Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Rautapääbobber "Dirty Bastard"

Aloittaja Hemuli, 05 marraskuu 09, 15:39:51

« edellinen - seuraava »

Hessu

Tottakai pronssia pusliin. Se joka väittää, että menee lyttyyn, kun on pehmeää, kandee mennä kattoo kaivinkoneen nivelien laakerointeja. Tai mitä tahansa vastaavia.
Nyt menee taas iloisesti sekaisin kova, luja, sitkeä...
Ihan varmaan ei synny ns. reunapuristusta/tyssääntymistä tollasessa tapauksessa. Lentää huitsin kuuseen koko kilpi ennen kun ollaan lähelläkään ongelmaa. Mutta tietysti pääset NYT helpommalla, kun jätät tekemättä.
Hipoilu osastolla toi Spöken mainitsema lyijytinapronssi on nimenomaan erittäin hyvä kestämään reunapuristusta.

Orgiksessa springerin jarrussa tossa kohdassa on pronssihelat

Muistaisin joskus lukeneeni että hd:n motissa männäntapinpuslaan kohdistuu 5000 kierroksella noin 15000 kg rasitus, kun se yläkuolokohdassa vaihtaa suuntaa.

ma^ko

Mä en ole mikään alkemisti, enkä edes luule olevani. Jos lyijytinapronssi on hyvä tuohon hommaan ni hyvä. Pääasiahan lienee kuitenkin ettei pääse kääntymään.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Tuomo

alla linkki erään teollisen toimijan tuoteluetteloon, sisältää ohjeet välyksiin (lopussa) yms.

http://www.johnson-metall.fi/pdf/JMetall_tuoteluettelo_low.pdf

se kait liukulaakeroinnin idea onkin että laakerimateriaali on pehmeä suhteessa akseliin

Jarkko

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 25 huhtikuu 11, 21:20:23
VOEHA HEVOVVITUNVITTU!!!!              

Muuten ottamatta kantaa asiaan mistä en mitään tiedä niin... tuttu tunne. Ei tää lainauskaan oikein onnistunut :D

Hemuli

Ei saa jäädä tuleen makaamaan. Kakkosversio on jo hyvää vauhtia valmistumassa ja nyt tuntuu tukevalta, T-Bonekin nyökytteli hyväksyvään sävyyn - vai johtuiko se vaan siitä lahjuskiksipolkimesta ;D...

Eli vasemmalta oikealle järjestyksessä sisältä ulos:

- Jarrukenkien akseli/säätötappi johon reaktiotanko kiinnitetään
- Jarrukilvessä on jo kiinniprässättynä teräsholkki joka rajoittaa kiinnityspultin sivuttaisliikkeen yhtä isoksi kuin akselitapilla.
- Teräksestä sorvattu prikka jonka keskireikä tasan kiinnityspultin kokoinen.
- Ruostumattomasta tehty holkki jossa pronssipusla (rautapään vaihteensiirtäjän pusla) sisällä - tähän hitsataan reaktiotanko jonka toisessa päässä toinen samanlainen puslaholkki.
- Teräsholkki joka rajoittaa pultin kiristymistä jättäen edellä mainitun puslitetun holkin vapaaksi.
- Kiinnityspultti (shovelin kansipultti) jonka ympärillä rosterista sorvattu prikka - siinä sitten lähti vähän käsistä ja piti hifistellä kaulus joka peittää pultin kannan...



Ja sama asennettuna. Jos tää ei kestä niin sitten ei mikään. Kuvasta näkyy hyvin kuinka jarrukilven reiässä on hiukan säätövaraa että kengät saa keskitettyä. Kilvessä kiinteästi olevan teräsholkin päällä oleva paksu aluslevy sitten painaa yhdessä akselitapin olakkeen kanssa paketin tukevasti kilpeen kiinni. Huomenna kun saan lisää pronssipuslia niin siirretään springerin takajalan kiinnityspiste ylemmäksi ja määritetään reaktiotangon pituus.


Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Tuusulan T-Bone

Juuh, kunhan pultti pysyy tiukalla, ton ei luulis vääntyilevän enää mihkään. Vaihtoehto olis ollu tehdä orggistyyliin erillinen kiinnitys kilpeen reaktiotankoa varten.

