Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Jälleen kerran tien vieressä!

Aloittaja Psycholasse, 18 heinäkuu 12, 23:19:01

« edellinen - seuraava »

Kapteeni sika

Latasin noin kk sitten luuriin aikaisemmin ketjussa mainitun -Save MC- sovelluksen. Sinä aikana koko suomen alueella ehkä 3 avunpyyntöä. Ei ilmeisesti kovinkaan yleisessä käytössä tai sit rätkät ei hajoo tienpäälle.

Don Quijote

Matka pannuralliin jäi kesken, öljyä tai jotain liukasta tiellä ja painovoima hoiti loput. Loppukesä meneekin luita parannellessa. Pyörän kohtalokin on vielä epäselvä, varmaan menee lunastukseen  :-\

http://www.avl.fi/2015/08/kahdelle-vammoja-moottoripyoran-ulosajosta/

edit: äh, piti mennä tuohon "jälleen kerran tien vieressä" -ketjuun...

Edit Kokkonen, no siirsin viestin tänne. Paska tuuri mutta paranemisia!
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

Aparaatti

Lainaus käyttäjältä: -Teme- - 06 elokuu 15, 18:11:05
Pari 10km koeajo lenkkiä alla, joten aattelin ihan oikeasti lähteä tienpäälle.
Noooh.. 10km jälkeen pari pätkäsyä ja paukutusta putkeen, minkä jälkeen sähköt pois sytkästä ja matka tyssää tiensivuun. Pari kertaa sain elvytettyä ja pääsin palaamaan grillikioskille josta saikin nalle-limua. Loppumatkan pyörä tuli kaverin auton perässä.
Tien sivussa vikaa ihmetellessä meni aika monta HD (softail) kuskia ohi, joista ei yksikään pysähtynyt ja harvempi edes morjesti :( mutta eniten ihmetytti ne pari WL ja pannulla ajavaa kuskia jotka hidastivat kyllä, morjestivat, mutta jatkoivat silti ohi  :o
Homma jatkuu sähkövikaa etsiessä

Vilkuttelitko takas vaa vai näytitkö kenties jotakin merkkiä että ois hätä?
Ei varmaan jokaisen tienvieressä tupakoijan tai maisemaluvaajan viereen jaksa pysähtyä ;)

Motomatti

Itse olen joskus tahattomasti saanut ystävällisen motoristin pysähtymään kysymään onko ongelmia. Kun ei ole ollut niin olen vain kiitellyt vuolaasti huomioon ottamisesta. Ikään kuin kannustaakseni vastaavanlaista toimintaa jos jollakulla olisikin hätä.

Itse viittilöin jos oikeasti tarvitsen apua. Lähestyvän moottoripyörän kyllä kuulee. Joskus tarvitsee vai jotain työkalua tai tiedon kuinka kaukana on lähin huoltis/leirintäalue/rengasliike ja missä suunnassa, tms.

Ikävin tunnelma syntyy kun pysähtyy viattomasti auttamaan vikaantuneen pyörän kuljettajaa tarjoten apua mutta saakin kuulla että olisi parempi painua Helvettiin. Ymmärrän kyllä ahdistuksen määrän mutta itsehillintää voisi silti hieman harjoittaa.

Nykyään tiedonvälitysvälineet ovat tehneet tien viereen vikaantumisesta tavallaa helppoa: tilataan kuljetus, korjaaja, tms paikalle ja homma on hoidossa.

Ennen oli jotenkin hohdokkaampaa työntää pyörää helvetillisellä helteellä tietämättä mitä seuraavan mäen tai mutkan takana on tai koputella maalaistalon porstuassa puolenöin kysellen saako soittaa vai osoitetaanko rivakka kulkusuunta haulikon piipulla tai kahdella.

Aika moneen seikkailuun on joutunut/päässyt kun on vehkeet rikkuneet. Paras oli kuuden päivän sessio jonka jälkeen Inarijärveen hukkuneiden haamut yrittivät hukuttaa minut paikalliseen koskeen. Karmeaa oli se.

F.T.F.S

Tänään Turkuun mennessä iski äkki pysäys Angelniemen risteyksessä. Juu ri olin lähössä
tuuppaamaan edellä ajavasta autosta ohi kun Hondasta jumi laatikko tai takafillarin laakerit.
Kevyesti luistellen tiensivuun eikä tarvinnu kauaa olla kun tultiin avuntarvetta kysymään.
No hetken jäähdyttelyn jälkeen rupes voimansiirto pyörimään mutta käänsin keulan kotiin
päin kun otti takarattaan kumit hieman kipiää. Hyvin sillä hissukseen kotiin pääsi, olis tuo
perkele kestäny Turussa käydä. Tais jäädä hyvä näyttely näkemättä :'(

karim

tultiin nitrokisoista perjantaina,loimaalla mekaanisen öljymittarin putki meni poikki. vartin aikana pysähty ainakin 4 harrastajaa ja tarjosi apua. KIITOS kaikile.. vähän myöhässä mut kumminkin.  :D

t:karim   panheads mc

Smokie

Hah, vetelin ittekkin tien sivuun ja just kun kaveri kenen kanssa ajelin tuli takaisin homma oli jo jotakuinkin hoidettu. En ookkaan varmaan sitten 90-luvun ajellut kenenkään kanssa ihan vaan ajellakseni ja siitä kun saan pyörän korjattua tienposkessa taitaa olla myös aika pitkä aika. Helppo homma, paineistettu bensaletku meni puhki klemmarin juuresta ja bensat lensi pitkin kinttua. Onneks oli pikkuhelapää matkassa!!

https://www.youtube.com/watch?v=WteGefeMiMc

Motomatti

Tämän jutun nimi voisi olla "Matka-asentaja".

