Finnbikers

Tekniikka / Moottori => Shovelhead => Aiheen aloitti: Ropsoni88 - 13 lokakuu 17, 10:28:52

Otsikko: shovelin moottorin tarkistelua..
Kirjoitti: Ropsoni88 - 13 lokakuu 17, 10:28:52
pistin fillarin talliin ja rupesin purkaan kannet vex ja pytyt otin pois, takapytyn männän helmassa löyty jälkiniiku ois viilattu kolo jollekkin tiettyä tarkotusta ylläpitäen.. veivit on 7002 ja 7001 elikkä eikö nuo oo stroukkiveivit?? entinen omistaja sano et on porattu isommaksi,mut en pitäny sitä puhetta minään.. oliko näin et stroukkikoneen männisä piti joku kolo ollahelmoissa..
Otsikko: Vs: shovelin moottorin tarkistelua..
Kirjoitti: Ropsoni88 - 13 lokakuu 17, 11:45:04
männät on ainakin  vakiot.. pitää tuo isku ruetakattoon ja mittaan.. menikös ne uuemman pyty j kannet tuohon lohkoon ihan kun laitto.. pitikö big boreen kairata lohkoo että meni pytyt..
Otsikko: Vs: shovelin moottorin tarkistelua..
Kirjoitti: Soikkeli - 13 lokakuu 17, 16:39:55
S&S stroker männissä on helmaa viistetty.
Vakio pytyt menee heittämällä, bigbore lohkojen ja kansien muokkauksella.
Otsikko: Vs: shovelin moottorin tarkistelua..
Kirjoitti: Ropsoni88 - 15 lokakuu 17, 21:48:26
iskun ja porauksen mittauksella sain 1340 koneen tilavuudeksi, männät oli 88.5 about männän laessa merkintä 070, eli vissiin suht finaalis rupee kohta oleen... isku jotain 98mm eli mitä siitä tulee tuumina 3,8 jotain..
Otsikko: Vs: shovelin moottorin tarkistelua..
Kirjoitti: Ropsoni88 - 15 lokakuu 17, 21:53:37
pitääköhän tuo rueta kohta katteleen uusia pyttyja ja mukeja.. pikkusen härskimpi nokkaki sais tulla, sellanen millä sais pikkusen tuonne alasvääntöö..
Otsikko: Vs: shovelin moottorin tarkistelua..
Kirjoitti: Lyytinen - 16 lokakuu 17, 00:06:36
Keskity nyt vähäsen. Miten noista iskuista ja porauksista voi tulla 1340 cc? Ettei se isku olisi kuitenkin ollut lähempänä 100.8 mm eli sulla olisi 1200 cc shoveli. Kun 1340 cc shovelissa se isku on lähes 108 mm. Ja 1340 cc shovelin std poraus on sama kuin 1200:n +.060". Tarkoitatko "uudemmilla" pytyillä sittenkin 1340 cc shovelin pyttyjä etkä evon niin kuin aluksi luulin? Näissähän veivit on järkiään samanpituiset, stroker-männissä männäntapin korkeudella kompensoidaan.

Mitä nokkaan tulee, niin tällä foorumillahan shovelin nokan hyvyys arvotetaan sen mukaan, mitä esoteerisempi se on ja mitä vaikeammin se on hankittavissa ;D. Leinewebereistä käytettäneen ihan piakkoin puheenvuoro tai parikin, mutta olen nyt ajanut jonkun kymppitonnin S&S 450:llä ja se todellakin on vähän niin kuin traktoridieselissä, vääntöä nimenomaan on alakierroksilla, mutta vähän tylsänoloinen ylärekisterissä, tämä siis kevyessä FXS:ssä. Mainittakoon, että toimii hydraulienkin kanssa ja nostot on sen verran maltilliset, ettei ole mitään syytä tutkia sen tarkemmin kuin bolt-on.
Otsikko: Vs: shovelin moottorin tarkistelua..
Kirjoitti: Titus - 16 lokakuu 17, 08:03:49
Korjatkaa jos olen väärässä , eikö noi 1200 pytyt voi  porata  +.60 asti .  Eli vielä noissa  olis varaa jos nyt +.060 männät.
Otsikko: Vs: shovelin moottorin tarkistelua..
Kirjoitti: Titus - 16 lokakuu 17, 08:10:06
Sori näyttikin oleva  +.070 nyt.
Otsikko: Vs: shovelin moottorin tarkistelua..
Kirjoitti: Ropsoni88 - 16 lokakuu 17, 11:20:39
no keskityin ja mietin ni vissiin oon laskenu ne sitte vituilleen kuten yleesäkkin..😂😂 no noihan on juu 1200 pytyt jokka on ylikoossa 070asti.. ja uuemmilla tarkotin tosiaan 1340 pyttyja mut miksipä ne ei menis..

