Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

1340 cc Shovelin koneremppa

Aloittaja Kokkonen, 22 helmikuu 09, 13:26:05

« edellinen - seuraava »

flhx

Lainaus käyttäjältä: Hessu - 01 huhtikuu 09, 07:24:51
Öö, tota, siis laitatko teräksisen breatherin ja muovisia shimmejä? Jostain syystä niin ei suositeltais käytettäväksi. En kyllä tiedä miksi, enkä ole asiaa enempää funtsinukaan. Enkä kokeillu. Kun kaikkea ei ehdi kokeilee ja sit rikkoo...

Hieman myöhäinen kommentti...Mutta samaa mieltä Hessun kanssa, olen itse jostain lukenut että noita shimmejä ei saisi sekoitella teräksinen muovibreatheriin ja päinvastoin. Itsellä ei myöskään tietoa miksi näin, mutta olisiko ollut jostain tarvikekataloogin sivulta luettu aiheesta. Ja jotta Kokkonen varmasti menettää yöunensa niin muistaakseni asiaa vielä painotettiin että älä vaan ikinä... No minähän en vieläkään osaa moottoria kasata edes internetissä joten tuo vain muistikuva aiheesta, en tiedä onko faktaa.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Kokkonen

Lainaus käyttäjältä: flhx - 06 toukokuu 09, 14:23:11
Ja jotta Kokkonen varmasti menettää yöunensa niin muistaakseni asiaa vielä painotettiin että älä vaan ikinä... .

Ei ainaskaan vielä yöunet menny tuon asian takia  :). Joten laitetan kokeillen tämäkin asia, kun kerran kellään ei ole tietoa, miksi ei muoviprikka saisi olla teräksisen breatherin kaverina. Ehkä se tässä kauden kuluessa selviää  ;D. Jos pääsee syksyyn ilman koneen avaamista, niin pitää sitten viimeistään tarkastaa, onko päittäisvälyksessä tapahtunut muutoksia.
Viitaten noihin puristuspaineiden eroihin, eipä tullut mitattua, oliko tarvikseylinteri prikulleen saman korkuinen kuin originaali takapytty? Isoja eroja ei tarvita kun jo näkyy paineissa. Osien lämmetessä varmaan myös materiaalierot tuovat oman mausteensa tuohonkin mittaukseen  :-\
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

flhx

No mulla meni yöunet joten selailin mm.paria vanhempaa tarvikekatalogia. Ja totta oli se että noiden shimmien kohdalla ilmoitettiin että älä sekota muovibreatheriin teräshimmejä ja päinvastoin. Sen sijaan mitään selitystä tuolle ei annettu. Internaattoriakin tuli kuukletettua mutta ei sattunut silmään mitään selitystä miksi noita ei saa sekoitella keskenään. Ehkä sitten keksit syksyllä miksi tuota sekoittelua ei olisi saanut tehdä....
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Hemuli

Ihan itse asiaa mietittyäni en keksi muuta syytä kuin että moottorin pyöriessä pyörii myös tuo shimmilevy hiukan breatherin mukana. Mutta koska pyöriminen tuskin on jatkuvaa saatikka samalla nopeudella kuin breatheri niin eriparia olevat osat saattavat syödä toisiaan - ts. muovishimmi kuluu teräsbreatheria vasten ja terässhimmi syö itsensä muovibreatheriin.

Tämä oli sitten ihan stetsonista heitetty ajatus - eiköhän Juha sen sitten syksyllä kerro miten kävi ;) ...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Kokkonen

Breather asiaa seurataan.
Kun mittaamaan aloin niin mittasin puristuspaineet myös kylmänä, etu 70 taka 93 psi. Ero tuntuu kiksillä edelleen hyvin. Tosin nuo "absoluuttiarvot" ovat minun halpismittarin ilmoittamia (joka lopuksi tipahti lattialle ja jäi näyttämään 100 psi  :)). Erojen suuruus kiinnostaa edelleen, tai oikeastaan syy miksi noin on. Entistä enemmän hamittaa, kun ei tullut pyttyjen korkeutta mitattua. Tosin tuollainen paine-ero vaatii jo millin ja ylikin ja se lienee epätodennäköistä???
Mitäs tuo...kovaa ajoa, niin eiköhän se siitä laukea. Takapytyn voimalla jyrkimmät mäet ylös... ;D
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Raimo-Raato

Lainaus käyttäjältä: Kokkonen - 08 toukokuu 09, 20:39:24
Entistä enemmän hamittaa, kun ei tullut pyttyjen korkeutta mitattua. Tosin tuollainen paine-ero vaatii jo millin ja ylikin ja se lienee epätodennäköistä???