Kiksi toimi paljon paremmin kuin vanha fillarimallinen paska: jo kakkosella käyntiin! ;D
Long John Stroker

Hemuli

Nyt on näköjään into päällä, tänäänkin ajattelin vain piipahtaa tallilla tekemässä jotain valmistelevia hommia viikonloppua varten mutta lopulta lähdin kotiin vasta puoli kymmenen pintaan.

Tuli niitattua uudet hihnat jarrukenkiin kunhan ensin tein niittaustyökalut, sitten reaktiotangon kimppuun. Holkithan oli jo valmiina, enää tarvittiin tanko. Ajattelin lisätä paketin tukevuutta jyrsimällä holkkeihin 10 mm upotukset, tankoaihiona toimivaan 14 mm ruostumattomaan sitten vastaavasti saman kokoinen ohennus päähän.



Tuosta on sitten helppo hepata, samoin paketin suoruus tuli varmistettua kun sen pystyi puristamaan pöytää vasten niin että tanko painoi holkit samaan linjaan.



Siinä se ny o - enää jäi uuden korvakkeen teko springerin takajalkaan - aikaisempi kun on auttamattomasti liian alhaalla.

Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

fullhandjp

nyt luulis et alkaa kestämään!!! kliini ja yksinkertanen eli siisti.. ;D

mielikuva

Tätä on varmaan joku muukin joskus kysynyt, mutta kuitenkin.

Minkälainen kamera sulla on Hemuli? Kuvien laadusta päätellen ei taida olla mikään pokkari?

Jack

en oo hemuli, enkä tiedä millä ottaa tallikuvat, mutta pokkari sillä kulkee kokoajan taskussa.
Epäilen, siis pokkaria.  ;D
Flatheads!!!

mista

Lainaus käyttäjältä: mielikuva - 29 huhtikuu 11, 15:24:33
Tätä on varmaan joku muukin joskus kysynyt, mutta kuitenkin.

Minkälainen kamera sulla on Hemuli? Kuvien laadusta päätellen ei taida olla mikään pokkari?

Veikkaan äkkiseltään kuvien "rakeisuudesta", että kyseessä on taas pokkari.. Tosin makro-ominaisuudet on aika hyvät. Järkkärillä ja oikealla ISO herkkyydellä olis terävempiä..

Tämä siis vain veikkaus..
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

Vitone

Canon DIGITAL IXUS 80 IS
Hiiren oikealla kuvan päällä ja sieltä kuvan ominaisuudet.
Opera ainakin kertoo jos jonninlaista faktaa  :)

Hemuli

Olittekin fiksumpia tai ainakin nopeampia kuin minä ;D... Ihan tollanen perus Ixus mulla on toistaiseksi kunnes varallisuus antaa myöten parempaan kalustoon. Kyllä silläkin saa ihan kelvollista jälkeä kun pitää koneen manuaalisäädöillä ja miettii joka kuvan erikseen. Rakeisuus häiritsee sekä syvyysvaikutelman puute.

Mutta asiaan. Tänään kävin vääntämässä springerin takajalkaan tulevan kiinnikkeen paikalleen. Loppuvaiheessa tuli äkillinen keskeytys enkä päässyt enää koeajamaan sovellusta mutta paikallaan työnnellessä tuntuisi että keula niiaa nätisti jarrutuksessa. Pitää vielä tehdä jarrukenkien keskitys ja vaijerin säätö mutta huomenna pääsee sitten kokeilemaan.



Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

hdkaide

minulla räjähti takajarru kilpi, saman näköisesti satasen vauhdissa. palat lenteli ja kilven rippeet kiilas jarrun kiinni, ekan kerran rautis piirsi mustaa asvaltiin ;) kilven palaset pitäis olla vielä tallessa. täytyy tutkia, olisko jotain samanlaista vikaa. jos löytyis joku yhteinen vika.

Hemuli

Onhan sulla vielä jarrun käyttöstaagi alkuperäiseen suuntaan ylöspäin? Joskus on käynyt noita räjähtämisiä kun porukka kääntää käyttövivun alaspäin jolloin sen suunta muuttuu - kenkiä painavassa nokassa ei ole pyöristyksiä siihen suuntaan ja kun se lipsahtaa kulman yli niin tapahtuu los katastrofis.

Toisaalta, on niitä paukkunu ihan vanhuuttaankin.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957