Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

kone sammuu

Aloittaja prätgäng, 06 maaliskuu 11, 19:42:38

« edellinen - seuraava »

prätgäng

soveli tulille tänään!Kone sammuu kesken tyhjäkäynnin onko sytky pielessä vai joku muu juttu?kyseessä on kärjellinen laite

Kokkonen

Onko syttyä sormeiltu seisokin aikana? Jos ei ja kävi viime kauden lopussa, niin ei se mihinkään muutu.
Kauden eka käynnistykset on vähän sellaisia, ettei sen perusteella voi paljoa suoraan ryhtyä säätämään tai muuttamaan. Pitäsi ajaa vähän, uudet bensat tankkiin ja kattoo miten sitten pelittää.
Kaasulla pitää käynnissä, ajetaan kone lämpimäks ja sitten pohditaan uudestaan, jokso vielä on jotain.

Mut kuitenkin: enempi kuulostaa polttoainepuolen ongelmalta.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

prätgäng

koko kone oli palasina ja tehtiin täys remppa.Kyllä tämä sama oire oli viime kesänäkin,mutta ei se ajoa haitannut.

Spöke

Keskipakosäätimen jousi poikki, kuoleentunut tai punttien laakerointi kaputt. Esimerkiksi.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

prätgäng

keskipakosäädin vaihdettu viime keväänä ?näytti olevan ehjä.sytky säädetty ohjeen mukaan ja kärkinäli on 0,5mm.sähköt uudet koko pyörässä virtalukko ja akkukin uusia.täytyy varmaan päästä ajamaan että saa koneen "auki" ja sitten säätää uusiks.

Raimo-Raato

Tupsauttaako kaasariin ennen sammumista vai kuoleeko vaan eleettömästi? Ja onko tyhjäkäynti säädetty äärimmäisen alas vai tekeekö samaa myös korkeammalla tyhjäkäynnillä? Mikä kaasari?
A.K.A. Rambe

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Raimo-Raato - 07 maaliskuu 11, 10:41:07...onko tyhjäkäynti säädetty äärimmäisen alas vai tekeekö samaa myös korkeammalla tyhjäkäynnillä?...

Meinasin kanssa tätä ehdottaa mutta ajattelin sitten että luulevat vielä että taas se vittuilee ;D... Monastihan näkee kun porukka laittaa pyörän käymään tyhjää niin hitaasti että pystyy erottamaan jokaisen tahdin - se kun on niin "coolia". Normi tyhjäkäynti pyörii siellä 800 rpm tuntumassa.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Jack

joo, ja remppakiree kone saattaa tehdä ton ihan muuten vaan. Eli ajoon ja kun snadisti kone sisäänajautunut, tutki uudestaan jos sammuilee.

(alhainen tyhjäkäynti kuten H. sanoi ja mahd. imuvuoto vielä siihen...)
Flatheads!!!

Hemuli

Juuri rempatusta koneesta ei äkkiseltään luulisi imuvuotoa löytyvän mutta esimerkiksi vanhassa kaasarissa saattaa vuotaa läppäakseleiden kuluneista puslista. S&S:llä ainakin löytyy korjaussarjoja omiin kaasareihinsa.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Jack

huonosti asennettu imusarja.... -> imuvuoto.
Flatheads!!!

Hemuli

Niijjoo... täähän olikin shoveli. Imusarjahan kannattaisi kohdistaa kansiin ennen kansien kiristystä. Kannet löysälle ja imusarja paikalleen niin että se on mahdollisimman suorassa kansiin nähden. Sitten pultit momenttiin.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Kiiski

Siis onko toi sammahtelu joku vika! Siis kaasaripelissä? Mä esim. olen aina ihaillu ihmisiä jotka kiksipelissä laskee irti kaasukahvasta liikennevaloissa. Niin paitsi niitä, jotka tekee sen monta kertaa saman päivän aikana, niitä mä olen alkanut pitää tyhminä. 800 kierrosta on kyllä rajusti alakanttiin 1200 vähintään tyhjäkäynniks.

Hemuli

Kyllä ainakin noissa uudemmissa riittää toi karvan alta tonni - hirvittää vaan kuunnella niitä louskuttimia joissa se on säädetty alta viidensadan. Siinä laakerit huutaa leipää kun öljy ei kierrä kunnolla...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

prätgäng

ei tupsuttele kaasariin!kaasari CV keihin suuttimet 180 väli 45. Tyhjäkäynti on reipas?               

Kiiski

Oujee mä tarkastin ton S&S:n ohjeista 950-1050 kierrosta ne suosittelee tyhjäkäynniks, siis S&S.