Finnbikers

Tekniikka / Moottori => Shovelhead => Aiheen aloitti: juppe66 - 01 kesäkuu 11, 20:07:37

Otsikko: Shovelin öljykorkki????
Kirjoitti: juppe66 - 01 kesäkuu 11, 20:07:37
Terve!
Tuli hommattua shovel FXS 80-79 ja olisin kysynyt asiantuntevalta porukalta miten mahtaa toi öljytankin korkki toimia.Se on vähän niinkun painekattilan kansi,samanlailla laitetaan kiinni.Ensiksi normaalisti kierretään kiinni ja sitten siitä päältä käännetään ns siivistä.Miten se tulee olla "oikein" laitettuna kiinni.Eilen kävin ajelemassa vajaat 200km ja aamulla huomasin,että oli työntänyt öljyä hiukan lattialle korkin välistä,elikkä siellä ollu jonkunverran painetta?
Toinen kyssäri olis,että mitä öljyä ootte käyttäny enskapuolella?Kyseessä tulpattu versio.
Otsikko: Vs: Shovelin öljykorkki????
Kirjoitti: Titus - 01 kesäkuu 11, 21:34:16
Mulla kans 80 79 mut ei ne korkin siivet mulla ainakaan liiku.Kyllä siellä painetta on kun öljypumppu lykkää takaisinpäin koneesta. Oliskohan se vuoto tossa korkissa josta siivet irronnu. Sen allahan on filtteri , onkohan vaihdettu ja milloin? Mielestäni siipien pitäis olla ihan kiinteät,tarkasta se korkin juureen tulevan letkun kiristin kanssa. korjatkaa jos olen väärässä.Enskaöljystä en tiedä kun on hihnalla mun pelissä, mut alunperin siellä kiertää sama öljy kuin koneessa ni eiköhän se sinnekin käy.
Onnittelut valintasi johdosta!
Otsikko: Vs: Shovelin öljykorkki????
Kirjoitti: Rautahauli - 01 kesäkuu 11, 22:06:55
-81:ssä se korkki kiristetään niistä siivistä, ei siis ole kiinteät... Tai ainakin minä kiristän, eikä vuoda. Siinä on korkkitiiviste, olisko sökö. uusi korkki Stormilla 7â,¬.

Lorautin enskaan 3dl Redlinen MTL:ää ja sillä on toiminut, Usa voorumilla mainittu että pari desiä riittää. ATF F-typeäkin käytetään. Ja varmaan montaa muutakin lientä.
Otsikko: Vs: Shovelin öljykorkki????
Kirjoitti: Jensen - 01 kesäkuu 11, 22:14:17
Siitä Usa foorumista ei kannata paljon mainostaa. Ei ne tiedä Shoveleista puoliakaan mitä täällä finn bikers. Mie olen ollut siellä monta helvetin vuotta ja aika on mennyt hukkaan. Sinne Shovelfesteille ne on pyytäneet mutta ei kiinnosta. :) Pyörittele korkki ensin kiinni ja sitten ruuvaa se kiristys niin pitää .
Otsikko: Vs: Shovelin öljykorkki????
Kirjoitti: Jensen - 01 kesäkuu 11, 23:19:56
Tuossa tuo minun paukkurauta . Nippuside roikkuu mutta on jo leikattu pois .
Otsikko: Vs: Shovelin öljykorkki????
Kirjoitti: Rautahauli - 02 kesäkuu 11, 04:03:33
Heh, joo ei ne jenkit mistään mitään tiedä. Pienellä riskillä laitoin mainitun pari desiä kun hain lisää öljyä kaupasta. Ei ainakaan kauppareissulla kiristäjä sulanut voitelun puutteesen, laitoin kuitenkin desin lisää varmuuden vuoksi.

Jos korkin tiiviste vuotaa niin ei pidä. Näin maallikkona sanoisin että jos on tukkoinen suodatin niin korkin alle saattaa vähän painetta kertyä kun ei öljy pääse suodattimen läpi vapaasti. Pari kertaa kurkannut nouseeko se öljy säiliöön ja onhan se noussut, kylmä kone ja öljyt niin aika pian se öljy löytää tiensä myös lattialle jos ei ehdi korkkia sulkea. ;D