Otsikko: Vs: shovelin moottorin tarkistelua..
Kirjoitti: Lyytinen - 16 lokakuu 17, 11:48:46
Siinä tapauksessa helpoiten menee 1340 cc pytyillä ja 1200 cc +.060" männillä. 1340 cc männät ei käy koska männäntappi on eri paikassa.
Otsikko: Vs: shovelin moottorin tarkistelua..
Kirjoitti: Ropsoni88 - 16 lokakuu 17, 12:19:52
mikähän tuon tehny takapytyn männässä vekki
Otsikko: Vs: shovelin moottorin tarkistelua..
Kirjoitti: Ropsoni88 - 16 lokakuu 17, 12:20:56
näkyykö toikuva  kaikille asiasta kiinnostuville😂😂
Otsikko: Vs: shovelin moottorin tarkistelua..
Kirjoitti: Spöke - 16 lokakuu 17, 12:33:39
Noita kylmäleikkautumisjälkiä on melkein kaikissa valurautapyttykoneissa. Mäntä kuumenee ja laajenee paljon pyttyä nopeemmin ja jäljet on sit tommoset.
-Spöke
Otsikko: Vs: shovelin moottorin tarkistelua..
Kirjoitti: Ropsoni88 - 16 lokakuu 17, 12:35:13
ahaa elikkä se johtunee vaan siitä.. kiitoksia spökelle
Otsikko: Vs: shovelin moottorin tarkistelua..
Kirjoitti: Tuusulan T-Bone - 16 lokakuu 17, 16:51:29
Lainaus käyttäjältä: Lyytinen - 16 lokakuu 17, 00:06:36
Mitä nokkaan tulee, niin tällä foorumillahan shovelin nokan hyvyys arvotetaan sen mukaan, mitä esoteerisempi se on ja mitä vaikeammin se on hankittavissa ;D.

Tämä on tosi! ;D

Jos ymmärsin oikein, niin tässä kysyjällä on 1200 pytyt kairattuna 0.070" ylikokoon. Niitä ei kantsi porailla yhtään enempää, seinämä on turhan ohkainen jo nyt.
Otsikko: Vs: shovelin moottorin tarkistelua..
Kirjoitti: Ropsoni88 - 16 lokakuu 17, 17:28:38
no näin minäkin oon sen pyttyasian tulkinnu, mitään rantuja nuisa ei ole, että pitäskö hoonata vaan pikkusen ja hommata ylikoon männänrenkaat nuille männille.. männissäkään mitään vikaa oo muutaku tuos yhessä tuo helmassa oleva leikkuu vekki.. mutta pytyssä ei oomitään leikkaamiseen viittavaa jälkee..
Otsikko: Vs: shovelin moottorin tarkistelua..
Kirjoitti: Tuusulan T-Bone - 16 lokakuu 17, 17:53:46
Valistunut arvaus: jos ne mittaisi, havaitsisi, että ne on ihan morjens... ;D
Otsikko: Vs: shovelin moottorin tarkistelua..
Kirjoitti: Ropsoni88 - 16 lokakuu 17, 18:42:16
bläääh voi olla mahollistaa😂😂😂😂
Otsikko: Vs: shovelin moottorin tarkistelua..
Kirjoitti: Ropsoni88 - 16 lokakuu 17, 18:52:34
elikkä hommaanko 1340pytyt(uuet) ja sitte 1200+060 männät uuet niin vois olla muutamaksi kesäksi toimiva paketti
Otsikko: Vs: shovelin moottorin tarkistelua..
Kirjoitti: Tuusulan T-Bone - 16 lokakuu 17, 21:31:50
Eikäku hommaa orggiskokoiset 1200 pytyt ja männät.
Otsikko: Vs: shovelin moottorin tarkistelua..
Kirjoitti: Tuusulan T-Bone - 16 lokakuu 17, 21:32:21
Niin ja se Leineweeberi... ;D
Otsikko: Vs: shovelin moottorin tarkistelua..
Kirjoitti: Ropsoni88 - 16 lokakuu 17, 21:46:04
mikä nokka se sitte ois käyttöpyörään järkevin..
Otsikko: Vs: shovelin moottorin tarkistelua..
Kirjoitti: Soikkeli - 16 lokakuu 17, 23:02:55
Andrews:in nokat toimii ihan hyvin, puristusten mukaan sitten J, A2 tai B2/BH.
Leineweperit on markettinokkia jota saa jo luettelosta, ihan tylsiä.
Otsikko: Vs: shovelin moottorin tarkistelua..
Kirjoitti: jannu - 17 lokakuu 17, 05:58:58
Jo esi-isien aikainen nokkienvalintaopas kertoo, että se on paras nokka jonka paketissa tulee eniten valmistajan tarroja....sillä mennään....  8)
Otsikko: Vs: shovelin moottorin tarkistelua..
Kirjoitti: Roadrunner - 17 lokakuu 17, 13:04:54
Lainaus käyttäjältä: Ropsoni88 - 16 lokakuu 17, 17:28:38
no näin minäkin oon sen pyttyasian tulkinnu, mitään rantuja nuisa ei ole, että pitäskö hoonata vaan pikkusen ja hommata ylikoon männänrenkaat nuille männille..

