Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

S&S xl hot setup - 89 kuutiotuumainen Evosportsteri

Aloittaja JKKo, 03 elokuu 14, 10:30:06

« edellinen - seuraava »

Natking

Mulla oli vaihtaja TopGas rukissa, toki paineilma toiminen mut muuten sama juttu.
Ja sitten oli myös automaattilaatikko että toi sytkän katkasu ei ollu tarpeellinen.
Ton sytkäkatkasu ajan säätäminen voi ottaa hiukan aikaa, jos se on liian lyhyt, rikkoo helpolla vaihdelootan.
Ja jos se on liian pitkä niin voi saada saman tuloksen aikaseksi.
Mä en oikeen tiedä mitä normi loota tommosesta raakana vaihtamisesta pidemmän päälle tykkää. Vaikka siinä nyt sytty katkeekin niin silti rattaat pyörii aika vauhtia.  ::)
Olikos sulla jo jotain spesiaalia laatikossa?

Henk.kohtasesti en oikeen näe tommosta tarpeeliseks ennenkuin aletaan kisaamaan esim indeksiluokissa, missä tasasuus ajamisessa on välttämätöntä.
Just trying to be different (like everyone else)

twinspeed

Mä en tiedä tosta quick-shiefteristä tai sen kanssa ajamisesta... mutta aika rutiinilla näkyy jotkut vaihtavan ilman kytkintä:

https://www.youtube.com/watch?v=N-mmNBOQS9I

Siitä tietenkään myöskään mitään tietoa, että kuinka loota kestää pitemmän päälle, mutta näkyy toi kyllä aika sutjakasti käyvän toi vaihtaminen & kiihtyminen.
"The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."

Make

Helpoin diy quickshifteri on vaihdevipuun mikrokytkin joka katkaisee sytkän isommalle vaihdon ajaksi.

Edit. Johan sytkän katkaisusta olikin juttua 2 viestiä ylöspäin   ::)
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Natking

Noissa Harley Drags luokan kilpureissahan on vaihtajat kiellettyjä. Ukot vetelee parhaillaan kasin aikoja et aika hyvin pärjää ilmankin.
Lootasta se enenpikin on kiinni.
Just trying to be different (like everyone else)

jape

Juu taitaa olla ihan eri vehkeitä muutenkin ku nää jokapäiväisessä ajossa olevat katu pyörät.
Voi olla että testaan... Taidan ainakin kääntää ton kaavion toisin päin.

jape


Natking

Toi on hiukan kakspiippunen juttu toi välitykset. Tarttis oikeestaan saada pidemmällä ykkösellä oleva loota ja sitten muut välit olis pienenpiä.
Näissä twineissä kun tota vääntöä pakkaa löytymään, ja kierroksia suht vähän, niin oikeen pienellä ykkösellä tulee helposti pito ja keulinta onkelmaa.
Ite vaihdoin White Lightningiin isomman etupullerin, olisko peräti ollu 27-30 muutos, tai sitten vakio oli 28. Mut kuitenkin, paransin aikaa vartilla .15 sekkaa, ja tasasuutta tuli ajamiseen ihan helvetisti lisää.
Ja kyse ei ollut siitä että olis loppunut välitys kesken, vaan sillä ei kerta kaikkiaan oikeen päässyt liikkeelle ilman hirveitä keuloja ja/tai kaasun kevennyksiä.  :P

Kuva Gardemoenista kun meinasin innossani vetää selälleni, parikin kertaa...
Just trying to be different (like everyone else)

jape

Joo tiedossa kyllä...
Uudella välityksellä ykkösellä vielä kuiteski 100km/h
Kattelin kesän tohinoista noita videon pätkiä ja en usko että on haitaksi tuo lisä momentti lähtöön. Nyt kun vikoissa kapinoissa rupes pito löytyy.
Ja täähän on samalla kuitenki jokapäiväisessä ajossa ja on ollu turhan alhaiset kierrokset 80-100 nopeuksissa.

jape

Taas kerkes testailla pakoputki muutoksia ja supertrap sai lähteä.
Uudella putkella korjaantui monttu 4500-6000rpm +12-15hp sekä monttu 2000-3000rpm nyt 115-120nm alueelle

Natking

Kovia lisätehoja löyty.  :o  
Varsinaisesti ei nyt yllättänyt että tehot lisääntyy superräpistä pois siiirtyessä mut et noinkin paljon ton tasosilla lähtötehoilla, se on paljon!
Just trying to be different (like everyone else)

jape

Joo yllättävän paljon korjas sitä yläalueen monttua. Mut huipputehot samoissa.

Hd 1200


jape

Eli putki on hieman modattu (juuriputkista 1" pois) thunderheader. (Dynan putki, oli pikku vaurio ja hinta oli tosi sopiva 50â,¬)

jape

Sporttikin kulki taas vähän paremmin. Ehkä taas osas vähän paremmin viedä...
Porissa 11.6 ja 1.6 kuuskyt jalkaa

jape

Kansimuutosten jälkeen tänään säätöpäivä.