Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

kone sammuu

Aloittaja prätgäng, 06 maaliskuu 11, 19:42:38

« edellinen - seuraava »

Spöke

Pieneltä kuulostaa tuo välialueen suutin soveliin. Mulla taitaa olla 54:nen, useimmat käyttää 50:stä. Vaikuttaa seosruuvin ohella tyhjäkäynninkin seoksiin. IMO
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Hemuli

Muistelisin myös että noi vanhemmat koneet tykkää rikkaammasta seoksesta, oma pannukin kävi sellaisilla suuttimilla että evolainen olis tukehtunut. Ja taitaa rautapäihinkin mennä lähelle viidenkymmenen välialueita kun niihin CV laitetaan. 45 on putsari/putkiviritetyn evon pilleri.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Raimo-Raato

Jos ois stupsauttaen sammunut niin eka veikkaus olis ollut se väljä kaasuläpän akseli. Mut tosiaan jos juuri rempattu kone ja vielä ovet auki motskaria käyttää, kaasarin imien pakkasilmaa, niin voi oikein mitään johtopäätöksiä tehdä. CV:n (ja muidenkin kaasarien) tyhjäkäyntisuuttimen pienuudesta saa aika hyvää osviittaa sillä kun avaa nopeasti kaasun auki ja katsoo meinaako sammua. Toki virikaasareissa (S&S ja Mikuni) toi tilanne korjattavissa kiihdytyspumpun säädöillä.
A.K.A. Rambe

prätgäng

Kyllä se tupsauttaa kaasariin ja sammuu.Isonsin välialueen 48:iin vieläki tekee samaa 50 löytyy vielä hyllystä pitää kokeilla?Ihme juttu viime kesän vedin näillä säädöillä ja toimi?Koneeseen ei tehty mitään muutoksia muuta kun perus remppa.S&S super E olis vielä kokeiltavana?

shoveltimppa

Jos sulla oli vanhat pytyt pahasti väljät niin ei ihme, jos ilma liikkuu koneeseen nyt vähän livakammin ja kone kaipaa lisää bensaakin. Ero on todennäköisesti suurin juuri tyhjäkäynnillä.

prätgäng

Kyllä huomaa että on enempi puristuksia kun polkee käymään.selvästi on bensan puute tai imuvuoto tyhjäkäynti ruuviakin joutuu selvästi ruuvata isommalle mitä ennen,että kone jaksaa käydä.

prätgäng

Nyt toimii! Remppakiree kone niin kun Jack totes se oli syynä ja liian pieni väli suutin (nyt 50) käyttelin  konetta sisään niin rupes pikku hiljaa "notkistumaan" niin rupes pysymään käynnissä.Kiitos hyvistä kommenteista:)

prätgäng

...nii mites kansien jälkikiristys missä vaiheessa ?

Jack

onko käynyt kunnolla lämpöiseksi? Jos on, anna mennä.
Flatheads!!!

72shovel

Aamun tuossa ajelin parituntia, käy ja kukkuu ei siinä mitään mutta heti liikennevaloihin tullessa tai muuten pysähtyessä kone sammuu heti, ei laske tyhjäkäyntikierroksia tai rupea räkimään tai mitään, sammuu ihan yhtäkkiä. ei ammu kaasariin vaan ihan nätisti sammuu.

Tyhjäkäynti on mielestäni normaali, ei liian alhainen. pitäisköhän säätää seosta hitusen rikkaammalle vai nostaa tyhjäkäynnin kierroksia entisestään reippaammaksi, sillä pienellä kaasuttelulla pysyy käynnissä. kaasukahvassa itsessään on alapuolella semmonen säätöruuvi, pitäskö sillä koittaa ensiks vähän nostaa kierroksia ennen kun alkaa kaasarin säätöihin puuttumaan?

kaasarina S&S shortyE

Hemuli

Kaasari säädetään kaasarista, ei mistään muualta. Se kahvan alapuolella oleva ruuvi on ainoastaan jarru josta voit säätää kahvan sellaiseksi että se pysyy halutussa asennossa esim. motaria kruisatessa.

