Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Ranzen -53 pannu

Aloittaja ranze, 28 marraskuu 20, 20:50:57

« edellinen - seuraava »

PanChop

Saisko tuota kulissia nostettua hiukan ylemmäs, pidentymistä liikerata? Tai tarviiko se tuon kulissin ylipäätään? Ei oo tuosta niin paljoo kokemusta.

ranze

Veli on sen shimmaillut reilu vuosi sitten, kun laatikko käytettiin auki sen jälkeen kun motti käytiin läpi. Jos mä alan tuota purkamaan ja varsinkin lisäämään siihen taiwantedin osia niin ei välttämättä parane luotettavuus.

Aika vähän saa nostettua kun tuo etupään ruuvi on jo melkein kiinni tuossa kaarevassa osassa. Tarvii se sen, mikään muu ei sido sitä vasen-oikea suunnassa. Se ylempänä oleva nivel sallii liikkeen etu-taka suunnassa ja vasen oikea suunnassa.

Pitää miettiä vielä, ehkä tuon alaosan jatkaminen vois olla sittenkin pienimmän riesan tie.

Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

ranze

Tein jatkoa siihen orkkiskulissiin. Kilikalilla mustaksi, ei se ihan hirveä ole, kelpaa käyttöpyörään.

Nyt löytyy kaikki numerot. On se epätarkempi kuin lyhkänen pistinvipu oli. Tuosta kuvasta näkee miksi se tarvi sen kulissin; se sitoo vasen oikea suunnassa ja tuon jousen myötä se keppi ei pääse heilumaan kuin hullun m**kku. Tulis pian aikaa automaattivaihteet rutkuun ilman tuota jousta.  ;D

Otin hoijakan poies ja törkkäsin lokariraudan paikoilleen samaan tyyliin kuin edellinenkin oli. Nyt kun tuota katselee niin eipä tee mieli laittaa takavaloa/rekkaria lokarin päälle. Niin kuin alun perin ajattelin. Että se on alettava turaamaan jäykälle kilpitelinettä. Gasboxilla olis jotain jäykän sivukilpitelineitä.. mielessä teline joka tulee runkoon kiinni ja päällimmäisenä Fordin takavalo. Musta kilpi pitää laittaa pystyasentoon, melkein outlaw.  ;D

Hiton Pingeli ei passannutkaan tankkeihin. Saa tuohon adapterin, näytti olevan hinnat kympistä kuuteenkymppiin(!).










Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

ranze

Tuo Gasboxin kilpiteline on pätevä. Tulee kiinni runkoon, jopa kierreholkit matkassa niin saa siististi kiinni. Valaisimelle tuossa ei ollut pidikettä. Piirsin sopivan kappaleen dxf muotoon ja leikkautan rosterista: 45â,¬ posteineen särmättynä.

Jospa tuo lämpenisi että pääsis koikalle..

Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

ranze

Semmoinen siitä tuli tälle kesälle.



Pogon jousi on edelleen liian lerppu. Spökellä on ollut lisäjousi pogon ulkopuolella. Kysymys kuuluu; tuleeko sen jousen olla esim. 30 kiloinen joka lisää sitä tehoa 30 kilolla. Vaiko pitääkö sen kantaa vaikka 120 kiloa? Tuplat jouset, lasketaanko teho yhteen vaiko miten? Oliko joku hereillä fysiikan tunneilla? Kiitos!

http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=4092.msg45938#msg45938
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Jack

#245
paras vaihtoehto on korvata se runkoputkeen tuleva jousihässäkkä kaasujousella ja pätkällä kierretankoa. Snadi jousenpätkä sinne lisäksi nopeuttamaan palautusta.

mä muistaakseni koitin tätä vaihtoehtoa tarjota jo aiemmin...saattoi mennä ohi.

ulkopuoliseksi jouseksi muistaaksebni ovat laittaneet jotain letukan venajousia, ä'lä kysy mitä.

paras vaihtoehto on painonpudotus. Ei tartte pyörään koskea.