Huomasitko imusarjaa kiinnittäessa mitään korkeuseroja? Luulis siinä vaiheessa aika helposti korkeuserot sattuvan silmään.
A.K.A. Rambe

Kokkonen

Imusarja kuin koneen yläkiinnike menivät ongelmitta paikoilleen, ei mittään todistetta silläkään suunnalla korkeuseroista. Kävin lauantaina eräässä pajassa (Uhl Customs), jotka pelaavat paljon näiden vanhempien kalustojen kanssa ja käyttävät samoja Storehousen toimittamia sylintereitä. Kysyin, onko ollut huomioita eroista, niin vastaus oli kyllä selvä, että ei. Vakiokorkeus 5,33 tuumaa (niinhän se taisi olla?) ja sitä ovat olleet. Pitänee vaan ajaa hieman ja hyväksyä tosiasia, että ehkä pytty on porattu hieman liian suureksi tai soikeaksi... :-\. Millaisilla toleransseilla se sitten tuossa määrin näkyy, joku ehkä tietää. Onhan siitä se etu, että kuumana etsii etupytyn puristukset, niin saa masiinan tulille ilman että tarvii tasajalkaa pomppia kammen päällä... :)
Kone on kuitenkin luoteeltaan juuri sellainen kuin pitääkin, vääntää alhaalta ja käy nätistsi. Tuota puristuseroa ei ajaessa huomaa. Venttiilien nakutus rauhoittui, kun säädin nostajat vain puolitoistakierrosta ylös ala-asennostaan. Nyt ei pidä juurikaan kummempaa nakutusta kuin TC.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Kokkonen

#37
Puristuspaineiden uusintamittausta en vielä ole suorittanut. Kaudella tuli kilometerejä vain 5000, lisää tarvitaan. Perstuntumalla paineet ei ole lähellekään samat vieläkään.

Ongelmia oli uuden kärkisytkän kanssa. Vinkuintialainen kondensaattori kesti noin 500 km, sitten alko kone pätkimään „yläkierroksilla“, noin 2500 â€" 3000 rpm.  Vaihdoin Accelin kamat sisälle,( uudet jouset, kärjet, konkan) pohjalevy säilyi alkuperäisestä halpispaketista, senhän olin viilannut jo sopivaksi.

Sisäänajon jälkeen paikallisilla vuoristoteillä totesin että masiina ei oikeen vedä enää tuolla yli 3000 kierroksilla. En ollut stekannut sytkää aiemmin strobolla, mutta nyt sen tehtyäni  löytyi noin 10 asteen virhe,  :-[  oli senverran myöhäsellä. Käynnistyskin helpottui, tyhjäkäynti parani, kulutus väheni, aika pienestä on kiinni… eli ei niin kovin kranttua ton sytkän kanssa, kun jo liikkeelle pääsee.

Breatherin muovishimmi on edelleen paikallaan. En näin vähäisten kilsojen jälkeen vielä tarkista, onko jotain epänormaalia kulumaa havaittavissa. Jos sitten vuoden päästä.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Kokkonen

Edelleenkin kone on pysynyt kuosissaan ja kausi meni ongelmitta. Tosin ei tullu ajokaudella kilometrejä tällä masiinalla varmaan 5000 enempää, joten jää tuo breatherin muovishimmin kunnon tarkastus edelleenkin hamaan tulevaisuuteen.
Liekö tuo takapytyn korkeammat puristuksen Anteron J-nokan ansiota?
1200 Sohviin tulee sama nenä, jolloin viimeistään saa jaloin kosketeltavaa vertailupohjaa  :)
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W