Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Tig-hitsaus, missä menee väärin?

Aloittaja Jugi, 04 huhtikuu 09, 21:11:25

« edellinen - seuraava »

Make

Tulipa itsekin kokeiltua tuota Technoweldiä. Pari asiaa panin merkille:

Päittäisliitoksessa viiste saa olla lähes koko kappaleen mitalta, mä en ainakaa saanut sitä valahtamaan siihen millin rakoon, mikä jäi viistämättä.

Kerrankin luin muuten ohjeet, ennenkuin rupesin jotain tekemään, käskettiin ensin harjoitella. Tässä ensimmäinen harjoituskappale:

Kannattaa panostaa työkalujen laatuun. Ruuvipuristin perkele suli ennen tota technoweld-möhnää.  ;D
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Smokie

Hyi menkää pois teknomiehet. Itse joskus olin uskossani heikko kunnes kaverini kertoi kuinka se onnistui tekemään loiskelevyt GSX öljypohjaan. Ongelma oli vaan se että osaa pitää lämmittää niin hervottomasti notta öljypohja oli ihan kiero.

Itse ostin JForcelta 315A AC/DC TIGin eikä oo sen koommin kaduttanut.

Johonkin mystisiin silumiini tai ryssänvalu osiin toi Technoweld voi sopia jos vaan ottaa kiinni. En tiedä kun ei ole kokemusta mutta noita todella outoja öljyssä uineita valuja on vähän hankala hitsata TIGillä vaikka olis mikä maisteri.

Make

No lähinnä tota kahvastelua varten mokomaan sijoitin. Haluan vanhannäkösen kahvan uudempaan pääsylkkyyn. Ostaminen ois hienoa, mutta kun ei oo sellasta osunu silmään missään kataloogissa.

Smokie

www.jforce.fi

Tässä hyvä katalogi alumiini ja muidenkin osien ostoon ;D

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: MakeH - 06 tammikuu 12, 17:25:15
No lähinnä tota kahvastelua varten mokomaan sijoitin. Haluan vanhannäkösen kahvan uudempaan pääsylkkyyn. Ostaminen ois hienoa, mutta kun ei oo sellasta osunu silmään missään kataloogissa.

Meinasitko luottaa Technoweldiin JARRUOSISSA :o :o :o?
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Make

No nyt kun kerran kysyt, niin meinaan risteyttää kaksi jarrukahvaa. Jos ei onnistu, niin sitten pohditaan jotain muuta.

Hemuli

Kyllä mä sen ymmärsin vaikka en halunnut uskoa ;)...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Natking

Lainaus käyttäjältä: Smokie - 06 tammikuu 12, 17:19:46

Itse ostin JForcelta 315A AC/DC TIGin eikä oo sen koommin kaduttanut.

Haa, ostitko Everlastin? Kattelin niita ja mainasin tassa kevaan mittaan semmosen laittaa. On kylla toi 250 ac/dc Kemppikin toiminnassa mutta kun sais niin halvalla....
Just trying to be different (like everyone else)

Smokie

Taitaa olla LCD-vision merkiltään mutta kaippa noi koneet on sisältä kaikki samoja. Vasta nyt tajuan kuin huono vanha muuntajakone oli, helvetti sulakkeet paukku joka välissä ja elektrodia sai olla hinkkaamassa joka välissä. Tolla saa päästellä vaan menemään eikä paljoa turhia tarvi murehtia. Tosi hyvä kone. Alkuperäinen kahva oli kyllä hyvä hitsata mutta vissiin vesiletkut alkoi vuotamaan ja sitämukaa sitten sauma röheltämään. Kiireessä vaihdoin siihen telakkamallin Kempin kahvan joka ei sovi yhtään mun CP-vammaiselle ranteelle mutta se sentään kestää virtaa. Pitäis keksiä rahhoo jostain sen verran että sais kunnollisen pienen joutsenkaula kolvin.

seppo

Perskules olen itsekin katellut tuota Everlastia, ameriikanvoorumilla tig-hitsausguru näyttää videoilla ihan kädestä pitäen miten tuota käytetään. Sanoi että tuo 250EX on hyvä laite, kahva vaan pitää heittää kuikkaan ja vaihtaa parempaan. Kaveri joka on hitsaillut jo muutaman kymmenen vuotta ihan työkseen kävi tuommoista kokeilemassa ja sanoi että on ac puolella hyvä laite. Tuo dc pulssitus ei ole kuulemma ihan Kempin tasoa mutta silti hyvä. Alan jo uskoa että on ihan käyttökelpoinen vehje kun kehuja tulee aika monelta suunnalta.

Natking

Kele, itella on siis viimesta muuntaja vuosikertaa oleva 250 ad/dc Kemppi, ja se ei kylla syo elektrodia sen enenpaa kuin kaverin 4000e uuden maalin Kemppi 230 ac/dc invertteri kone!

Everlastin vastaavan kokonen valovirta peli maksaa reilun tonnin !!!!, tai siis oikeestaan tassa vaiheessa tarttee sanoo etta tassa nahdaan Kempin tuotekehittelyn tulos. Kempilta loytyy 230a valovirtakone, mista oikeesti loytyy toi voima, ja kilpailijoilta loytyy 200a valovirta kone!
Mutta, Kemppi 230a ac/dc koneen hinnalla voin ostaa 230v/200a ac/dc Everlastin JA 400v/300a ac/dc Everlastin JA vesijaahdytys yksikon JA jalkapolkimen.

Oon kyla kova Kemppi mies mutta en nyt sentaan noin kova etta laittasin pari-kolme tonnia yhteen koneeseen!
Just trying to be different (like everyone else)

Smokie

Itse olin kitsas paskiainen enkä raaskinut ostaa vesijäähdytystä. Eka homma olikin että hitsailin ihan sukkasillani alumiinipöntön minkä perään laitoin Grundfos kiertovesipumpun. Paska systeemi mutta kyllä siinä vesi kiertää. En tiedä pitäiskö olla hammasrataspumppu että se lykkäis väkisin vettä läpi mutta kyllä tuollakin lirinä kuuluu. Suosittelen kyllä ostamaan kunnon hitsauskoneen jos vähääkään tekee mieli, paskoilla ei tee mitään ja hetero mies ei ilmankaan voi elää. Kemppiä minäkin tietty haluaisin mutta ihan tyytyväisenä voin näinkin elää..