Otsikko: Vs: Shovelin öljykorkki????
Kirjoitti: juppe66 - 02 kesäkuu 11, 13:16:51
Kiitti vihjeistä,täytyy kurkata se suodatin ja on siinä kieritettävät siivet.
Otsikko: Vs: Shovelin öljykorkki????
Kirjoitti: juppe66 - 02 kesäkuu 11, 14:11:43
Näyttäis olevan aika tukossa toi suodatin,mistä mahtaa löytyä uusi,uudenmaanalueelta?
Tiputtelin samalla enskapuolelta öljyt pois.Mahtaisko sinne käydä Mobil Delvac MX 15W-40 öljy?
Ainakin vanhaan trumppaan kun laitoin niin toimi ihan helvetin hyvin.
Otsikko: Vs: Shovelin öljykorkki????
Kirjoitti: juppe66 - 02 kesäkuu 11, 14:46:52
En uskaltanu laittaa sitä Delvacia laitoin moottoriöljyt niin kun Titus tuolla aikaisemmin mainitsi, niin onhan siellä aikasemminkin pyörinyt moottoriöljyt.
Otsikko: Vs: Shovelin öljykorkki????
Kirjoitti: Titus - 04 kesäkuu 11, 02:48:31
Uuden filtterin saat keneltä tahansa Hd osakauppiaalta. Stormillakin on nykyään. Kyl se delvac olis sinne enskaan käynyt , riittää sen verta et ketjut vähän kastuu, siis enskassa.Ei siel enskas mitään sen kummallisempaa ole kuin Trumpassakaan.
Otsikko: Vs: Shovelin öljykorkki????
Kirjoitti: juppe66 - 05 kesäkuu 11, 11:32:47
Nyt on uusi filtteri haettu vihdintien varresta ja laitoin RedLinen 20w60HD öljyt sisään,kun joku niitä kehuskeli,saa nähdä miten toimii.....
Se vuoto näytti olevan paluuletkun juuresta,nappasin pari senntiä pois ja uudella klemmarilla takas kiinni.Näyttäis kyllä vieläkin hiukan vuotavan ,varmaankin on letkut jo aikansa elänyt.Pien vuoto ei mitään haittaa,jos tän kesän ajelis noilla letkuilla ja vaihtais kaikki letkut ens talven aikana.
Onko kukaan ottanut ns.jenkeistä tuodussa mallista öljynlauhduttimen pois ja tekeekö sillä täällä Suomen oloissa yleensäkään mitään?
Mun käsittääkseni vaan ylimääräisiä mahdollisesti vuotavia kohtia lisää.
Otsikko: Vs: Shovelin öljykorkki????
Kirjoitti: Titus - 05 kesäkuu 11, 14:56:22
Sitä letkua epäilinkin.Sanotaan ettei lauhdutinta tarttis meidän lämpötiloilla.Mulla sellainen Lockhart merkkinen, ei siitä haittaakaan ole ollut.Viime kesän helteilläkään ei öljynlämpö noussu yli 90c.Kyllä mä uusisin ainakin sen paluuletkun , kulkee aika kuumassa paikassa.
Otsikko: Vs: Shovelin öljykorkki????
Kirjoitti: Spöke - 05 kesäkuu 11, 16:12:08
Mun mielestä lauhduttimesta on Suomessa enempi haittaa, kuin hyötyä. Ei se lämpö, mitä täällä pohjolassa on parhaimmillaankaan konetta tapa, toisinpäin kyllä. Liian kylmä käyntilämpö kuluttaa konetta turhaan. IMO.
-Spöke-
Otsikko: Vs: Shovelin öljykorkki????
Kirjoitti: 72shovel - 05 kesäkuu 11, 20:23:12
Mulla on shovelin öljysäiliössä semmoinen mittatikullinen painettava malli, eli ei kierretä mihinkään. on aika löysä sovite muttei ole vielä öljyä sylkenyt sitäkautta. Siinä on fahrenheit mitta-asteikko ja sen mukaan öljynlämpötila on yleensä 150F eli noin 66 celsiusta. pitemmällä matkalla näytti pysyvän 200F (noin 250km lenkki) joka vastaa 93 celsiusta. toki moottorissa lämpimämpää muttei tulisi itselleni mieleen laittaa lauhdutinta vielä näillä lämmöillä, mikäli tuohon mittariin on luottaminen.
Otsikko: Vs: Shovelin öljykorkki????
Kirjoitti: Rautahauli - 05 kesäkuu 11, 20:31:01
Ketjussa taitaa olla kyse tämän mallisesta säiliöstä. Öljyntäyttöputkeen on tuollainen painettava malli mutta suodattimelle kierrettävä korkki.

