Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

tuli hommattua rautapää ja apuva tarvis

Aloittaja pulison, 03 huhtikuu 11, 23:45:45

« edellinen - seuraava »

pulison

juu elikkäs talliin pamahti 1976 rautapää ja koska en oo koskaan noitten kanssa paininu niin saatte musta varmaan riesan :) viat: takavanteessa iso lommo takajarrukilpi rikki vaihdevivusto väljä ei mee vaihteet kunnolla päälle startti ei toiminnassa näin alkuunsa

eli mistä saisin uuden vanteen ja jarrukilven, ketjut ja rattaat
mitä tekisin tolle vivustolle ja startille

ja mitä muuta pitää ottaa huomioon ennenkun pääsen baanalle ainakin kytkin tuntuu kummalliselta ja pitänee ottaa sivuposki pois?

:)

Hemuli

Tietämättä missä päin vaikutat niin noita osto-osia kannattaa kysellä vaikka www.hotbike.fi - putiikin pitäjä tuntee myös vanhemmat pyörät.

Rautapään startin kytkennästä oli juuri juttua tuolla sähköosiossa: http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=3311.0
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Jake

Korjausmanuaali heti tilaukseen tai kirjastosta lainaan!

mielikuva

Moi

Mites pulison, ethän vaikuta syvässä etelässä? Jos olet se jota meinaan niin ollaan tuttuja.

pulison


Kaaleppi

Itsellä myös samanvuosimallin rautis. Onko orkkis vaihteensiirto/puolenvaihtaja vipu systeemi paikoillaan? jos on, heitä se mäkeen. 76:en taitaa olla eka missä tuo vipuhirvitys oli.

Lukeminen kannaattaa aina, eli hanki kunnon opukset.

Myös tuollahttp://www.vtwincity.fi/ ollaan perillä rautiksien sielunelämästä.

Niin ja tervetuloa voimamoottorikerhoon. :)

mielikuva

Läntistä uuttamaata tarkoitin, eräs tuttuni käyttää lähes samanlaista nimimerkkiä.

Rautis on hyvä niin kauan kun se toimii ja oman kokemuksen mukaan se kannattaa purkaa toimivana, putsata mitata mitata ja sitten kasata huolella. Ne on vanhoja laitteita eikä kunto selviä muulla tavalla. Meilläkin hyvin käyvä ja vaihteistoltaan kuvailemallasi tavalla -73 rautapää osoittautui vaihteistoltaan ja moottoriltaan itsetuhovälineeksi purkuvaiheessa. Osat eivät ole kalliita ennen suurta kolausta. Ja taito tarttuu ainoastaan tekemällä.

Manuaali hankintaan ensi tilassa. Kannattaa myös lukea kaikki jutut lävitse.

Mutta. Sitten kun tuo rautapää toimii niin se on miestenmoottori! Muu on turhaa!

Kokkonen

Lainaus käyttäjältä: pulison - 03 huhtikuu 11, 23:45:45
eli mistä saisin uuden vanteen ja jarrukilven, ketjut ja rattaat
mitä tekisin tolle vivustolle ja startille

ja mitä muuta pitää ottaa huomioon ennenkun pääsen baanalle ainakin kytkin tuntuu kummalliselta ja pitänee ottaa sivuposki pois?


Foorumissa on jo aika paljonkin juttua Rautapäästä, niin kytkimestä, vaihteistosta kuin sähköosistakin
Tämä aihe johon nyt kirjoitit on tarkoitettu moottorille. Kytkimelle, vaihteistolle, sähköille, jne... on omat aiheensa. Kannataa tutustua, sieltä saattaa löytyä hyvinkin kaipaamaasi tietoa.
Niissä on kaikkia malleja koskevia teknisiä tietoja, kysymyksiä ja vastauksia.
Sähköt aiheesta löytyy yleistä starteista, latauksesta, akuista, maadoituksesta....


Esim vaihteistosta: 1980 Rautapään vaihteiston tarkistus (1972-E84)


Tuo vaihteistovivustoratkaisu oli käytössä 1975-76 Rautapäissä.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Smokie

Mikäli vaikutat jossain peräseinäjoen lähistöllä niin saat opuksen lainaan jos vaan tuut hakemaan! Pulison ja Pulisong tarkoittanee ihan eri asioita ;D

pulison

kiitoksia tiedoista :)
nyt tuli sitten isoo tänkka på on koneen apurunko tai mikä ikinä lieneekin niin halki tossa kuvatusta http://kuvablogi.com/nayta/3035616/    jos jollakin tietoa onko toi niinkun valettuna koneeseen vai onko irrallinen ns apu/tuki juttu koneelle siirtyy se hemmetin koeajo paaaljon eteenpäin jos joutuu hitsauttamaan :(  niin ja saako tommosia edes jostain ainakin yhtäkkiä näyttää että olis pulteilla kiinni mutta.....

Make

Koneen takakorva, esimerkiksi hotbikestä edelleen. On kyllä varmaan ihan hitsattavissa olevaa tavaraakin, jos oikein kiirus on.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Sepixlh

Vastailin myös tuonne toisellekin palstalle...  mutta tässä vielä lisää....kun irroitat starttia älä tiputa startin akselin päässä olevaa messinki prikkaa enskan sisään... vaihteiston laakeri maksaa jotain 50-60 jos irroitat vaihteiston vaihda ne samalla. Normi laakeriliikkeessä voivat nikotella noiden torringtonien kanssa, mutta kyllä ne sieltä löytyy. Ulostulo akselin neulat joutuu ostamaan "varaosana". Samoin se ulostulo akselin stefa ja pelti kannattaa ostaa pakettina.
Siis mitä nyt taas..

Hemuli

Rautapään moottorin takakiinnike on yleensä joko rikki tai sitten vähintään kertaalleen korjattu. Jos meinaat pyörän pitää pidempään niin suosittelen hankkimaan Pingelin tekemän tarvikeosan, on aika paljon järeämpää tavaraa. Tuossa pari kuvaa vertailun vuoksi, ei varmaan tarvitse sanoa kumpi on orkkis ;)...







Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

mista

Niin ja jos sulla on orkkis keskihallintalaitteet jaloille ja haluat eroon ja aijot pistää siirtosarjat eteen niin ostan sulta noi orkkis kamat pois.. alex_t33@hotmail.com
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

pulison

olisko kellään tota osaa ylimääräisenä tai paikkaa tiedossa mistä vois ostaa just ton vahvistetun ?