Hieman odottelin injektoreita koskevia kommentteja, mutta eipä kuulunut.

Injektoreiden massan virtaukselle on oma standardi, virtaus ilmoitetaan 43,5 Psi (3 bar) paineella. Eli varmaan nuo kaikki edellisissä vastauksissa mainitut ovat tämän mukaisia.
Kun polttoaineen paine eroaa standardin mukaisesta, pitää vastaavasti uusi virtausarvo laskea, sillä se muuttuu oleellisesti paineen myötä.
Harleyn polttoaineen paineet ovat:
- Magneti-Marelli 39 – 45 Psi
- Delphi 55 – 61 Psi (BT ja Sportti)
Buell 49 Psi
Laitoin tuonne laskukaavoihin pari linkkiä, jos joku haluaan laskeskella teoriatasolla suuttimien arvoja
http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=121.0Vaihtelun vuoksi pari sanaa Buellin ruiskuista,
VDO Dynamic Digital Fuel Injection, DDFI.VDO on 2008 alkaen Continentalin omistama tuotemerkki. Sitä ennen se kuului Siemensille. Alunperin VDO valmisti erilaisia mittareita. Yrityskuppoja mahtuu matkan varrelle useita firman perustamisen 1929 jälkeen.
1999 ->Järjestelmä toimii sekä open että closed loop ohjauksella
Open loop on käytössä
- kylmäkäynnistyksessä
- alle 1500 rpm koneen kierroksilla
- yli 4000 rpm kierroksilla
- pienten ja suurten nopeuksien kiihdytyksissä
- moottorijarrutuksissa
Closed loop (O2 tunnistimet mukana säädössä)
- 1500 – 3500 rpm kruisailussa (n. 65 – 100 km/) kun kone on normaalissa käyntilämmössään ja tasaisella kuormalla
Järjestelmä käyttää kuutta tunnistinta. Toimintaperiaate on sama kuin on jo aiemmin kerrottu, eihän nämä ruiskut toisistaan siinä eroa.
- Kaasun asentotunnistin, Throttle Position (TPS) Sensor
- Nokka-akselin asentotunnistin, Cam Position (CMP) Sensor
- Imuilman lämpötunnistin, Intake Air Temperature (IAT) Sensor
- Koneen lämpötunnistin, Engine Temperature (ET) Sensor
- Happitunnistin, Oxygen (O2) Sensor
- Kallistuksentunnistin, Bank Angle Sensor (BAS), joka katkaisee sähköt polttoaineensyötöltä ja bensapumpulta jos pyörän kallistuskulma ylittää 55 astetta.
Polttoaineen paine 49 Psi (49 – 51 psi, 338 – 352 kpa), mittaus 2500 – 3000 rpm
Läppärunko ja DDFI järjestelmä
- DDFI, yksikurkkuinen 47 mm, X1, S3, S3T.... 1999 - 2007 ?
- DDFI II, yksikurkkuinen 49 mm XB12 Sg, XB12S, 45 mm XB9 (2007 -2008)
- DDFI 3, 49 mm XB12, 45 mm XB9, 2008 ->
Tyhjäkäyntiä voi säätää manuaalisesti.
Tälläisiin Race ECU:n numeroihin törmäsin
2005 XB9R/XB9SX
80027-05Y
2003-2004 XB9R/XB9S
32814-02YA
2004 XB12R/XB12S
32620-03Y