Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

FXR -82

Aloittaja awi, 29 maaliskuu 10, 18:18:02

« edellinen - seuraava »

Kiiski

Pistähän kuvia projektista, kun tosi toimet alkaa!
Spok Motorin Juho teki viime keväänä ihan menevän näkösen vehkeen kumiripustetusta matkalehmastä tais siinä olla MDN:n pojatkin mukana säätämässä. Että siltä suunnalta vois löytyy apuja sen rungon kanssa + muuta ohjeistusta.

awi

Juu, raato pitäs olla loppu kuusta suomessa niin sitten voin laitella tarkempaa katastrofi kuvastoa...pistetään pari lisää jo totuttelun vuoksi, ei sitten säikäytä niin pahasti...

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Kiiski - 01 huhtikuu 10, 15:00:23...Spok Motorin Juho teki viime keväänä ihan menevän näkösen vehkeen kumiripustetusta matkalehmastä...

Mä tein tossa toissa talvena kaverille Electrasta tällaisen, tai siis runko ja tankki on meikäläisen käsialaa. Säilytettiin kumiripustus, nykii kuulemma hiukkasen liikkeelle lähdettäessä mutta muuten kulkee mukavan tasaisesti.

Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Topper Harley

Tässä minun tuotos -86 electrasta talvelta 08-09, kumiripustuksen muutin jäykäksi.

awi

Hyviä stuukeja Hemulila ja Topperilla.Hemulilla näyttää aika lähelle 4" ja 2" mitoiltakin?Ainut mikä tuossa FXR:n tms. rungossa itteeni mietityttää on tuo perän "futuristinen" muotoilu.Kyllähän se evon kanssa menee,ei tartteis miettiä yhtään, mutta shovelin kanssa... ::) Onhan siinä sitä ralli-fiilistä,mutta mutta, onko liian modernia meininkiä shovelille  ??? Toisaalta nuo Hemulin ja Topperin  pyörät kyllä näyttää tosi hyviltä...

Hemuli

Ei oo kylläkään mun pyörä vaan kaverin, mutta jos oikein muistan niin kuusi tuumaa tuli pystyputkiin ja eteenpäin ei yhtään. Mielenkiintoinen yksityiskohta että ohjausakselin kulmaa ei ole muutettu vaan koko vaakapalkkia nostettiin etupäästään ylöspäin ja orkkiskulma sattui sopimaan tuolle keulalle kuin nenä päähän.

Topperin rungossa ei ole kyllä enää kuin muisto alkuperäisestä. Tohon kaverin Electran runkoon ei tosiaan lisätty kuin ne kuusi tuumaa sekä vaakatuki - ja tietysti noi jäykkäperän osat. Jopa noi takakoneenkiinnikkeeltä nousevat putket on orkkikset vaikka kaveri olisi ne halunnut pois.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

awi

Minun silmään hyvät mitat on...

pari kuvaa mitkä on antanu hivenen suuntaa visioille stuukin suhteen.Voi olla ettei ihan tuota springer suuntaa kannata tällä projektilla hakee kun minusta se runko ja springer hivenen sotis keskenään.Vaikkakin springer ja esim. 4"/2" rungolla sattus mukavasti omaan silmään.
Varmaan enemmän tuohon race stuukiin kun kuitenki fxR ja jos siihen sais jotain 70´s muskeli autojen fiilistä laitettua mukaan.Ei menis niin prossia sitten keulankaan suhteen ja yhet dynan putket ois ylimääräsenä tallissa muutenkin...ei auta kun visioida ja suunnitella rauhassa vaikka täpinä oiskin päällä ;D
edit:TA-sarjan vehkeet on aina ollu sydäntä lähellä. Eli nää kuvat/fiilikset pitäs jotenkin saada järkevästi yhteen pyörään...???

Kiiski

Mä olen aivan täpinöissäni tästä projektista. Tsemppiä!

Musta kanssa risu-keulat, race-tyyli ja muskeli-autut on makeita.