(http://www.chopcult.com/uploads_classified/9000/8829/11852.jpg)
Otsikko: Vs: Shovelin öljykorkki????
Kirjoitti: Titus - 05 kesäkuu 11, 22:21:06
No nythän on mahdollista tehdä vähän testiä, eli huomen illalla lauhdutin irti ja suoraan pumpulta säiliöön. Loppuviikoksi luvattu jotain 22c. yöksikin 16. Mun mielestä on kyllä nytkin lämmennyt aika nopeasti normilämpöön. Jos ilman hyvin toimii niin pääsee siitäkin rumiluksesta eroon.
Otsikko: Vs: Shovelin öljykorkki????
Kirjoitti: juppe66 - 10 kesäkuu 11, 19:57:11
Joo,sama tankki mistä Rautahauli pisti kuvan.Tulin just reissusta ja pyörä seisonut tallissa melkein viikon ja oli kyllä aika reilusti tiputtanut öljyä lattialle.Näyttäis olevan öljypumpun letkuliitokset kun kusee.Tarttee varmaan vaihtaa kaikki letkut ja liittimet.
Kerro Titus lauhduttimen irrotuksen jälkeen kokemuksia.Spöken kanssa oon samaa mieltä,että siitä on enemmän haittaa kun hyötyä täällä pohjolassa.
Otsikko: Vs: Shovelin öljykorkki????
Kirjoitti: Titus - 10 kesäkuu 11, 22:40:22
Tein siitä oman topicin lauhdutin vai ei !! Poikkes mielestäni sen verran öljykorkista.. Testailua tehty nyt 3 päivää,saikulla ollu ni on kerinnyt harrastaankin.Näyttäis kyl siltä et Spöke puhuu asiaa, eli ei tarvi jäähdytintä.Säiliössä oli se 3,7 litraa valvolinea 20W50.Tuntuu vahvasti ainakin mun tapauksessa toimivan paremmin kun säiliö mittatikun ylärajassa.Siis olosuhteet oli kyllä huiput,ulkona +30 joka päivä. Kaikenlaista ajoa öljyn lämmöt oli maks 95 celsiusta.Ikävä kyllä maantieajon jälkeen kaupungin jonoköröttelyssä alko taas sauhutteleen.Pikku paussi ja lämmöt 150 fahrenhaittia eikä savua hiukkaakaan..Ihan saman tehnyt sitten Motulin ja suoran 50w öljyn kanssa.Mosassa tuplatulppakannet . KB männät pytyillä ajettu ny n.10000km.S&S super E, nokka vanhan omistajan ja mukaan joku Crane niinkuin sytkäkin.Ruttua sen verta et just jaksan polkea tulille.(72kg)Sokerina pohjalla Ihan saatanallisen pitkät välitykset.Täytyy ajella sinne Sohveliralliin ni näkee kerrankin noita hengenheimolaisia.Pistäppä ne letkut äkisti kuntoon ettei käy mitään permanent damagea.Joku paikallinen hydrauliikkaliike tekee yllättävän edullisesti liittimineen kaikkineen varmaan odottaessa.Rosteriklemmarit tykkää hiukan löystyä itsekseen, kokemusta löytyy,
Otsikko: Vs: Shovelin öljykorkki????
Kirjoitti: juppe66 - 11 kesäkuu 11, 19:19:00
joo letkut tuntuu vuotavan vähän joka puolelta,tänään kävin heittämässä pienen lenkin ja huomasin että öljyä tulee vähän joka puolelta ja paljon,hyvä että pääsin himaan asti.jäähdytin lähti ja letkut menee uusiks ja taitaa vuotaa öljykorkin tiivistekkin.
Otsikko: Vs: Shovelin öljykorkki????
Kirjoitti: juppe66 - 11 kesäkuu 11, 19:59:05
Mihinkä asti pitäis olla öljyä tankissa jos on ton mallinen öljytankki mistä Rautahauli pisti kuvan?
Siinä on tollanen farenhait asteikolla oleva öljyntäyttö korkki.
Otsikko: Vs: Shovelin öljykorkki????
Kirjoitti: Rautahauli - 11 kesäkuu 11, 21:03:31
Lainaus käyttäjältä: juppe66 - 11 kesäkuu 11, 19:59:05
Mihinkä asti pitäis olla öljyä tankissa jos on ton mallinen öljytankki mistä Rautahauli pisti kuvan?
Siinä on tollanen farenhait asteikolla oleva öljyntäyttö korkki.

