Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

FXR -82

Aloittaja awi, 29 maaliskuu 10, 18:18:02

« edellinen - seuraava »

awi

jaahas.... ::)
mitäs tuolle tehtäs...ensin meinasin myyntiin,mutta josko siitä jotain sais itelleenkin... :-\
Sattumalta löysin rapakon takaa mielestäni järki hintaan ja päätin hilata kylmään pohjolaan...kohtalaisen paukun pyörä on saanu ja "hyvää" on oikeastaan,kone (?),laatikko,peräpää ja laput.Runkoa joutuu hivenen parantelemaan...FXR -82, 1340, 5-vaihdetta.

awi

#1
Ei ole kokemusta fxr vehkeistä aikaisemmin, niin osaako joku sanoa saako tekniikkapaketista ns. normaali mittaisen enska vedon osilla? Ajattelin tuota runko hommaa, kun helpompi projektoida normi rungoista kun alkaa mittailemaan paikkoja ja kokonaan uutta runkoa rakennuttamaan. Itsellä kun ei ole runkojen rakentamisesta kokemusta, muuten kun tilaus pohjalta  ::)

Jensen

#2
Kannattais mitata se runko ekatyöksi. Saattaa olla hyväkin? On ollut kyllä melkoinen paukku. Jigissä jos käyttäis. Tuossa mielenkiintoinen kuva jonka tallentanut tältä foorumilta. Pyörä oli saanut tärskyn ja emäputki vinossa kuten näkyy.
           No nykyjään meilä härmässä saa rungonkin jo vaihtaa. Jep jep on tehnyt hyvännäköisiä jäykkäperiäkin FXR:stä.  Onnea projektiin. Mullakin on Shovel mutta 1984 mallia.
             

awi

Jäykkäperänen olis himpun tähtäimessä.Joku 4" ylös ja 2" eteen,miedosti pidemmällä keulalla / loivemmalla kulmalla, suunnilleen vakio rengas varustuksella takaosan kanssa. Tuosta muuten jää sitten noita perän osia yli, että jos esim. kromattu haarukka kiinnostaa niin mielelläni sen pois vaihdan / myyn.Katotaan onko mitään muuta ehjää kun pääsee kunnolla omassa tallissa tutkimaan. Nyt on vielä matkalla kohmeiseen pohjolaan.

Kiiski

Siinä on sitte ihan oma laatikon kuori tossa sun fxrssä, ei sitte käy normi runkoon.Laatikko tulee kiinni swingiin ja koneeseen et sen enskakopan vaihto voi olla muuten melkonen homma. Ommuuten kumiripustettu toi fxr.
Mut hyvä uutinen on et rattaat on samat kun muissa saman ikäsissä Shoveleissa, siis siellä laatikossa.

awi

No sitä minä tuumailin noiden kiinnikkeiden osalta...En niin tarkkaan oo tutustunu niihin, mutta luetun perusteella voi askartelua olla tiedossa. ::)
Kiitti tiedosta rattaiden osalta.

rodchop

tarviit mm. 5-lovisen askin kuoret/pohjalevyn, jonkin jäykän rungon, koneen yläkiinnikkeen & enskaremmisarjan... Noilla varmaan pääsis helpoimmalla & halvimmalla
HOG Forever Forever HOG

awi

Kuinkahan rattaat sopii eri kuoriin, kun olen antanut itselleni kertoa että shoveleista 5v oli vain nämä kumiripusteiset mallit fxr ja tour-glide...?
Myyhän ne tietty niitä 4v --> 5v:ksi settejä ja kertoovat samoihin kuoriin menevän, mutta kuinkahan nämä fxr:n rattaat ja startti 4v kuoriin...softailin 5v kuoria olis hyvinkin tarjolla.

Kiiski

Ups! Tais tulla kämmi ei taida askista käydä rattaatkaan sori! Myöhempien aikojen viisloviseen kuoreen vois kai koittaa?

Äh! Rodchophan sen jo tossa aikasemmin kertoili, täytyy vähän keskittyä.

rodchop

Joo tarkistele nyt ihmeessä. Kaverilla 84 FXR, Huonolla menestyksellä yritti vaihtaa 99-dynan askin sisukset (boori akseli) Omaan FXR,n askiin. kaikki sisuskalut kävi päitseen.
Ongelma tuli tuon kopan kanssa, se kun ei enää käynytkään.
(mm.tukilaakeri eri kokoinen, tuohon 84 seen ei saa ees offset ratasta eteen, siinä kiilaakseli mikä paksumpi kuin 4-lovisessa, Jokin välimalli)
joka tapauksessa jos olisi laittanut esim. Askin erikseen & beltin niin ois kyllä käyny.
Tuon sun kuvan perusteella näyttäs normi 5-loviselta. Selvitä samoin startti yms jutut.
Uskon kyllä että jotain beltti/startti sarjaa saa. Kiksi koppia myydään myös.
Eli ainakin 84-99 5-lovisen rattaat pystyy vaihtaa keskenään...
Olempas taas selkee sananen :P
HOG Forever Forever HOG

awi

Varmaan vois olla helpoin myydä tai vaihtaa aski softailin 5-loviseen...

Onhan täällä tietysti taitavimmat leikkailleet laatikoita irti sporteistakin,niin miksei nyt pieni kopankin modifointi onnistuisi... ;)

Hemuli

Jos meinaat FXR:n tekniikkaa sovitella FL-runkoon niin vaihtoon menee askin kuoret, enskaketju ja -kopat. Jos tuollaiseen urakkaan ryhtyy niin samalla laittaa koko softailin askin (-89 tai uudemman) niin saa uudemman startin ja spoorikiinnitteisen kytkimen. Noita softin askeja on kaupan varsin kohtuuhinnoilla kun porukat vaihtaa niitä oikeanpuoleisen vedon tieltä pois.

Kannattaa tosin ruveta laskemaan prossia tarpeeksi aikaisessa vaiheessa - runko(28%)+takahaarukka(4%)+takajouset(4%)+vaihteisto(10%)+ensiöveto(4%)=50% eli ei enää riitä. Pyörässä pitää olla YLI 50% alkuperäistä että se säilyttää identiteettinsä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

awi

Jos jousiperän tekee jäykäksi niin meneekö silloinkin prossat jousista ja takahaarukasta?Ajattelin jos tuon rungon osalta olis selvinny 8%:lla kun onhan siinä nyt strateginen osa ehjää...

Kiitti vinkistä vaihdelaatikon osalta.

Hemuli

Osan poistaminen rinnastetaan sen vaihtamiseen. Eli kahdeksan prossaa menee jäykistämisestä. Yllä olevista viesteistä vaan ymmärsin että olet vaihtamassa koko runkoa.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

awi

#14
No jos suoraan sanotaan niin tarkotus on ostaa toinen runko ja yhdistää vanha ja uusi tarvittavilta osin.Tai jos runko ei nyt ihan solmussa ole niin jos osaava seppä siitä saisi vielä muuteltua oikeanlaisen.Pyrkien menettämään maksimissaan 8%.