Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Mikuni hsr 45

Aloittaja Eagle57, 09 heinäkuu 11, 10:21:22

« edellinen - seuraava »

Hemuli

Kuvassa ympyröity punaisella:

Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Kiiski

Kandeisko palata siihen  alkuperäseen setappiin niinku 160 pääsuutin ja silleen. Vai vaikuttaako pelkkien putkien vaihto saman verran kuin koneen koon muutos 80- 124 tuumaseen? Meinaan tollanen 200:nen suutin riittää hienosti vähän isompaankin mottiin. Niitä suuttimia saa 2,5 välein että tollanen 10:llä korotus heti kärkeen vaikuttaa aika suuri piirteiseltä. Ja se yläalueen suutin testataan sit niinku kaasu pohjassa niin että pidetään se siellä pohjassa eikä kaasutella. Jotenkin vaan musta tuntuu että säätö propleemi on välialueella tai kiihdytys pumpun säädöissä mieluummin kuin pääsuuttimessa. Itellä oli taannoin 20 numeroo liian isot pääsuuttimet Mikunissa ja vehje pysähty kuin seinään kun tempas luistin levälleen. Normi ajossa olin vedellyt koko kesän enkä huomannut mitään.

Hemuli

Saako pääsuuttimiakin noin tihein välein? Mun mielestä ne on aina ollut kympin haarukassa. Välialueet sitten 2.5 pykälin. Mutta ihan samaa mieltä, pääsuuttimella on loppupelissä helkkarin vähän tekoa katukäytössä. Mulla ei tainnu olla 124:ssakaan tota kaks'satasta.

Hemuli

Okei, voitit... Mutta ei noita yleensä tarjoilla ihan noin tiheästi.

Kiiski

Kyllä mä ainakin haarukoin vitosen välein ja hienosäädin 2,5:lla. Mulla on pari 45:sta probäckkiä jouten ja vitusti suuttimia et niinku jos joku haluu maksaa ittensä kipeeks. Mä olen siis täydellisesti jättänyt tollaset mikuni sekoilut taakseni, enkä palaa ikinä.

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Kiiski - 09 elokuu 11, 15:46:02
Mä olen siis täydellisesti jättänyt tollaset mikuni sekoilut taakseni, enkä palaa ikinä.

Miksi? ::)
Long John Stroker

Kiiski

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 09 elokuu 11, 19:21:47

Syitähän löytyy vaikka millä mitalla, mutta sanotaan vaikka että se maitotölkkimäinen muotoilu on ehkä omiaan Evojen ja muiden p.....jen kyljessä, mut niinku vanhempiin laitteisiin se ei sovi. Hävettää myöntää että itellä on ollut moiset kiinni vuosia.
Ja ehkä paras syy, kato S&S E on keksitty. Yksinkertasille ihmisille, yksinkertaiset kaasarit.

Jack

Lainaus käyttäjältä: Kiiski - 09 elokuu 11, 20:52:06
Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 09 elokuu 11, 19:21:47

Syitähän löytyy vaikka millä mitalla, mutta sanotaan vaikka että se maitotölkkimäinen muotoilu on ehkä omiaan Evojen ja muiden p.....jen kyljessä, mut niinku vanhempiin laitteisiin se ei sovi. Hävettää myöntää että itellä on ollut moiset kiinni vuosia.
Ja ehkä paras syy, kato S&S E on keksitty. Yksinkertasille ihmisille, yksinkertaiset kaasarit.

;D ;D ;D ::)
Flatheads!!!

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Kiiski - 09 elokuu 11, 20:52:06

Viemäriputki on joo yksinkertaisille ihmisille. Mä taidan olla skitsofreenikko, kun omistan sekä pätkän viemäriputkea että Mikunin. Jälkimmäinen on kiistatta parempi. Säätöalueita on enemmän, kaikkinainen kaasuun reagoiminen on herkempää eikä koko alueella ole yhtään kuollutta tai edes puolikuollutta kohtaa.

Mutta tuntuu tolla viemäriputkellakin pärjäävän.
Long John Stroker

Eagle57

Pääsuutintestauksessa olen kääntänyt kahvan pohjaan saakka ja antanut olla siellä. Kone on pätkinyt ja hetkittäin tuntunut toimivan ok. Mutta ei ole noussut rajoittajalle pätkimisen takia. Noin puoleen väliin kaasukahvaa kaikki toimii hyvin. Ei pätkimistä ja kiihtyy hyvin. Joten tästä päättelin, että pääsuutin on liian pieni.
Kuvittelin, että kun tarpeeksi suurennan pääsuutinta, niin kone alkaa röpöttämään. Sitten vain pienennän suutinta. Näin mopo aikanaan toimi, mutta taitaa nelitahtinen olla eri asia?

Fxdwg 1999

Hemuli

Oletko kokeillut nostaa neulaa pykälällä? Neulan korkeus vaikuttaa 1/4-3/4 kaasulla ja vasta sen jälkeen pääsuutin tulee mukaan.

Kai sulla tää Mikunin manuaali on, se selvittää aika tehokkaasti ko. kaasarin säädön salat:

http://www.mikuni.com/pdf/hsr_tuningmanual_021003.pdf

Eagle57

En ole vielä kokeillut neulan nostoa. Kaipa sekin pitää kokeilla. Mutta taitaa jäädä ensi kevääksi.
Olen kyllä tutustunut tuohon Mikunin manuaaliin.
Fxdwg 1999

Eagle57

Kesän aikana tuli sitten rassattua kaasaria ihan riittämiin ja Supertrappiakin säätelin. Nyt olisi yksi paikka vielä mitä voisi kokeilla, eli bensahana. Vaihdoin kesällä sen oman alipainehanan tavalliseen bensahanaan, kun epäilin, että saattaa olla tukosta vanhassa hanassa. Eipä vaikuttanut mitenkään koneen käyntiin kun antoi kaasua kunnolla. Tai siis kävi yhtä huonosti kuin vanhalla hanalla. Nyt on tullut mieleen kokeilla Pingelin hanaa, sellaista joka antaa soppaa kunnolla. Hana on vain aika kallis, joten mites kokeneemmat sanoavat kannattaako laittaa, kun konetta ei tietääkseni ole viritetty?
Fxdwg 1999

Hemuli

Saa olla aika runsaasti riivattu kone ettei vakiohanalla pärjää. Mulla on ollut useampikin fillari joissa hevosia 90-110 takapyörältä ja hyvin on riittänyt.