Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Shovelin öljykorkki????

Aloittaja juppe66, 01 kesäkuu 11, 20:07:37

« edellinen - seuraava »

Titus

No nythän on mahdollista tehdä vähän testiä, eli huomen illalla lauhdutin irti ja suoraan pumpulta säiliöön. Loppuviikoksi luvattu jotain 22c. yöksikin 16. Mun mielestä on kyllä nytkin lämmennyt aika nopeasti normilämpöön. Jos ilman hyvin toimii niin pääsee siitäkin rumiluksesta eroon.

juppe66

Joo,sama tankki mistä Rautahauli pisti kuvan.Tulin just reissusta ja pyörä seisonut tallissa melkein viikon ja oli kyllä aika reilusti tiputtanut öljyä lattialle.Näyttäis olevan öljypumpun letkuliitokset kun kusee.Tarttee varmaan vaihtaa kaikki letkut ja liittimet.
Kerro Titus lauhduttimen irrotuksen jälkeen kokemuksia.Spöken kanssa oon samaa mieltä,että siitä on enemmän haittaa kun hyötyä täällä pohjolassa.

Titus

Tein siitä oman topicin lauhdutin vai ei !! Poikkes mielestäni sen verran öljykorkista.. Testailua tehty nyt 3 päivää,saikulla ollu ni on kerinnyt harrastaankin.Näyttäis kyl siltä et Spöke puhuu asiaa, eli ei tarvi jäähdytintä.Säiliössä oli se 3,7 litraa valvolinea 20W50.Tuntuu vahvasti ainakin mun tapauksessa toimivan paremmin kun säiliö mittatikun ylärajassa.Siis olosuhteet oli kyllä huiput,ulkona +30 joka päivä. Kaikenlaista ajoa öljyn lämmöt oli maks 95 celsiusta.Ikävä kyllä maantieajon jälkeen kaupungin jonoköröttelyssä alko taas sauhutteleen.Pikku paussi ja lämmöt 150 fahrenhaittia eikä savua hiukkaakaan..Ihan saman tehnyt sitten Motulin ja suoran 50w öljyn kanssa.Mosassa tuplatulppakannet . KB männät pytyillä ajettu ny n.10000km.S&S super E, nokka vanhan omistajan ja mukaan joku Crane niinkuin sytkäkin.Ruttua sen verta et just jaksan polkea tulille.(72kg)Sokerina pohjalla Ihan saatanallisen pitkät välitykset.Täytyy ajella sinne Sohveliralliin ni näkee kerrankin noita hengenheimolaisia.Pistäppä ne letkut äkisti kuntoon ettei käy mitään permanent damagea.Joku paikallinen hydrauliikkaliike tekee yllättävän edullisesti liittimineen kaikkineen varmaan odottaessa.Rosteriklemmarit tykkää hiukan löystyä itsekseen, kokemusta löytyy,

juppe66

joo letkut tuntuu vuotavan vähän joka puolelta,tänään kävin heittämässä pienen lenkin ja huomasin että öljyä tulee vähän joka puolelta ja paljon,hyvä että pääsin himaan asti.jäähdytin lähti ja letkut menee uusiks ja taitaa vuotaa öljykorkin tiivistekkin.

juppe66

Mihinkä asti pitäis olla öljyä tankissa jos on ton mallinen öljytankki mistä Rautahauli pisti kuvan?
Siinä on tollanen farenhait asteikolla oleva öljyntäyttö korkki.

Rautahauli

Lainaus käyttäjältä: juppe66 - 11 kesäkuu 11, 19:59:05
Mihinkä asti pitäis olla öljyä tankissa jos on ton mallinen öljytankki mistä Rautahauli pisti kuvan?
Siinä on tollanen farenhait asteikolla oleva öljyntäyttö korkki.

Oon pitänyt öljyntason täyttöputken alareunassa kun pyörä on pystyasennossa. Pullauttaa kyllä kintuille jos korkin avaa kun pyörä on sivutuella joten vähempikin riittäisi.
FXEF-81

Titus

Siinä korkkilämpömittari yhdistelmän tikussa on urat ylä ja alarajalle.

juppe66

Ei ainakaan mun tikussa ole mitään uria.

juppe66

Mulla tällä hetkellä pyörä sivutuella kakkosnelonen alla noin kolme senttiä tikku kastuu,onko ok?

Titus

Enpä tiedä sun tikun pituudesta, mut vaikuttais olevan aika alarajalla,se yläraja sivutuella ollessa aika lähellä aukon alareunaa.Kai tuokin riittää mut jos vuotaa liitoksista voi olla aika äkkiä tyhjä.Eikös toi Red line ole aika hintavaakin. Oliko muuten minkäänlaista eroa aikaisemmin käyttämääsi?

juppe66

Joo hintavaa se on ja nyt ne on pitkin katuja.en mä mitään eroa huomannut.

Jarde1

Shovelhead FLH80 -80

juppe66

Toi oli hyvä kuva Jarde 1:ltä.Mulla ei oo mitään uria tikussa,mutta noilla tiedoilla kyllä pitäis pärjätä.

Kokkonen

Lainaus käyttäjältä: 72shovel - 05 kesäkuu 11, 20:23:12
Siinä on fahrenheit mitta-asteikko ja sen mukaan öljynlämpötila on yleensä 150F eli noin 66 celsiusta. pitemmällä matkalla näytti pysyvän 200F (noin 250km lenkki) joka vastaa 93 celsiusta. toki moottorissa lämpimämpää muttei tulisi itselleni mieleen laittaa lauhdutinta vielä näillä lämmöillä, mikäli tuohon mittariin on luottaminen.

Tuon mittarin voit testata kattilassa veden kiehuessa, joka tapahtuu tunnetusti sadassa asteessa.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

juppe66

Eilen kävin ajelemassa pienen lenkin (n.40km) kun jäähdytin oli poistettu ja lämmöt nousi suunnilleen 200F.Kai se on ihan hyvä jos ei siitä paljon enempää nouse???Vauhti oli sellasta 50-70km/h.Mikä mahtaa olla niin sanottu normaali öljyn lämpötila ja max.lämpötila -79 shovelille?
Ja se mikä aiheutti sen öljyn vuodon pääasiassa oli öljykorkin tiiviste.Kävin hakemassa uuden ja se oli puolet paksumpi verrattuna vanhaan,tais olla vanha tiiviste jo aikansa eläny.