Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

TC 88 ilmansuodatin kastuu?

Aloittaja vepi, 13 toukokuu 10, 18:38:42

« edellinen - seuraava »

vepi

Ongelmana on se,että suodatin kastuu bensiinistä? Aluksi luulin sen johtuneen koneen öljynhuohotuksesta,mutta vedin huohotinletkun pois putsarilta ja sille oma suodatin ja se pysyi kuivana,mutta ilmanputsarista lentää ajon aikana menovettä ja sotkee paikat varsinkin rajuissa kiihdytyksissä esim.ohitus tilanteissa. Kaasarina on CV Keihini pääsuutin on 190 välisuutin 45 ja ilmaruuvi 21/2 kierrosta auki. Puhdistin keinäsen peruullisesti ja vaihdoin samalla imukaulan tiivisteen,mutta eipä auttanut asiaan?

Viime kesänä toimi hyvin,kun oli avarat vaimentimet ja meteli sen mukainen. ;D Vaihdoin talvella hiljasemmat V&H oval slip onit ja nyt vaihdoin takaisin vanhat sekään ei auttanut enää? Tuntuis siltä,että se saa liikaa kakkua,kun kaasuttelin ilman suodatinta,niin sieltä pöllähtää aikamoinen bensiini sumu aina,kun lyö kaasua reilusti.

Kokkonen

Ihan ensiksi kommentti tuosta ilmaruuvista, jos se on noin paljon auki, pitäs vaihtaa suurempi välialueen suutin. Normaalisti ilmaruuvi on 1 1/4 - 1 3/4 auki. Noihan on ihan vakio suuttimet, mitkä sulla on paikallaan.
Mut tuo ei itse kysymykseen vastaa.

Ilmiötä kutsutaan reversioksi ja siihen voi olla parikin syytä. Joten lisäkysymys: mitkä nokat sulla on siellä paikallaan? En löytänyt tuolta öljypumpun päivityssivulta mainintaa muuta kuin että laitoit vanhat takaisin?
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Skippy

Kyllä tossa CV kaasarissa pitää ilmaruuvi olla 2-3 kierrosta auki.                  http://www.nightrider.com/biketech/hd_cv_mods.htm

Kokkonen

No niin näyttää tuo ohje sanovan. Mulla on tuo 1 1/2 ollut sellainen perusasetus Rautapäässä ja Shovelissa ja tais olla EVO Sportissakin. Pitääpä katsoa mikä tuossa omassa TC:ssä on nyt.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

vepi

Lainaus käyttäjältä: Kokkonen - 13 toukokuu 10, 20:31:50
Ihan ensiksi kommentti tuosta ilmaruuvista, jos se on noin paljon auki, pitäs vaihtaa suurempi välialueen suutin. Normaalisti ilmaruuvi on 1 1/4 - 1 3/4 auki. Noihan on ihan vakio suuttimet, mitkä sulla on paikallaan.
Mut tuo ei itse kysymykseen vastaa.

Ilmiötä kutsutaan reversioksi ja siihen voi olla parikin syytä. Joten lisäkysymys: mitkä nokat sulla on siellä paikallaan? En löytänyt tuolta öljypumpun päivityssivulta mainintaa muuta kuin että laitoit vanhat takaisin?


Kyllä laitoin vanhat nokat paikoileen.Luulempa että on vakio nokat muuta en tiedä. Suuttimet oli ennen 185/42 ja ilmaruuvi oli yhden kierroksen auki tehtaan jäljiltä,kun siinä oli vielä sinetti paikallaaan.

Taidampa vielä kiertää puoli kierrosta ilmaruuvia auki ja katsoa mitä sitten tapahtuu.

Kokkonen

#5
Mulla on 1 3/4 kierrosta auki mut en tiedä suuttimista, vielä.

Edit: CV:n toimiva säätö löytyy foorumista http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=445.0
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Kokkonen

Takaisin itse aiheeseen.

Reversio. Yksi sen aiheuttajista voi olla raju nokka, imu joka sulkeutuu niin myöhään, että mäntä ylös noustessaan työntää seosta avoimesta venttiilistä väärään suuntaan. Esiintyy tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksilla. Orggis TC:n imu sulkeutuu  34 - 38 asteessa, joilla ei tuota ongelmaa normaalisti ole. En tiedä, millä imuventtiilin sulkeutumisasteilla tuo reversio sitten alkaa näkyä, oma arvio olisi että hyvinkin yli 50 pitää olla??
Toinen reversion syy on pitkä overlap ja sopimaton pakoputkisto, jolloin putkistoon kehittyy vastapaine ja se pääsee overlapin aikana purkatumaan palotilaan ja edelleen työntää uuden seoksen takaisin imusarjaan. Pelkkä tukkoinen putkikin saattaa tämän aiheuttaa lyhyemmälläkin overlapilla. Mun mielestä tämä tulisi esiin vasta suuremmilla kierroksilla ??

Vepi, mainitsit, että bensaa tulee ilmanputsariin rajuissa kiihdytyksissä, niin olisko sitten tuo jälkimmäinen vaihtoehto kyseessä?

Omituista vaan jos se on aiemmin pelannut moitteetta... mielestäni ei voi edelleenkään sulkea pois mahdollisuutta, että nokkien ajoitus ei olisi kohdallaan.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Tuukka

Havaitsin tämän reversio ilmiön vaivaavan panshoveliani, kun suoritin suuttimien testausta ja käytin mopoa ilman putsaria. Moottorin nokasta ei ole hajua ja putket ovat shotgun tyyppiset lyhyillä huilunpätkillä varustetut.

Kun paikallaan antaa nopeasti kierroksia niin kaasuttajasta tulee sumu ulospäin. tasakierroksilla ei tule mitään pihalle. isoilla kierroksilla sumu on ehkä vähän pienempi. Onko tähän ongelmaan olemassa jotain korjaus keinoa? Tuleeko kaasarista liikaa soppaa? vai mistä voisi johtua?

Kone toimii ajossa oikein mainiosti eikä kyllä vie bensaakaan mitenkään tolkuttomasti. Suutin rumbasta johtuen kierrättelin moottoria normaalia enemmän ja putsarista oli roiskunut bensaa ajossa öljytankin kylkeen... Ei hyvä!
C.O.G.