Kaasujousella (sopivasti valitulla) saadaan sellanen penkki, ettei se n.82-86 (riippu varusteista) kilosen alla liikahda ensinkään. Töyssyissä sitten taas toimiikin oikein.

kuvassa putken sisällä mallin mukainen kaasujousi.
Flatheads!!!

ranze

Lainaus käyttäjältä: Jack - 10 toukokuu 23, 08:56:58mä muistaakseni koitin tätä vaihtoehtoa tarjota jo aiemmin...saattoi mennä ohi.

ulkopuoliseksi jouseksi muistaaksebni ovat laittaneet jotain letukan venajousia, ä'lä kysy mitä.
Nyt on kyllä mennyt ohi, pahoittelut! Jos joku sattuu tietämään minkä letukan venajousi kävis, niin vois vielä kokeilla. Mut tuo kaasujousi, siinä ei edes ulkonäkö kärsisi -jatkoon ehdottomasti.

Lainaaparas vaihtoehto on painonpudotus. Ei tartte pyörään koskea.
Oon tämän kikottimen kanssa ollut liian kevyt polkeakseni sen käyntiin ja nyt liian painava matkustaakseni sillä. Samoilla kiloilla! Kyllähän se terveyden kannalta paras vaihtoehto olis pudotella kiloja.  :-[

Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Jack

pistin viestin sulle.
Flatheads!!!

ranze

Kiitoksia tätäkin kautta!  :D
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

ranze

Resoriongelma taitaa olla ratkaistu. Kaasujousi joka mahtuu pogon sisälle. Yläpäähän pogon jousisetin lyhkäisin. Välillä korilaatat joiden tehtävä estää M8 tangon nurjahdus.



Oon tuskaillut nopeusmittarin ja virtalukon sijaintia. Tilasin lampunkuupan jossa mittarille reikä ja eiköhän tuohon saa virtalukonkin näperreltyä. Mittari tulee elektroninen (hyi) mutta joka myös saa luvan päättää mittarisaagan.



Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Jack

miltäs se sitsi nyt tuntuu kaasujousella?
Flatheads!!!

ranze

#251
Kävin kiertämässä korttelin, kipeällä selälläkin tuntui todella hyvältä. Myös ajoasento huomattavan paljon parempi norsukorva-orkkistanko yhdistelmällä.

Koeajolla havaitsin yllättäen öljyvuodon. Näyttäisi siltä että etupytyn alapään taempi pinnapultti/kupumutterin tienoo olisi syyllinen. Rikrakin tyhjennysproppuhan tihmuaa jo entuudestaan.



Haaveissa siintää myös käsivaihteistoon kuuluva kansi.. kaipa tuon saa ihminen shimmattua. Mut valistakaa tietämätöntä; mitä tapahtui vuonna -50? Onko noissa kansissa muuta eroa kuin tuo vivun suunta?

Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Jack

Kääntäisköhän tuo kaavion toisinpäin..
Flatheads!!!

PanChop

Tuon vivun voi irroittaa sisältä, salaisilla, ja kääntää toisin päin. Kulissi tosiaan vaihtunut, vaihteet toisin päin. Mun mielestä '47-48 tullut jo uudempi kulissi jossa 4 edessä?

ranze

Pogon kaasujousi on hyvä, ajoin pätkän soratietäkin ihan menestyksellä. Nopeammilla teilläkin on hyvä ajella, jättöä on reilusti joten tuo leveä tanko on tarpeellinen. Säädettävä keula on nyt jyrkimmässä asennossaan. Ilmeisesti tässä tarvikerungossa on jo tehtaalla laitettu kulmaa loivemmaksi.. taitaa tuo olla matalampi koko runkokin, kun maavara on melko vaatimaton orkkis renkaillakin.



Takapytyn takimmainen helmamutteri oli löysällä. Pääosa öljyvuodosta näyttää kuitenkin tulevan etupytyn nostajapesän tienoilta. Ilmeisesti pitää liimailla ne ruuvin kannat ja pyöritellä tönärin putkea. Tuo musta lampunkuupa on tarkoitus maalauttaa talvella samaan sävyyn. Siinä on analogisella näytöllä minimittari ja tulee pienen pieni virtalukko sekä öljynpaineen merkkivalo. Niin ja ehkä valokatkaisija jos löydän sopivan vintagemallisen. Ehkä kierrettävä? Tankkien väli jää tarkoituksella avoimeksi.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.