Savossa ajellessani oli tien vieressa pyörä ja pyörän vieressä kuljettaja. Pyörä ei käynyt. Bensaa oli ja kipinä tuli sekä akussa käynnistysvirtaa. Mutta bensaa ei tuulut kaasuttimille asti eikä pyörän sähköinen varatankkijärjestelmä toiminut.
Sattumalta tiesin että kyseisessä pyörässä on alipainetoiminen hana. Katteen alta kourittiin kakkossylinterin imukanavaan kiinnittyvä letku esille. Se oli murtunut vanhuuttaan. Otettiin mun pyörästä kohokammioiden tasauspaineletku irti ja korvattiin murtunut sillä. Homma toimi ja koeajon jälkeen aiemmin ilmennyt röpöttävä käynti oli kadonnut. Kaksi vikaa kerralla kuntoon.

Olin jo lähdössä omille teilleni niin tämä kaveri sanoi että hänellä on vielä pitkä matka kotiin; voisinko ajaa hänen kanssaan samaa matkaa? Lupasi maksaa bensat, ruuat ja kahvit. Näin tehtiin mutta pyörä toimi ihan ok. Perillä vielä pullakahvit.
Mukava oli auttaa ja tuli käytyä paikassa mihin muutoin ei olisi ollut asiaa.

twinspeed

Juu, sitä tutustuu uusiin ihmisiin tällaisissa tien viereen koukkaamisissa.

Pari tai kolme viikkoa sitten, kun kesä varsinaisesti starttasi ilmojen puolesta, olin ajelulla Paimion suunnalla vanhaa ykköstietä (Valtatie 110). Omasta pyörästä mittari lopetteli väliaikaisesti toimintaansa ja päärin kurvata tarkistamaan sen tilaa Paimionjoen kohdalla olevalle levähdyspaikalle. Levähdyspaikalla näkyikin jo olevan miehitys. Joku harrikkamies se siinä jo piti paussia... no menin tietysti kysymään oliko paussin pidon syy jokin vika; ei ollut.

Siinä kun juttelimme niitä näitä, kurvasi paikalle kolmaskin pyöräkuski tiedustelemaan oliko vika pysähdyksen syy. Kun hän sai kuulla, ettei vikaa varsinaisesti ole, kuin minun pyörän mittarissa, niin jäi hänkin toviksi turisemaan mukavia. Mainitsi tämä kolmas tulija, että saattaa olla väliaikainenkin tämä minun pyöräni mittarivika. Olihan se tavallaan. Mittari heräsi hetkeksi kotimatkalla, muttei sitten enää toista kertaa kuitenkaan. (Nyt on uusi anturi matkalla kohden Suomea, jollei jo olekin tämän maan kamaralla.)

Vikatiedustelujen ja -vastausten jälkeen me sitten siinä hetken juttelimme, polttelimme tupakkia ja nautiskelimme lämpimästä säästä, kunnes läksimme taas kukin omille teillemme... Mukavaa ja avuliasta sakkia nämä kaksi, jotka sattumalta tapasin... Aika velikultia.  
"The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."

Spöke

Nonii, nyt oli Panheadin vuoro poikia. Rautavaarasta palatessa rupes öljyä tirskumaan venakoppien välistä ja huohottimestskin tuli sauhua. Vuokra-autolla kotiin ja huomenna haen pyörän kotiin. Kone käy ihan nätisti ja puristuksiakin on. Takapytyllä ehkä vähemmän. Veikkauksia, selviääkö pelkällä kansipahvilla?
-Spöke
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Tuusulan T-Bone

Long John Stroker

Hessu

Spöke

Oli mitä oli, paineet pääsee sylintereistä öljytilaan. Voi olla renkaat tai sit jotain muuta. Kummasti vaan on puristuksia. Mut talvella uusiks.
-Spöke
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Smokie

Mulla meni raskasta kärryä mäkisessä maastossa vetäessä ylimääräisellä sytytysennakolla kiusattu Toyotan pieni ja söpö moottori vähän tilttiin. Rupes huohottamaan aivan järjettömästi ja öljyä lykkää ulos vähän sieltä sun täältä, kulutus alkoi olla pari litraa per 100 km. Tein venakoppaan ylimääräisen huohottimen suoraan ulkoilmaan ja samalla tais tulla paalauspäätös. Toimii ihan normaalisti eikä edes kulutus noussut, nyt tuolla superhuohottimella ei kulu edes öljyä enää. Sylinterit oli ihan hyvässä tikissä kun sinne kurkkasin, mäntiä en jaksanut kaivaa ulos.

Kapteeni sika

PCV venttiili on ilmeisesti ollut tukossa pitemmän aikaa. Kampikammion tuuletus....