Ylikoon männänrenkaat???
Otsikko: Vs: shovelin moottorin tarkistelua..
Kirjoitti: Jack - 17 lokakuu 17, 13:06:42
Lainaus käyttäjältä: Roadrunner - 17 lokakuu 17, 13:04:54
Lainaus käyttäjältä: Ropsoni88 - 16 lokakuu 17, 17:28:38
no näin minäkin oon sen pyttyasian tulkinnu, mitään rantuja nuisa ei ole, että pitäskö hoonata vaan pikkusen ja hommata ylikoon männänrenkaat nuille männille..

Ylikoon männänrenkaat???


Vanha kikka... hoonataan vaan ja laitetaan seuraavan koon männärenkaat.
Otsikko: Vs: shovelin moottorin tarkistelua..
Kirjoitti: Ropsoni88 - 17 lokakuu 17, 15:07:26
niin eikö se +070 ole ylikoko mäntä jossa on ylikoko renkaat.. näin ainakin meikän logiigalla vois ajatella, tosin tuo on naisten lokiikkaa tieten
Otsikko: Vs: shovelin moottorin tarkistelua..
Kirjoitti: Lyytinen - 17 lokakuu 17, 16:24:46
Jack varmaan kylläkin ajatteli +.080" renkaita. Niitä mäntiä on valmistettu aina +.090" ylikokoon asti, mutta ei toinna kaivaa verta nenästään.
Otsikko: Vs: shovelin moottorin tarkistelua..
Kirjoitti: Ropsoni88 - 17 lokakuu 17, 16:30:50
😂😂😂😂
Otsikko: Vs: shovelin moottorin tarkistelua..
Kirjoitti: rampo63 - 17 lokakuu 17, 17:50:13
Lainaus käyttäjältä: Jack - 17 lokakuu 17, 13:06:42
Lainaus käyttäjältä: Roadrunner - 17 lokakuu 17, 13:04:54
Lainaus käyttäjältä: Ropsoni88 - 16 lokakuu 17, 17:28:38
no näin minäkin oon sen pyttyasian tulkinnu, mitään rantuja nuisa ei ole, että pitäskö hoonata vaan pikkusen ja hommata ylikoon männänrenkaat nuille männille..

Ylikoon männänrenkaat???


