Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Club/Tracker henkinen tuore Sportster

Aloittaja vaakko, 31 lokakuu 15, 13:23:47

« edellinen - seuraava »

vaakko

Kiinaihmeistä olin lukenut hiukan ristiriitaisia kommentteja joten päätin kokeilla heti ns. kunnollista ja ainakin eilisten lenkkien perusteella kannatti. Tässä tuntui ennen pyörään asennusta kokeiltaessa tosi sulavalta liike kun hiljaa painoi vartta sisään/läpi ja sitten kun kokeili nopeasti näpäyttää niin iskari pisti selvästi kovemmin vastaan. Eli pitäisi toimia kuten on ajateltukin eli vaimentaa niitä teräviä iskuja pois. Mutta jo siis tuossa hiljaa sormilla liikuteltaessa tuntee vastusta selvästi eikä varsi liiku mitenkään itsekseen. Klappia ei ole milliäkään. Säätö tiukentaa vastusta varsin pienin muutoksin, pitää nyt alkaa hakemaan parasta asetusta autotune-ajeluiden lomassa. Veikkaisin että hiukan jäykempi toimii parhaiten, mutta kovin paljoa tuota ei kannata ruuvata tiukemmalle tai menee ohjaus raskaaksi ja/tai tunnottomaksi.

Täältä tilasin omani talvella (myös kiinnitysklampit): http://www.twinmotorcycles.nl

Kiwi

Lainaus käyttäjältä: Smokie - 02 toukokuu 16, 11:22:02
Pitikö lähettää romu takaisin? Mulla oli 2 iskaria hyllyssä ja retuuttelin niitä viilapenkissä. Halpismalli oli ihan paska ja vanha laatuvehe toimi muuten ok mutta kun pari kertaa retuutti lujaa sisään ja ulos niin siihen tuli sentin parin tyhjä liike. Eihän tuollaisesta oo kuin haittaa. Suutuspäissään hajotin sen niin ei toimi enää edes Esson baarissa ;D

Ei tarvinnu palauttaa, Aliexpressin kautta sen tilasin ja kun ei myyjä vastannu kutsuihin nii lyötiin peli poikki ja sain rahat takas.

vaakko

Jatketaan ohjausiskarikeskutelulla :) Hienosti toimii rynkytettäessä! Tuli ajeltua hiukan huonompia teitä ja kaikenlaista pattia ja kuoppaa oli eikä ohjaus ole niistä moksiskaan eli sulavuuden lisäksi iskari tuo myös äkkinäisten tärinöiden siedätystä mikä lienee alkuperäinen ajatus ollutkin. Tämä alkaa tuntumaan yhtä tärkeältä päivitykseltä kuin alustan parannukset, niin kivasti toimii sekä normiajossa että vaativimmissa tilanteissa.

Kävin myös päryyttelemässä hienoja mutkapätkiä autotunettelun merkeissä ja nappasin yhden hyvän tiepätkän alusta kuvan. Pärrää takaapäin katsoessa tulee mieleen että pitäisi vaihtaa nuo takavalojen kiinnikkeet lyhyempiin että ne saisi hiukan lähemmäs keskilinjaa. Ihan kiinni lokaria niitä ei voi laittaa kun pitää saada pikakiinnitteinen tarakka paikoilleen (tulee valokiinnikkeen yli), mutta ehkä n. 1,5-2cm noita saisi lähemmäs. Ja pyöreät peilit pitäisi kokeilla toimiiko ulkonäöllisesti, muistaakseni MCS:llä oli tarjolla. Pitääpä alkaa selaamaan kuvastoja.

Jack

Lyhkäsempiä varsia ei oikein oo tarjolla vilkkuihin. Kokeilin jotain softaileissa tms käytettyjä jotka kuvassa näyttää siltä, että olis bolt-on, muttei ollut ihan ja sivukilven kiinnityksen kanssa kun jouduin kikkailemaan, ni toimi vielä huonommin. Eli hylkäsin ne.

Jos löydät lyhyemmät bolt-on varret vilkkuihin, kerro mullekkin
Flatheads!!!

vaakko

Löysin yhdet jotka olen muistikuvan mukaan aiemminkin nähnyt ja voi olla että nämä on ainoat mitä olen nähnyt kun ei tullut mitään muuta vastaan. Näissä vaan tulee niin lähelle ettei toimi minulla kun pitäisi tarakalle jäädä tilaa.

http://www.revzilla.com/motorcycle/west-eagle-rear-turn-signal-spacers-for-harley-sportster-2004-2015

mikira

Ei tuollaset ole kovin monimutkaiset tehä, jos ei ole sorvia/sorvaria käytettävissä ni tee putkestä sopiva speisseri väliin.

Jack

juu jos tuollaisen haluaa...estetiikka kaukana noista.
Flatheads!!!

vaakko

Joo ei nuo oikein houkuttele, saisi joku paja tehdä samanlaiset tyyliltään mitä noi tehtaan palat mutta n. 2cm kapeampi per puoli. Tosin tässä mun pyörässä nuo ei ihan niin hirveästi pistä silmään kun on leveämpi rengas, sivuputki ja swingilaukku niin perä on yleisilmeltään jo leveämpi. Mutta vinkatkaa jos löytyy jostain vaihtoehtoja.

