiflathead

LÄTTÄÄ EI MYYDÄ ei pelkoa..... :D paras pyörä mitä mulla on ollu.

Titus

Minäkin valmis tuleen laadukkampien virtalukkojen tilaukseen mukaan , vaan onko niitä olemassakaan?
Mun lukko kytkee mut avain ei kierry. Sivullinen luuli et oon kääntämässä pyörää kun koitin saada avainta pois.

seppo

Tuosta virtalukosta vielä sen verran että kyllä tuo 6-napainen kytkin on selvästi parempi kuin tuo 5-napainen. Tuon lukon mukana tulevat johtojen kiinnitysruuvit on hanurista, niistä menee kierteet paskaksi, ei itse lukon rungosta. Itsellä pelaa tuo uusi lukko nyt hienosti.

Tänään tuli yritettyä katsastusta. Muuten kaikki on ok mutta äänet oli 111dB staattisessa mittauksessa (pitää olla alle 106dB). Ohiajotestiä ei ole mahdollista tehdä koska siihen ei Oulussa ole missään laitteita ja tarpeeksi suurta kenttää. Eli ei auta kuin laittaa lisää vaimennusta kehiin. Eiköhän tuossa viikonloppuna saa kötöstettyä semmottisen vaimentimen ettei kuulu kuin suhinaa. Katsastus oli todella asiallinen kaikin puolin eikä siinä ollut mitään narisemisen aihetta.

Hemuli

Luulisi että ahdin itsessään vaimentaa ääntä jo niin tehokkaasti että lisävaimennusta ei tarvita - no, ei se paljoa vaadi että pääset alle rajojen. Milläs kierroksilla katsuri muuten mittas? Jossain kun on yritetty huudattaa 90% maksimitehon kierroksista kun oikea lukema on 50% - HD:n ollessa kyseessä about 2500rpm.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

seppo

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 25 elokuu 11, 14:39:32
Luulisi että ahdin itsessään vaimentaa ääntä jo niin tehokkaasti että lisävaimennusta ei tarvita - no, ei se paljoa vaadi että pääset alle rajojen. Milläs kierroksilla katsuri muuten mittas? Jossain kun on yritetty huudattaa 90% maksimitehon kierroksista kun oikea lukema on 50% - HD:n ollessa kyseessä about 2500rpm.

Ihan sain itse olla kaasua vääntämässä. Ei ole kiekkamittaria josta näkisi paljonko kiekkoja oli käytössä. Ihan korvakuulolta vaan vetelin menemään ja kierrokset ei olleet ainakaan yli 50%:n. Mutta eihän tuo kaukana ollut 106:sta. Putkessa on jo nyt vaimennusta eli sitä pitää vielä parantaa. Suora putki ahtimen jälkeen ilman vaimennusta menee tuonne n. 120dB:n lukemiin kun kaverin mittarilla mittailtiin.

Tuolla kaverin mittarilla mitattiin myös äänet ihan pelkästään koneesta (mittari ihan koneen etupuolella) ja nekin meni muistaakseni kierroksilla puolen metrin päästä yli 100dB:n. Eikä koneessa ole mitään ihme kalinoita jotka ei kuuluisi asiaan. Pitää tuo moottorikin valaa uretaanimöykyn sisälle.

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: seppo - 25 elokuu 11, 14:47:39
Ihan sain itse olla kaasua vääntämässä. Ei ole kiekkamittaria josta näkisi paljonko kiekkoja oli käytössä. Ihan korvakuulolta vaan vetelin menemään ja kierrokset ei olleet ainakaan yli 50%:n.

Semmonen kokemusperäinen tieto, että korvakuulolta kun vedät kierrokset, vedät yleensä järjestelmällisesti liikaa, jolloin mittarin lukemakin on "liikaa". Oon kokeillu N kertaa. Shovelille oikea kierrosluku mittausta varten olisi 2500 rpm, korvakuulolta vedät yleensä öpaut 3000. Mittaus ei ylipäätään ole lainmukaisesti tehty, ellei kierroksia todenneta jollain vehkeellä.

Mekaaniset äänet on juu aika kovia uudemmissakin paukkuraudoissa. Niissähän ns. valvonta-arvo on kirjattu tyyppikilpeen. Kokeiltiin mitata, 5 dB(A) meni yli valvonta-arvon orggisputkilla. Tyyppihyväksynnässä ilmeisesti huijataan aika järjestelmällisesti.
Long John Stroker

seppo

#57
Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 25 elokuu 11, 21:51:56
Semmonen kokemusperäinen tieto, että korvakuulolta kun vedät kierrokset, vedät yleensä järjestelmällisesti liikaa, jolloin mittarin lukemakin on "liikaa". Oon kokeillu N kertaa. Shovelille oikea kierrosluku mittausta varten olisi 2500 rpm, korvakuulolta vedät yleensä öpaut 3000. Mittaus ei ylipäätään ole lainmukaisesti tehty, ellei kierroksia todenneta jollain vehkeellä.

Mekaaniset äänet on juu aika kovia uudemmissakin paukkuraudoissa. Niissähän ns. valvonta-arvo on kirjattu tyyppikilpeen. Kokeiltiin mitata, 5 dB(A) meni yli valvonta-arvon orggisputkilla. Tyyppihyväksynnässä ilmeisesti huijataan aika järjestelmällisesti.

Ok, saattaahan tuo toki ollakin että kiekkoja oli liikaa. Pitäisköhän pikakötöstää mittari  jotta tietäisi paljonko kiekkoja otetaan tuossa testissä. Näytti paikallisessa liikkeessä olevan joku motorcycle storehousen mittari 65 euroa. Pikaisesti vilkaisin paketin sisällä olevaa lappusta ja se kytkentä ei ihan ensivilkaisulla jäänyt mieleen. Saakohan tuollaisen ihan karvalakki hd kiekkamittarin liitettyä tuohon dynan 2000i sytkään (ultiman malli tosin mutta sama käikäle)? Kokemuksia?

EDIT: http://www.motorcyclestorehouse.nl/product/900036 - tämä malli se vissiin oli. Näyttäisi tuo kytkentä olevan ihan puolalta. Toimiikohan tuosta sytkän takoulostulosta?


Katalookissa "excluding single fire ignition"...

JPP

Moro Seppo. Siellä samassa paikassa, jossa katsastit (jos oli siellä kempeleessä) laitettiin meillä katsurin toimesta (se poika) diesel auton kierrosluvun mittaamiseen tarkoitettu "anturi" tulpanjohtoon ja näytti kierrosluvun.

seppo

Lainaus käyttäjältä: JPP - 26 elokuu 11, 08:13:22
Moro Seppo. Siellä samassa paikassa, jossa katsastit (jos oli siellä kempeleessä) laitettiin meillä katsurin toimesta (se poika) diesel auton kierrosluvun mittaamiseen tarkoitettu "anturi" tulpanjohtoon ja näytti kierrosluvun.

Haa - pitääpäs tosiaan kysyä tuota ensi kerralla. Kempeleessä tosiaan kävin. Kiitokset vinkistä!