Vanha kikka... hoonataan vaan ja laitetaan seuraavan koon männärenkaat.
Ja esi-isät viilas viel päittäisen kans vähän specsejä tiukemmaks.
[/quote]
Otsikko: Vs: shovelin moottorin tarkistelua..
Kirjoitti: Ropsoni88 - 18 lokakuu 17, 06:38:32
järkevinhän tuohon ois oikiasti ostaa ne 1200 orkkis pytyt ja männät ni ois ajuja hyvällä tuurilla pitkäksikin aikaa.. vituttaa jos teet virityksen joka on halpa mut kostautuu sit siihen nuukuuteen
Otsikko: Vs: shovelin moottorin tarkistelua..
Kirjoitti: seppo - 20 lokakuu 17, 20:34:02
Ja männän kulumajäljestä päätellen suoristelisin hieman kiertokankea ennenkuin kasaisin koneen uusilla männillä ja sylintereillä  :).
Otsikko: Vs: shovelin moottorin tarkistelua..
Kirjoitti: Ropsoni88 - 30 lokakuu 17, 09:34:44
no niin palataan nuihin nokkakysymyksii  ja mielipiteisiin.. mietin andrewsin j:tä sehän on ihan perus"jyrkkä" vissiin.. mikäs woodperformancella oli sehyvä nokka ajopyörään.. vois ebaystä katella sitä woodia kun ei vissiin moni suomeen sitä toimita/jälleenmyy
Otsikko: Vs: shovelin moottorin tarkistelua..
Kirjoitti: Tuusulan T-Bone - 30 lokakuu 17, 10:24:46
Lainaus käyttäjältä: Ropsoni88 - 30 lokakuu 17, 09:34:44
no niin palataan nuihin nokkakysymyksii  ja mielipiteisiin.. mietin andrewsin j:tä sehän on ihan perus"jyrkkä" vissiin.. mikäs woodperformancella oli sehyvä nokka ajopyörään.. vois ebaystä katella sitä woodia kun ei vissiin moni suomeen sitä toimita/jälleenmyy

W6. Ja onnistuu suoraan Woodilta tilaamalla.
Otsikko: Vs: shovelin moottorin tarkistelua..
Kirjoitti: Hessu - 30 lokakuu 17, 19:33:56
J ei oo perusjyrkkä. Käytännössä vakiota vastaava. Anteron A ja Woodin W6 on muuten samanlaiset paitsi että W6 on sen verran enemmän nostoa, ettei mee vakiojousilla. Woodissa myös vähän nopeammat rampit, mutta eroa ei kyllä mun mielestä huomaa normiajossa. Eli rassaa enemmän hd:n akilleen kantapäätä. Nostajien rullia.

Woodin nokat taitaa olla andrewsin tekemiä, kun paketissa tulee andrewsin asennusohjeet. Ainakin joskus...
Otsikko: Vs: shovelin moottorin tarkistelua..
Kirjoitti: Ropsoni88 - 31 lokakuu 17, 16:13:13
tänks infosta :)
Otsikko: Vs: shovelin moottorin tarkistelua..
Kirjoitti: solitude - 01 marraskuu 17, 18:08:18
Moi. V-Twin city Loimaalta tuli itte ostettua omaan evoon W6:n. Vuosi tais olla 2014 ja sillon sattu oleen hyllyssä. Hinta oli 250 nykyistä valuuttaa. En sitte tiiä saako tänä päivänä ja miten hinta vertautuu esim. jenkkien hintoihin.
Otsikko: Vs: shovelin moottorin tarkistelua..
Kirjoitti: Kiwi - 02 marraskuu 17, 00:55:04
Oon ymmärtäny että siellä olis yleisimpiä hyllytavarana edelleen.
Otsikko: Vs: shovelin moottorin tarkistelua..
Kirjoitti: Ropsoni88 - 02 marraskuu 17, 06:39:48
onko muuten 1200 ja 1340 kiertokanget samanpitusia,poislukien stroukki.. vai haetaanko se sit männillä ja kansilla 1340 puristukset kohalleen?? sii ois tuos hyvät 1340 kannet ja pytyt mulla menee  uusiksi sekä männät ni aatteli  et laittas 1340 kannet ja muut hilppeet.. ja siksi toisetkannet kun nuo nykyset on halki yms, ni sama rahaa menee jokatapauksessa
Otsikko: Vs: shovelin moottorin tarkistelua..
Kirjoitti: Kiwi - 02 marraskuu 17, 13:02:54
Varaosaluettelot kertoo näin kiertokankisarjoista:

