Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

shovelin moottorin tarkistelua..

Aloittaja Ropsoni88, 13 lokakuu 17, 10:28:52

« edellinen - seuraava »

Ropsoni88

järkevinhän tuohon ois oikiasti ostaa ne 1200 orkkis pytyt ja männät ni ois ajuja hyvällä tuurilla pitkäksikin aikaa.. vituttaa jos teet virityksen joka on halpa mut kostautuu sit siihen nuukuuteen

seppo

Ja männän kulumajäljestä päätellen suoristelisin hieman kiertokankea ennenkuin kasaisin koneen uusilla männillä ja sylintereillä  :).

Ropsoni88

no niin palataan nuihin nokkakysymyksii  ja mielipiteisiin.. mietin andrewsin j:tä sehän on ihan perus"jyrkkä" vissiin.. mikäs woodperformancella oli sehyvä nokka ajopyörään.. vois ebaystä katella sitä woodia kun ei vissiin moni suomeen sitä toimita/jälleenmyy

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Ropsoni88 - 30 lokakuu 17, 09:34:44
no niin palataan nuihin nokkakysymyksii  ja mielipiteisiin.. mietin andrewsin j:tä sehän on ihan perus"jyrkkä" vissiin.. mikäs woodperformancella oli sehyvä nokka ajopyörään.. vois ebaystä katella sitä woodia kun ei vissiin moni suomeen sitä toimita/jälleenmyy

W6. Ja onnistuu suoraan Woodilta tilaamalla.
Long John Stroker

Hessu

J ei oo perusjyrkkä. Käytännössä vakiota vastaava. Anteron A ja Woodin W6 on muuten samanlaiset paitsi että W6 on sen verran enemmän nostoa, ettei mee vakiojousilla. Woodissa myös vähän nopeammat rampit, mutta eroa ei kyllä mun mielestä huomaa normiajossa. Eli rassaa enemmän hd:n akilleen kantapäätä. Nostajien rullia.

Woodin nokat taitaa olla andrewsin tekemiä, kun paketissa tulee andrewsin asennusohjeet. Ainakin joskus...

Ropsoni88


solitude

Moi. V-Twin city Loimaalta tuli itte ostettua omaan evoon W6:n. Vuosi tais olla 2014 ja sillon sattu oleen hyllyssä. Hinta oli 250 nykyistä valuuttaa. En sitte tiiä saako tänä päivänä ja miten hinta vertautuu esim. jenkkien hintoihin.

Kiwi

Oon ymmärtäny että siellä olis yleisimpiä hyllytavarana edelleen.

Ropsoni88

onko muuten 1200 ja 1340 kiertokanget samanpitusia,poislukien stroukki.. vai haetaanko se sit männillä ja kansilla 1340 puristukset kohalleen?? sii ois tuos hyvät 1340 kannet ja pytyt mulla menee  uusiksi sekä männät ni aatteli  et laittas 1340 kannet ja muut hilppeet.. ja siksi toisetkannet kun nuo nykyset on halki yms, ni sama rahaa menee jokatapauksessa

Kiwi

Varaosaluettelot kertoo näin kiertokankisarjoista:

OEM             Years/model
24281-41A    1941-73 74" Pan-Shovel
24281-74      1974-E81 74" & 80" Shovel
24281-80      1981-83 80" Shovel
24281-83      1983-

Voisi päätellä siis että vuosimallista riippuen kiertokanget on melko samanlaiset.

Ropsoni88

jooku varmistus vain, olin jostain lukevinani mut voin sekottaakkin

rodchop

HOG Forever Forever HOG

Lyytinen

#42
Nuo -73 asti kanget on 7.47" pitkät kun taas sitä uudemmat (eli mitä kaupasta saa) 7.44". Suurempi ero on keskellä vuotta 1981 kun keskitapin kartiot muuttui 8 asteisesta 6 asteiseksi (öljyreikäkin on eri kohdassa, mutta sillä ei ole väliä kun nämä ei käy ristiin muutenkaan). Ja sitten evon myötä männäntappi muuttui tuhannesosan isommaksi, shovelissa 0.791", evossa 0.792". Näitten lisäksi kiertokangen alapäässä on laakerineuloille kahdenlaisia häkkejä, teräksisiä ja alumiinisia, vaihtui 1973 alumiinisiksi. En muista varmaksi, mutta ainakin sportstereissa limpuissa olevat pronssiset painelevyt on erilaiset, olakkeelliset teräksisille häkeille, suorat alumiinisille. Sitten jos sitä on entrattu niin kukaan ei tiedä mitä siellä nyt on. Samoiten muunlaisiakin ratkaisuja on jos kampiakseli ei ole HD alkuperäinen. Tämä nyt on ehkä vähän saivartelua, mutta tarkoitan sitä, että vaikka itse kangethan on samat niin kaikki muu siinä ympärillä vaihtelee vuosien mukaan.

Lyytinen

Kansista sitten sen verran, että niitä on vaan kahdenlaisia ja erona on imusarjan kiinnitys. '78 asti oli O-rengas ja siitä eteenpäin kumipannalla. Jos minulta kysytään, niin ottaisin O-rengas kannet ja siihen laitan sekä O-renkaat että pannat. Tästä tosin saa joka kerta monisivuisen väittelyn aikaiseksi. Jokainen tekee niin kuin parhaaksi näkee. Näitäkin tärkeämpää imusarjalle kunnon kiinnitys runkoon. Jos uudet kannet laitat niin viimeistään silloin myös katso, että pakoputket pysyy paikallaan tiiviisti ilman kanteen menevää pulttia, joka sekin kannattaa vaihtaa pinnapultiksi. Pidätinruuveissa lisäksi se etu, että voi pidellä kuusiokololla kiinni kun kiertää mutteria.

Jossain '81 oli vähän pidemmät ohjurit, rajoitti bolt-on nokka-akseleita, mutta tarvikekansissa ei sitä ongelmaa ole.

seppo

Lainaus käyttäjältä: Lyytinen - 02 marraskuu 17, 15:13:06
Nuo -73 asti kanget on 7.47" pitkät kun taas sitä uudemmat (eli mitä kaupasta saa) 7.44". Suurempi ero on keskellä vuotta 1981 kun keskitapin kartiot muuttui 8 asteisesta 6 asteiseksi (öljyreikäkin on eri kohdassa, mutta sillä ei ole väliä kun nämä ei käy ristiin muutenkaan). Ja sitten evon myötä männäntappi muuttui tuhannesosan isommaksi, shovelissa 0.791", evossa 0.792". Näitten lisäksi kiertokangen alapäässä on laakerineuloille kahdenlaisia häkkejä, teräksisiä ja alumiinisia, vaihtui 1973 alumiinisiksi. En muista varmaksi, mutta ainakin sportstereissa limpuissa olevat pronssiset painelevyt on erilaiset, olakkeelliset teräksisille häkeille, suorat alumiinisille. Sitten jos sitä on entrattu niin kukaan ei tiedä mitä siellä nyt on. Samoiten muunlaisiakin ratkaisuja on jos kampiakseli ei ole HD alkuperäinen. Tämä nyt on ehkä vähän saivartelua, mutta tarkoitan sitä, että vaikka itse kangethan on samat niin kaikki muu siinä ympärillä vaihtelee vuosien mukaan.

Siis -81 muuttui vetopuolen tapin kartio 8.5 asteesta 6:een, ei keskitappi. Nippelikorjaus  ;D muuten mainioon infopläjäykseen.