Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Mikuni hsr 45

Aloittaja Eagle57, 09 heinäkuu 11, 10:21:22

« edellinen - seuraava »

Eagle57


Kaasutinta pitäisi säätää, mutta tieto ei riitä miten pitäisi. Homma alkoi siten kun vaihdoin putket Supertrappiin ( 2:1, 20 levyä). Ennen putkien vaihtoa pääsuutin oli kokoa 160 ja se riitti tyhjillä putkilla (siis vanhat putket) saamaan kierrokset rajoittimelle saakka. Vaihdon jälkeen alkoi täyskaasulla  "boaamaan" tai sinnepäin, kun ei saisi riittävästi bensaa. No vaihdoin suuttimen kokoa, ensin pienemmälle, mutta se ei toiminut ollenkaan. Pätki ja räki putkiin, sekä äänet muuttuivat korkeammiksi. Vaihdoin seuraavaksi suuremmaksi (170). No toimi, mutta vieläkin tuntui, että sai liikaa ilmaa. No kokoa suuremmaksi. 180 ja edelleen ei nouse kierrokset rajoittajalle saakka. Tilaus uudesta suuttimesta kokoa 200. Vaihto ja kokeilu, hyvin lähtee puoleen kaasuun saakka, sitten pätkimistä. Ihan kuin roskia kaasarissa. Kierrokset ei nouse täyskaasulla "tappiin". No puhdistin päästämällä kaasarin alapropusta bensat pois ja puhalsin suuttimen läpi. Ei vieläkään toimi. Oiskos kellään tietoa mitä seuraavaksi. Neulan säätöä?
Fxdwg 1999

ma^ko

Täyskaasulla neula on ylhäällä, joten sen säätö ei tuossa tilanteessa jossa ylpäästä puuttuu ole ratkaisu, siis jos luistin neulaa tarkoitat. Onhan kaasarin bensapinta oikealla tasolla ja kraanasta tulee tarpeeksi tavaraa?
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Jack

mitäs jos kokeilet säätää sitä Supertrappia. Siksihän siinä on ne levyt ja erilaisia päätypaloja.

Flatheads!!!

Eagle57


Täytyypä tarkistaa bensapinta ja tsekata letkut .

Fxdwg 1999

Hemuli

Minkä kokoinen moottori sulla on että se nelivitosen tarvitsee?
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Eagle57

#5
Normaali kone, eli 88. Siinä vain oli tuo kaasari kiinni kun ostin sen.

Tuli tässä mieleen, että täytyypä tarkistaa bensahana ja varsinkin siinä oleva suodatin. Kerran sen jo aukaisin parisen vuotta sitten ja aika huonolta se silloin näytti. Putsasin ja meinasin vaihtaa sen, mutta unohtui kun toimi. Muutenkin siinä hanassa oli jotain vikaa. Taisi olla kumikalvo jo aika hapertunut, kun vuoti. Vuotokohta oli pieni noin millin kahden kokoinen reikä hanan takaosassa. No siihen sopi mukavasti o-renkaan pätkä  ;D.

Mikäs kierre bensahanassa mahtaa olla?
Fxdwg 1999

Eagle57

Korjaus kaasarin kokoon: Mittasin väärin. Kaasarin kurkku laajenee ulkopuolelta, joten mitaksi tuli sieltä noin 45. Sisäpuolelta kaasaria on 42. No sillä ei varmaankaan ole mitään väliä tässä ongelmassa.

Bensapinnan säätö? Nostin sitä lirpukkaa niin ( missä se neulaventtiili on kiinni), että kaasarin ollessa normaaliasennossa lirpukka meni alaspäin. Meniko oikein? No ei ollut suurtakaan vaikutusta. Edelleen isolla suuttimella ( 200)  pätkii.

Putsasin kohokammion ja irroittelin siellä olevat suuttimet ja putsasin ne. Edelleen on bensansaantivaikeuksia. Ai niin ja vaihdoin uuden bensahanan.

Muuten toimii hyvin( suutin 180), mutta täyskaasulla jää muutama koni reserviin.

Fxdwg 1999

Lyytinen

Tuosta bensan pinnan säädöstä. Ota http://www.mikuni.com/pdf/hsr_tuningmanual_021003.pdf ja sieltä sivu 5.

Kokkonen

Oletko jo kokeillut tuota Jackin mainitsemaa SuperTrapin säätöä? Muutama levy pois ja koeajolle, mihin suuntaan meni. Saattaa hyvinkin alkaa toimimaan pienemmälläkin pääsuuttimella.
Putki pitäs passata myös koneen kombinaatioon sopivaksi, siksi siinä on säätömahdollisuus.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Eagle57

En ole vielä säätänyt putkia. Täytyypä kokeilla niitä seuraavaksi.
Fxdwg 1999

Jack

Flatheads!!!

Eagle57

No niin putkia on sitten säädetty. Otin neljä levyä pois. Meno muuttui tukkoisemmaksi eikä pätkiminen loppunut. Joten vika taitaa olla edelleen kaasarissa. Pitännee ottaa se irti ja putsata perustellisesti.
Fxdwg 1999

Eagle57

Supertrapin säätö on hanurista >:(. Jo laittaessani levyjä kiinni huomasin miten ruostumaton ruuvi ruostumattomassa vaimenninosassa alkoi leikata kiinni. Vaikka laitoin kuparitahnaa väliin. Jo silloin ajattelin, että eivätkö Amerikkalaiset tajua, että samanlaisia metalleja ei pitäisi sekoittaa keskenään tällaisessa tapauksessa. No meinasin, että eipä tarvitse sitten säätää putkia.
Kaasarijumpan jälkeen kokeilin säätää putkea ja avasin ruuvit ( 6 kpl), niin kaksi leikkasi heti kiinni ja katkesi. Seuraavalla aukaisulla yksi leikkasi kiinni ja katkesi. No säätäminen loppui siihen.
Jotenkin tuntuu, että ovatko niin tyhmiä, että tekisivät moisen virheen? No eivät ainakaan putoa, kun leikkaavat kiinni. Oisko tässä selitystä moiseen?
Fxdwg 1999

Hemuli

#13
Tuli vaan mieleen... Onhan sulla siinä kaasarin vasemmalla kyljellä oleva putkenpätkä auki? Ettei sitä ole tukittu millään - se on kohokammion huohotus ja pitää olla avoinna.


Edit: Totaalinen aivopieru korjattu, kohokammiota tietysti tarkoitin. Ei pitäis kirjoittaa ja yrittää tehdä töitä samaan aikaan...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Eagle57

En muista, täytyypä katsoa. Siis kaasarissa oleva putkenpätkä? Kampikammio???
Fxdwg 1999