OEM             Years/model
24281-41A    1941-73 74" Pan-Shovel
24281-74      1974-E81 74" & 80" Shovel
24281-80      1981-83 80" Shovel
24281-83      1983-

Voisi päätellä siis että vuosimallista riippuen kiertokanget on melko samanlaiset.
Otsikko: Vs: shovelin moottorin tarkistelua..
Kirjoitti: Ropsoni88 - 02 marraskuu 17, 14:14:01
jooku varmistus vain, olin jostain lukevinani mut voin sekottaakkin
Otsikko: Vs: shovelin moottorin tarkistelua..
Kirjoitti: rodchop - 02 marraskuu 17, 14:27:56
Tuosta tietoa.
http://84.234.73.214/wiki/index.php/V2_Big_Twin#Late_Shovel_1970-1984_.281985.29 (http://84.234.73.214/wiki/index.php/V2_Big_Twin#Late_Shovel_1970-1984_.281985.29)
Otsikko: Vs: shovelin moottorin tarkistelua..
Kirjoitti: Lyytinen - 02 marraskuu 17, 15:13:06
Nuo -73 asti kanget on 7.47" pitkät kun taas sitä uudemmat (eli mitä kaupasta saa) 7.44". Suurempi ero on keskellä vuotta 1981 kun keskitapin kartiot muuttui 8 asteisesta 6 asteiseksi (öljyreikäkin on eri kohdassa, mutta sillä ei ole väliä kun nämä ei käy ristiin muutenkaan). Ja sitten evon myötä männäntappi muuttui tuhannesosan isommaksi, shovelissa 0.791", evossa 0.792". Näitten lisäksi kiertokangen alapäässä on laakerineuloille kahdenlaisia häkkejä, teräksisiä ja alumiinisia, vaihtui 1973 alumiinisiksi. En muista varmaksi, mutta ainakin sportstereissa limpuissa olevat pronssiset painelevyt on erilaiset, olakkeelliset teräksisille häkeille, suorat alumiinisille. Sitten jos sitä on entrattu niin kukaan ei tiedä mitä siellä nyt on. Samoiten muunlaisiakin ratkaisuja on jos kampiakseli ei ole HD alkuperäinen. Tämä nyt on ehkä vähän saivartelua, mutta tarkoitan sitä, että vaikka itse kangethan on samat niin kaikki muu siinä ympärillä vaihtelee vuosien mukaan.
Otsikko: Vs: shovelin moottorin tarkistelua..
Kirjoitti: Lyytinen - 02 marraskuu 17, 15:35:39
Kansista sitten sen verran, että niitä on vaan kahdenlaisia ja erona on imusarjan kiinnitys. '78 asti oli O-rengas ja siitä eteenpäin kumipannalla. Jos minulta kysytään, niin ottaisin O-rengas kannet ja siihen laitan sekä O-renkaat että pannat. Tästä tosin saa joka kerta monisivuisen väittelyn aikaiseksi. Jokainen tekee niin kuin parhaaksi näkee. Näitäkin tärkeämpää imusarjalle kunnon kiinnitys runkoon. Jos uudet kannet laitat niin viimeistään silloin myös katso, että pakoputket pysyy paikallaan tiiviisti ilman kanteen menevää pulttia, joka sekin kannattaa vaihtaa pinnapultiksi. Pidätinruuveissa lisäksi se etu, että voi pidellä kuusiokololla kiinni kun kiertää mutteria.