Mut yks juttu mua hämää Shovelhead= antiikkia? Mulle tulee mieleen Miami Vice ja pastelli värit. Eli vähän sama juttu kun Evojenki kanssa, et mä en sillee varsinaisesti näe niissä mitään sukupolvien välistä kuilua?

Ei Helvetti että olen masentava sori! Nyt mä laitan calypsot soimaan ja rupeen duunaa kaverin shovelia, tico tico! Pääsee edes joku joskus ajelee jollain! ;D

awi

Ticotico...Oisko rallirungon mallia tässä ja yhdistettynä Hemulin näkemykseen... :-\ Ois niin kun ne fxr:n pakolliset takarunko putket niin kun sitten muka tarkotuksen vuoksi siellä ja vaakaputki perässä lisäis wauhti fiilistä tuoden ainakin +10km/h ja -2sec 0-100kmh.

awi

No niin...nyt on epämääräinen, kaukaisesti, moottoripyörää muistuttava kasa saatu omaan pihaan. Enpä tullut kuvia ottaneeksi kun iskin innolla kasan kimppuun kun sain sen kuljettimesta pois...Tovi kasan ymärillä pyörintää ja kaljan juontia niin alkoihan sieltä osia irrota...

Ensin kaikki keulan osat roskalavalle, sitten tankki tuumailua varten "ehkä" kasaan, kone irti...tutkailua...takimmaisesta venakopasta kulma halki...koneen etukiinnikkeessä rajua nirhaumaa, ei kuitenkaan paloja irti...ja sitten etupytty hius halkeema alareunassa.Niin ja etukannesta jäähdytys rivasta pala pois.Huomenna kurkataan koneen sisään...

Rungon emäputki alkaa kiertämään jo istuimen edestä...kehtoputket reilusti sisällä.

Hivenen bissee lisää ja pyörimistä kasan ympärillä...ja takapään kimppuun.Jouset pois, rengas irti ja kas kummaa taka-akseli on kuin banaani...kuinkahan sekin on vääntynyt vaikka ei näkyviä iskun jälkiä perässä ole...ehkäpä ilmalennosta alas tullessa(??)

Sitten takahaarukan kimppuun...haarukan kiinnitys akseli on todennäköisesti ottanu itteensä kun ei  halunnut lähteä liikkeelle millään, laatikkohan ei mahdu sitten tulemaan haarukan kanssa rungon välistä...no crc:t väliin ja yöksi odottelemaan. Ennen lopettamista näpräsin vielä sähköt irti.Eli kun haarukka irtoaa laatikosta niin pyörä on alku vaiheessa. Jos huomenna kerkeis kuviakin ottamaan kun kurkataan koneen sisään.

bootsi

Lainaus käyttäjältä: awi - 29 maaliskuu 10, 18:18:02
jaahas.... ::)
mitäs tuolle tehtäs...
Sattumalta löysin rapakon takaa mielestäni järki hintaan

Toivottavasti tuo fiilis ei ole muuttunut?? :P

awi

Lainaus käyttäjältä: bootsi - 08 toukokuu 10, 09:14:45
Lainaus käyttäjältä: awi - 29 maaliskuu 10, 18:18:02
jaahas.... ::)
mitäs tuolle tehtäs...
Sattumalta löysin rapakon takaa mielestäni järki hintaan

Toivottavasti tuo fiilis ei ole muuttunut?? :P

Ei ole... =) numbers matching paprut,runko ja lohko...mulle ois riittäny vähempikin,mitä tuli,mutteivat alkaneet purkamaan.Tuli osana isompaa kauppaa.

On muuten ameriikan Joella karstanen kone ollu...paksu kerros männän ja venojen päällä...on muissakin tuonti vehkeissä ollu vähän samankaltaisia oireita...kai se paikallinen alle 90okt bensa aiheuttaa sitä...

edit:Poraus näyttäisi vakiolta n.89mm, iskua en mitannut, mutta kaipa tuo vakio on. Täytyy katella sitten kampuran tietoja. Nokkana näytti olevan andrewsin bh.