Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Omavalmiste - egen tillverkning

Aloittaja Tuusulan T-Bone, 30 joulukuu 15, 23:51:11

« edellinen - seuraava »

Joe Cool

Hienoa työtä ja kiitos kaikkien näitä rakentavien puolesta, vaikken itse varmaan koskaan moista tule väsäämäänkään. Mutta voi sitä olla iloinen muidenkin puolesta! 8)

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: hapi - 31 joulukuu 15, 11:22:35
Täytyykö uuden ohjeen mukainen omavalmiste käyttää jarrutestissä sen ollessa jäykkäperä ja/tai pitkäkeula ?

Siitä tullaan säätämään siinä tulevassa TraFi:n määräyksessä. Sanoisin 99 % todennäköisyydellä, että kyllä täytyy. Vaatimus jarruista ja ohjattavuudesta täytyy jotenkin osoittaa, eikä katsastuskonttorin setä sitä pysty tekemään.

Vakuutus on kanssa vähän mysteeri vielä. Ei tämä tekeminen tähän loppunut.
Long John Stroker

Spöke

Tässähän pitää aloittaa suunnittelemaan Spökelhead Livingstone Chopperia!
Uudet vuodet jokkaiselle!
-Spöke
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Jonev

Lakki nousee päästä täälläkin ja kumarrus syvään. Hienoa, että jaksetaan punnertaa tällaisten asioiden eteen. Työmäärä on ollut varmasti valtava (ja varmaan tulee vielä olemaan) ja tuskin tällainen normaali pulliainen osaa sitä edes käsittää. Varmasti myös asioiden oikeanlainen eteenpäin vienti ja hyvien kontaktien luominen on suuressa osassa.
Tässähän on täysin epätodellinen tunne.

NiLo

LainaaVerotuksen lisäksi herää myös kysymys laitteiden vakuutuksista?
Toivotaan että If jatkaa samaa linjaa ja lukee tilastoista kuinka paljon korvauksia on maksettu ko. merkille ja sen mukaan lasketaan hinta vakuutukselle :D

BTW:
MMAF voisi ruveta myymään aiheeseen liittyviä kiitos-paitoja ja ohjata sieltä varoja T-bone:lle kiitoksena hyvästä työstä :D
Jos sinulla on vasara, kaikki näyttää nauloilta.

Greasemonkey jake

tätä päivää on odotettu konnunsuolla jo vuosia... kiitokset heille, jotka tämän mahdollistivat...
alitajuntani on saanut tästä kyllä etiäisen ja ikuisuusprojektini ovat lähteneet valmistumaan tämän vuoden aikana ja ruotsalaisvalmisteisen keulankin ostin tällä viikolla... tosin ei chopperimittaista, mutta minulle riittävän...
If the river was whiskey, and I was a diving duck, I would never come up...

Taavi

Suuresti ponnisteluistanne kiittäen..

VK-spezial


rodchop

Kiitos. Valo tunnelin päässä on näkyvissä, josko sitä sais 10 vuoden odotuksen jälkeen Evo chopperin kilpiin ;D
HOG Forever Forever HOG

SanttuS

Onko tämän myötä jatkossa myös mahdollista rekisteröidä Suomeen muualla tehdyt omavalmisteet? Esim just Ruotsalaiset?
Olemme matkalla kohti maailmanlaajuista yhteiskunnallista, taloudellista, poliittista ja ekologista

Kiwi

Lainaus käyttäjältä: SanttuS - 01 tammikuu 16, 13:05:27
Onko tämän myötä jatkossa myös mahdollista rekisteröidä Suomeen muualla tehdyt omavalmisteet? Esim just Ruotsalaiset?

Mikä tuon kieltäis? Jos pyörän saa tehä tyhjästä nii lähtökohalla ei pitäs olla merkitystä.

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: SanttuS - 01 tammikuu 16, 13:05:27
Onko tämän myötä jatkossa myös mahdollista rekisteröidä Suomeen muualla tehdyt omavalmisteet? Esim just Ruotsalaiset?

Onhan näitä jo nytkin saanut rekisteröityä, useitahan on kilvissä.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

asavolai2

Hieno homma!
Entä mites vaikuuttaako tämä mitenkään tähän vintage puoleen? Eli onko noihin häkäarvoihin mitenkään mahdollista päästä näillä vanhemmilla moottoreilla (knuckle, pannu, lätyskät)?
Se voi olla jo liikaa toivottu..., vai kuinka?

Motomatti

Moottorietanolilla eli bensa-aseman pumpusta saatavalla RE85-liemellä (St1) tai E85 (ABC).
Jos tietoisesti rakentaa etanolille koneen niin puristussuhdetta voi/pitää nostaa että polttoainetalous olisi kunnossa. Itsellä aiheesta jo muutaman vuoden kokemus.

Etanolia kuluu kolmanneksen enenemmän mutta toisaalta siitä voi likistää enemmän tehoa kuin bensasta. Kesälaadun RE85 sisältää vain 15% moottoribensiiniä ja loput etanolia ettei rantojen miehet käytä tarpeeseen ja kylmäkäynnistys onnistuu. Etanoli kun on huonoa höyrystymään.

CO-arvot pakokaasussa ovat alhaiset.

Merimies-Toni

Vähän aiheesta poiketaan, mutta käsittääkseni toi 85 tarkoittaa, että liemi sisältää enintään 85% etanolia.Suhde vaihtelee vuodenajan ja bensiinin / etanolin markkinahinnan mukaan. Tämä tekee kyseisestä polttoaineesta vähän ongelmallisen kaasutinkoneessa joka ei tietysti suuttimia vaihtamatta mukaudu eri seossuhteisiin, koska etanolia täytyy koneeseen työntää suhteessa enempi kuin bensaa.
Pikkuvikoja, heleppo korjata