Jossain '81 oli vähän pidemmät ohjurit, rajoitti bolt-on nokka-akseleita, mutta tarvikekansissa ei sitä ongelmaa ole.
Otsikko: Vs: shovelin moottorin tarkistelua..
Kirjoitti: seppo - 02 marraskuu 17, 18:48:17
Lainaus käyttäjältä: Lyytinen - 02 marraskuu 17, 15:13:06
Nuo -73 asti kanget on 7.47" pitkät kun taas sitä uudemmat (eli mitä kaupasta saa) 7.44". Suurempi ero on keskellä vuotta 1981 kun keskitapin kartiot muuttui 8 asteisesta 6 asteiseksi (öljyreikäkin on eri kohdassa, mutta sillä ei ole väliä kun nämä ei käy ristiin muutenkaan). Ja sitten evon myötä männäntappi muuttui tuhannesosan isommaksi, shovelissa 0.791", evossa 0.792". Näitten lisäksi kiertokangen alapäässä on laakerineuloille kahdenlaisia häkkejä, teräksisiä ja alumiinisia, vaihtui 1973 alumiinisiksi. En muista varmaksi, mutta ainakin sportstereissa limpuissa olevat pronssiset painelevyt on erilaiset, olakkeelliset teräksisille häkeille, suorat alumiinisille. Sitten jos sitä on entrattu niin kukaan ei tiedä mitä siellä nyt on. Samoiten muunlaisiakin ratkaisuja on jos kampiakseli ei ole HD alkuperäinen. Tämä nyt on ehkä vähän saivartelua, mutta tarkoitan sitä, että vaikka itse kangethan on samat niin kaikki muu siinä ympärillä vaihtelee vuosien mukaan.

Siis -81 muuttui vetopuolen tapin kartio 8.5 asteesta 6:een, ei keskitappi. Nippelikorjaus  ;D muuten mainioon infopläjäykseen.
Otsikko: Vs: shovelin moottorin tarkistelua..
Kirjoitti: Lyytinen - 02 marraskuu 17, 18:57:50
Vaihtui sekin juuri noin, mutta vaihtui kyllä keskitappikin.
Otsikko: Vs: shovelin moottorin tarkistelua..
Kirjoitti: Tuusulan T-Bone - 02 marraskuu 17, 19:45:36
Keskitapissa tais 1981 muuttua vaan öljykanavien paikka, vastaavasti kuin pinionaksilassa samaan aikaan.
Otsikko: Vs: shovelin moottorin tarkistelua..
Kirjoitti: Lyytinen - 02 marraskuu 17, 19:58:56
Donny's Unauthorized Technical Guide to Harley-Davidson, 1936 to Present Volume V: Part I of II -- The Shovelhead: 1966 to 1985, sivu 266. Maksaa e-kirjana alle kympin, mutta googlen previewissäkin ainakin minulla näkyy tuo sivu. Hakusanoiksi "23961-80A 23961-41 taper".
Otsikko: Vs: shovelin moottorin tarkistelua..
Kirjoitti: seppo - 03 marraskuu 17, 14:32:26
No hitto, onko se tosiaan 8 astetta? Justiinsa kasasin yhden shovelin kampuran ja nyt jälkikäteen olisin kyllä voinut vannoa että on 6 astetta  :). Pitää ihan mielenkiinnosta tarkastaa omasta vanhasta romukampurasta. Pahoittelut oikein kirjoitetun asian vääristelemisestä, Donny varmaankin tietää!
Otsikko: Vs: shovelin moottorin tarkistelua..
Kirjoitti: Lyytinen - 03 marraskuu 17, 19:42:48
Tarkemmin kun mietin, niin minulla on noita tasapainotuspuntteja eri ikäisille limpuille. Selvästi jyrkempi kartio on 1980 shovelheadissa kuin evosportsterin limppuihin käypäisellä (joka siis on tuo 6 astetta).
Otsikko: Vs: shovelin moottorin tarkistelua..
Kirjoitti: Kiwi - 09 marraskuu 17, 14:20:25
Lainaus käyttäjältä: Lyytinen - 02 marraskuu 17, 15:13:06
Nuo -73 asti kanget on 7.47" pitkät kun taas sitä uudemmat (eli mitä kaupasta saa) 7.44".

Piti nyt tarttua tähän kun näin kaupassa (Cycle House Kuopio) vanhemman mallin kiertokanget, että saa niitä ;)
Otsikko: Vs: shovelin moottorin tarkistelua..
Kirjoitti: Ropsoni88 - 13 marraskuu 17, 16:47:36
no niin olikos nuisa 1200 vs 1340 kansissa muuta eroo kun korkeus.. ja onko jotain tiettyä juttua mistä ne erottaa toisistaan.. nuo mitkä löysin ni ois pantalemmarilla imusatsi..
Otsikko: Vs: shovelin moottorin tarkistelua..
Kirjoitti: Jack - 13 marraskuu 17, 17:02:49
pantaklemmarillahan ne molemmat... toisissa O-rengas ja toisissa levee kuminauha.

ja taitavat muuten olla ihan samanlaisia. (viksummat korjatkoon)
Otsikko: Vs: shovelin moottorin tarkistelua..
Kirjoitti: Kiwi - 13 marraskuu 17, 17:41:16
Lyytinen tuossa aiemmin jo kirjoitti ettei muuta eroa...
Otsikko: Vs: shovelin moottorin tarkistelua..
Kirjoitti: rampo63 - 13 marraskuu 17, 17:42:27
1340 yx ripa enemmän,,,muistelen kuulleeni,voi olla että essolla.