Tyhjäkäynti olisi hyvä olla vähintään 800-1000 rpm, mutta jos pyörä käy tyhjää ja silti sammuu satunnaisesti niin vika voi olla jossain muualla. Onko tyhjäkäynti tasaista vai aaltoilevaa? Laskeeko moottori tyhjäkäynnille saman tien kun päästät kaasusta vai "hakeeko" se hetken? Edellä mainitut oireet viittaavat imuvuotoon mikä on kovinkin tavallista Shoveleissa.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

72shovel

#26
Kun lasken kaasun, tuo käyttää kierrokset alhaalla nopeasti ennen varsinaista tyhjäkäyntiä, eli semmonen nopea dyykkaus ja sitten alkaa käydä tyhjää. dyykkauksessa sammuu jollei ehdi kaasulla antamaan potkua.

Mun pyörässä tyhjäkäynti on vastaavilla kierroksilla kuin tämän videon pyörässä, jonka löysin youtubesta.
1976 FLH Shovelhead idle

mitä mieltä olette kierroksista korvakuulolta? mielestäni tämän videon tyhjäkäynti on jo liian alhainen vai? 1976 Super Glide Shovel Head

Tein puolentunnin säätölenkin tuossa äsken, ajoin eka varmasti koneen lämpimäksi, sitten pysäytys ja taas stumppasi ja sammui. noh, huomasin että tyhjäkäyntikierrokset olivat lämpimänä laskeneet joten polkasin tulille heti, ja tyhjäkäyntiä korkeammalle jotta kävi lämpimänä samoten kuin tuon ensimmäisen videon pyörä. sitten näytti pysyvänkin jo käynnissä.

Ajelin kilometrin pätkiä ja pysähdyin tienposkeen seuraamaan tilannetta, ei enää sammunut, satunnaisia stumppauksia kuului kaasarissa muutamia, MUTTA kaasaria tutkiessani ja kaasua nopeasti käyttäessäni empi vähän ennen kun lähti nollasta ottamaan kierroksia, sitten ne jäi kun jäikin huutamaan hetkeksi vaikka kaasuvaijeri palautui silmänräpäyksessä. vähän koitin säätää laihemmalle, alkoi hyytymään, samanlailla rikkaammalle säädettäessä.

Kiihdytyspumppuun en tässäkohtaa kiinnittänyt mitään huomiota, koska ajattelin että tuo hemulin mainitsema imuvuoto taitaa olla syypää tähän. kannattaako alkaa starttipilottia suihkimaan? eikö se vuoto voi olla siellä sisälläkin jossain akseleissa yms? mitkä ei pilotilla löydy?

Seuraava kohta taitaa olla kaasarin irrotus, uudet tiivisteet imuputkiin ja kaasariin rebuild kit + huolto, sekä säätäminen ja suutinten hakeminen vaikka dynossa, kun tuosta läheltä yksi sellainen löytyy...

Hessu

Kertauksena. Jos imuvuodot haluaa oikeasti löytää, niin se starttipilotti kandee jättää hyllyyn.
Laippa kaasarin tilalle, siihen tubelessventtiili, imutönärit löysälle ja painetta putkeen on hyvä menetelmä.
Väljän läppäakselin huomaa ihan sormin heiluttamalla. Sen vaikutusta voi kokeilla vuoraamalla akselinreikien ympäristön vaseliinilla. Jeesaa hetken, kunnes rasva häipyy ja mahdollinen oire palaa.

Spöke

Tollasia oireiden aiheuttajia metsästettäessä ei kannata unohtaa takkuavaa keskipakosäädintä. Ja on helppo tsekata.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Titus

Tarkastitko kans vaijerit. Toinenhan vetää läppää kiinni. Siellä ei sais olla mitään millien välyksiä jotka päästäis läpän liikkumaan.Kahvasta välykset pois.