Poser Ana

Omani siirsin samaan tyyliin, mutta olis tullu paremmat jos olis varsi lyhentynyt ja valot olis saanu lähemmäs runkoa & lokaria, niin että holkkien puoli on vaihdettu. Omassa ei uskaltanut ottaa sitä riskiä että ottaa kiinni kuopassa tai jossain pahassa töyssyssä vaikka tilaa jäi aika lailla ilmeisesti vakio korkusilla progressiven takasilla.
+++ paskakuski, mutta ei ammatiltaan +++

vaakko

Nyt kun keskitapeilla on tullut jonkin verran ajettua niin päätin pistää takatapit tilaukseen. Keskitapeilla tuuli ottaa ikävästi jalkoihin ja vaikka kontrolli pyörästä on parempi kuin etutapeilla niin en ole oikein 100% sinuiksi päässyt noiden keskitappien kanssa. Kun ajaessa siirtää jalkoja niin että varpaisillaan pitää tapeilla niin asento on huomattavasti parempi. Eli jalat taaksepäin vaan :)

Chainsikle tekee kustom sarjaa juuri mun RSD Tracker putken kanssa istuvaksi ja samalla jarrusylinteri siirtyy eli jarruletkun joutuu joka tapauksessa vaihtamaan niin nyt tulee teräspunottu letku siihenkin. Ja kun jarrujen kanssa joka tapauksessa tässä myös vekslataan niin tilaukseen lähti taakse samanlainen Brembon 11,5" kelluva levy kuin edessä ja Free Spiritsin 4-mäntäinen Brembon satula.

Näiden temppujen jälkeen ollaan pari pykälää lähempänä finaalia.

http://chainsikle.com/menuitem/viewmenuitemproducts/id/1

http://www.freespirits.it/en/component/virtuemart/brakes-hd/hd-xl-rear-bracket-brake-calliper-4-pot-rotor-diam-11-1-2det.html?Itemid=0

Pyörä kävi myös penkissä ja siitä on moottori-ketjussa lisää asiaa dynolappujen ja pohdintojen muodossa. Putken kanssa pitää siis värkätä eli projekti ei lopu... :)

vaakko

"Bolt-on" my ass >:( Ei nyt ihan putkeen menny chainsiklen rearsettien kanssa. Ensinnäkin paketista uupui jarruletku eli näitä joudutaan tilailemaan muualta (ja pitäisi saada tuosta puuttuneesta letkusta rahat takas) ja nyt kun noita jalkatappeja alettiin laittamaan paikoilleen niin eipä olekaan bolt-on juuri tuolle putkelle tehty setti niinkuin piti olla :D Ei hyvää päivää... Kikkailemaan joutuu ja nyt ei olisi oikein aikaa kikkailla kun tekisi mieli ajaa kun kelejä vielä on. Saattaapi mennä talven projektiksi noiden asennus ja nyt sitten loppukaudeksi keskitapit takaisin niin pääsisi ajamaan.

Brembon kelluva levy ja takajarrusatula meni kuulemma suht kivuttomasti muttei ollut ihan bolt-on se satula vaikka luonnollisesti sellaisena mainostettiin. Hiukan epäilinkin kun eteen jouduttiin saman valmistajan tuotetta hiukan kairaamaan että asettui kohdilleen.

vaakko

Hiukan päivitystä. Hommasin GoPro Hero 5 Blackin ja alan hiukan kuvailemaan reissu ym. matskua aina kun kerkeän. YouTubesta löytyy vaakko kanava: https://www.youtube.com/channel/UCPKieV9S65bZt5lH6iA7yEA

Tuolta löytyy nyt viime viikonlopun reissulta parilta päivältä pätkää ja työstän vielä lähipäivinä sinne pätkän tai pari lisää. GoPron oman Quick softa on aika kätsy tuollaisten nopeiden videokoosteiden tekemiseen, musavalinnoissa joutuu toki tyytymään siihen mitä softa tarjoaa.

vaakko

Vuosi mennyt ja pyörä toimii edelleen kuten pitääkin :) Takatapit jaloille on osoittautuneet erittäin hyväksi ratkaisuksi, omat jalat taipuu niihin pidemmillekin pätkille. Suoraa lotkotusta päästellessä välillä kaipaa etusarjoja että voisi vaihdella jalkojen paikkoja joten pitää vähän tutkailla löytyisikö pyörään sopivia "highway pegsejä".

Kuvailin taas hiukan uusia pätkiä mm. 3pv keskisuomi-tourneelta: https://www.youtube.com/channel/UCPKieV9S65bZt5lH6iA7yEA

TNy

Mukavaa videopätkää ...

3. videosta tunnistin (todnäk) tien pätkää Mäntyharju - Voikoski - Orilampi - Hillosensalmi välillä ja sportserin tankkaus ilmeisesti tapahtui Selänpään kylän etelärajalla?

Mukavia tien pätkiä ajella :)

vaakko

Joo nuo voisi sopia muistikuviin. Kun noita pienempiä teitä pörrää muutaman päivän ristiin rastiin ja jonkun verran menee vielä navigaattorin ohjeistamana niin muistijäljet ajetuista teistä ei ole ihan parhaimmat :)