Otsikko: Vs: shovelin moottorin tarkistelua..
Kirjoitti: Spöke - 13 marraskuu 17, 18:24:43
Lainaus käyttäjältä: rampo63 - 13 marraskuu 17, 17:42:27
1340 yx ripa enemmän,,,muistelen kuulleeni,voi olla että essolla.



Vai vähemmän-ja pytyissä?
Miten mä muistaisin, että 74" pytyt ovat 10-ripaisia ja 80" 9-ripaisia. Kannet samannäköiset pl- O-rengas/panta.
-Spöke
Otsikko: Vs: shovelin moottorin tarkistelua..
Kirjoitti: Ropsoni88 - 13 marraskuu 17, 18:36:30
njoop.. kun muistaakseni oon lukenu et ois korkoeroo palotilassa, kun eikö se nuiden männätki ole lakikorkeudeltaan erikorkonen..
Otsikko: Vs: shovelin moottorin tarkistelua..
Kirjoitti: etelahelsinki - 13 marraskuu 17, 18:56:40
Jou,
Tulpat pan/shovel lyhytkierre vuoteen -78.
Shovel/evo pitkäkierre -79 etiepäin.
Silmällä erottaa kierteen pituuden  n. sentti/kaxsenttii.

Ile    Edit: oikeat vuodet on -74/-75.
Otsikko: Vs: shovelin moottorin tarkistelua..
Kirjoitti: Ropsoni88 - 13 marraskuu 17, 19:15:38
joo eli jos nuo nyt on pitkäkierteelliset kannet ni tohtii laittaa 1340 pytyt ja männät. ni pyöriikin kone vielä.. jos laittas 1200 männät ni sehän pitäs ottaa venoihin kiinni. ku männät on erikorkuset.
Otsikko: Vs: shovelin moottorin tarkistelua..
Kirjoitti: Ropsoni88 - 13 marraskuu 17, 19:16:47
niino toi pyttyjen rivotus ei piä enää kutiasa nuiden aftermarket pyttyjen takia, tietty jos s&s pytyt hommaa jokka ei oo taiwani kamaa.. kuulema näin o. nykyään
Otsikko: Vs: shovelin moottorin tarkistelua..
Kirjoitti: Lyytinen - 13 marraskuu 17, 23:08:04
Ettei kuitenkin se pitkä 3/4" tulppa tullut jo 1975 O-rengas kansiin?

Klemmarit on tosiaankin molemmissa systeemissä, tässäkin taas periaatteessa kummassakin omansa. O-renkailla se klemmari on yhtenäinen, kumipannoilla taas "keskeltä halki".
Otsikko: Vs: shovelin moottorin tarkistelua..
Kirjoitti: Jack - 14 marraskuu 17, 08:13:15
niillä keskseltä halki pannoilla tee mitään...been there done that...

ja kyllä ne 1200 kannet toimii 1340 motissa. Paikoilleen vaan.
Ja Spöke oikeessa ripojen kanssa orkkispytyissä, 1340 pytyssä vielä paksumpi juuri, käytettävä pitempiä pinnapultteja lohkoissa + oikeita muttereita ja kolmioprikkoja.
Otsikko: Vs: shovelin moottorin tarkistelua..
Kirjoitti: Ropsoni88 - 14 marraskuu 17, 09:23:12
no joo joo 1200  kansi käy 1340 mutta 1340 kansi ei käy 1200 koska se mäntä on erikorkunen.. niin sitä mä tässä nyt ajan takaan et pitääkö mun summassa ostella ne pytyt ja männät ja toivoo et passaa nuilla tulevilla kansilla.. no entiset kannet 1200 ja niisä on pitkä kierre tulpassa vm-78
tai siis nuita vois sekotella toisiisa nuita kansia ni miks vitus motopedia kertoo et mäntä on erilainen
Otsikko: Vs: shovelin moottorin tarkistelua..
Kirjoitti: Kiwi - 14 marraskuu 17, 09:33:16
No kun se mäntä on erilainen. Siinä on tappi eri korkeudella. En ihan ymmärrä mikä sulla on nyt ongelmana.
Otsikko: Vs: shovelin moottorin tarkistelua..
Kirjoitti: Jack - 14 marraskuu 17, 09:53:10
ja kannet käy ristiin. edelleen. koko ajan. vieläkin. 
Otsikko: Vs: shovelin moottorin tarkistelua..
Kirjoitti: Ropsoni88 - 14 marraskuu 17, 09:58:18
anteeksi ei enää mikään ongelma, kun luin ajatuksen kanssa ja selvitin niin asia on selvä..
Otsikko: Vs: shovelin moottorin tarkistelua..
Kirjoitti: etelahelsinki - 14 marraskuu 17, 17:23:26
Lainaus käyttäjältä: Lyytinen - 13 marraskuu 17, 23:08:04
Ettei kuitenkin se pitkä 3/4" tulppa tullut jo 1975 O-rengas kansiin?
Kyl.
Olet oikeassa, sekoilin. Sportsterissa lyhyt -78 vuoteen ja shovelissa -74 vuoteen.

Ile
Otsikko: Vs: shovelin moottorin tarkistelua..
Kirjoitti: rampo63 - 14 marraskuu 17, 17:45:14
Lainaus käyttäjältä: Spöke - 13 marraskuu 17, 18:24:43
Lainaus käyttäjältä: rampo63 - 13 marraskuu 17, 17:42:27
1340 yx ripa enemmän,,,muistelen kuulleeni,voi olla että essolla.



Vai vähemmän-ja pytyissä?
Miten mä muistaisin, että 74" pytyt ovat 10-ripaisia ja 80" 9-ripaisia. Kannet samannäköiset pl- O-rengas/panta.
-Spöke
Jumalauta moon sekasin,,,mietin pyttyjä prkl.
Otsikko: Vs: shovelin moottorin tarkistelua..
Kirjoitti: Ropsoni88 - 12 tammikuu 18, 16:59:43
noniin kannet oli halki, ei tointanu rueta niistä tekeen.. ostin korjatut kannet.. uuet pytyt ja männät tulee andrewsin ab-nokka.. alakerta kävi palasina ja tarkistuksessa, kaikki kunnossa.. joskus tuuriaki mukana
Otsikko: Vs: shovelin moottorin tarkistelua..
Kirjoitti: Ropsoni88 - 15 tammikuu 18, 07:04:19
jännä homma oli vaan se kansihommaki et ohjurinjuuret oli halki ja palotilassa oli halkeema pakoventtiilistä pultin reikään.. ei oireillu kesällä mitenkään pelas ihan normaalisti..
Otsikko: Vs: shovelin moottorin tarkistelua..
Kirjoitti: flhx - 15 tammikuu 18, 15:48:48
^ eikos tuo ny oo aika yleista shoveleissa? Meinaan etta kannessa on halkeema, tuon saman kuullu useemmaltakin shovelikuskilta kun ovat aukasseet kiukaan. Viela kun muistaa etta nuo sontiaiset on parhaimmillaankin miltei 35v vanhoja niin ei kai se mikaan ihme jos alkaa kayton jalkia nakya.
Otsikko: Vs: shovelin moottorin tarkistelua..
Kirjoitti: Ropsoni88 - 15 tammikuu 18, 17:16:12
no tuon ikähomman tiiänkin
Otsikko: Vs: shovelin moottorin tarkistelua..
Kirjoitti: Ropsoni88 - 16 tammikuu 18, 05:34:55
tekeekö se huokonenvalu et ne halkiaa nii helposti, tai kierot kannet jotka vejetty liika tiukkaan vaan yhteen sattumien summa..
Otsikko: Vs: shovelin moottorin tarkistelua..
Kirjoitti: Ropsoni88 - 16 tammikuu 18, 19:23:02
nokaksi valikoitu B2