Oon pitänyt öljyntason täyttöputken alareunassa kun pyörä on pystyasennossa. Pullauttaa kyllä kintuille jos korkin avaa kun pyörä on sivutuella joten vähempikin riittäisi.
Otsikko: Vs: Shovelin öljykorkki????
Kirjoitti: Titus - 11 kesäkuu 11, 21:26:44
Siinä korkkilämpömittari yhdistelmän tikussa on urat ylä ja alarajalle.
Otsikko: Vs: Shovelin öljykorkki????
Kirjoitti: juppe66 - 11 kesäkuu 11, 22:04:16
Ei ainakaan mun tikussa ole mitään uria.
Otsikko: Vs: Shovelin öljykorkki????
Kirjoitti: juppe66 - 11 kesäkuu 11, 22:05:57
Mulla tällä hetkellä pyörä sivutuella kakkosnelonen alla noin kolme senttiä tikku kastuu,onko ok?
Otsikko: Vs: Shovelin öljykorkki????
Kirjoitti: Titus - 11 kesäkuu 11, 23:25:41
Enpä tiedä sun tikun pituudesta, mut vaikuttais olevan aika alarajalla,se yläraja sivutuella ollessa aika lähellä aukon alareunaa.Kai tuokin riittää mut jos vuotaa liitoksista voi olla aika äkkiä tyhjä.Eikös toi Red line ole aika hintavaakin. Oliko muuten minkäänlaista eroa aikaisemmin käyttämääsi?
Otsikko: Vs: Shovelin öljykorkki????
Kirjoitti: juppe66 - 12 kesäkuu 11, 11:17:34
Joo hintavaa se on ja nyt ne on pitkin katuja.en mä mitään eroa huomannut.
Otsikko: Vs: Shovelin öljykorkki????
Kirjoitti: Jarde1 - 12 kesäkuu 11, 12:20:45
Kävin mittailemassa omasta pyörästä:
http://kuvablogi.com/nayta/3081088/ (http://kuvablogi.com/nayta/3081088/)
http://kuvablogi.com/nayta/3081089/ (http://kuvablogi.com/nayta/3081089/)
Otsikko: Vs: Shovelin öljykorkki????
Kirjoitti: juppe66 - 13 kesäkuu 11, 09:59:40
Toi oli hyvä kuva Jarde 1:ltä.Mulla ei oo mitään uria tikussa,mutta noilla tiedoilla kyllä pitäis pärjätä.
Otsikko: Vs: Shovelin öljykorkki????
Kirjoitti: Kokkonen - 17 kesäkuu 11, 09:23:34
Lainaus käyttäjältä: 72shovel - 05 kesäkuu 11, 20:23:12
Siinä on fahrenheit mitta-asteikko ja sen mukaan öljynlämpötila on yleensä 150F eli noin 66 celsiusta. pitemmällä matkalla näytti pysyvän 200F (noin 250km lenkki) joka vastaa 93 celsiusta. toki moottorissa lämpimämpää muttei tulisi itselleni mieleen laittaa lauhdutinta vielä näillä lämmöillä, mikäli tuohon mittariin on luottaminen.

Tuon mittarin voit testata kattilassa veden kiehuessa, joka tapahtuu tunnetusti sadassa asteessa.
Otsikko: Vs: Shovelin öljykorkki????
Kirjoitti: juppe66 - 17 kesäkuu 11, 10:12:25
Eilen kävin ajelemassa pienen lenkin (n.40km) kun jäähdytin oli poistettu ja lämmöt nousi suunnilleen 200F.Kai se on ihan hyvä jos ei siitä paljon enempää nouse???Vauhti oli sellasta 50-70km/h.Mikä mahtaa olla niin sanottu normaali öljyn lämpötila ja max.lämpötila -79 shovelille?
Ja se mikä aiheutti sen öljyn vuodon pääasiassa oli öljykorkin tiiviste.Kävin hakemassa uuden ja se oli puolet paksumpi verrattuna vanhaan,tais olla vanha tiiviste jo aikansa eläny.
Otsikko: Vs: Shovelin öljykorkki????
Kirjoitti: Spöke - 17 kesäkuu 11, 10:38:10
Hyvä se kait olisi pysyä alle 220 asteen, mulla ei mittaria ole eikä tule. Tuossa männä viikolla kun ajeltiin pitkin Puolan teitä kohti superia, kone kävi kuumimmillaan ruuhkassa ulkolämpötilan ollessa 32 astetta selssiusta. Yllättävän viileenä kävi, kun vauhtia oli se normi reissuvauhti 80mph. Ei tollasia pidä tuijotella, hanaa vaan.
-Spöke-
Otsikko: Vs: Shovelin öljykorkki????
Kirjoitti: Titus - 17 kesäkuu 11, 11:21:05
Mulla lämmöt ollu 180 F. molemmin puolin. ennätys lämmöissä kans noteerattu 225 ihan normi ajelun jälkeen. Lauhduttimen poiston jälkeen alkoi kyllä vähän syömään öljyäkin.mittari kun näyttää n.200 alkaa Valvoline savuamaan.Taitaa sit olla takapytyn kannessa kuitenkin jotain häikkää.Niin kauan kun lämpö pysyy alle 180 ei mitään ongelmaa. Vaimokin sanoi että nyt on kyllä tapahtunut jotain kamalaa mistä et halua kertoa. Taisinpa mennä puhumattomaksi pariks päiväks. Eihän tän vakavampaa voi ollakaan..
Otsikko: Vs: Shovelin öljykorkki????
Kirjoitti: shoveltimppa - 17 kesäkuu 11, 21:33:25
Mulle on erääseen suomalaisen työkonemoottoriin liittyen sanottu, että kun öljyn lämmöt pysyvät alle 130 celsiusasteessa, niin kaikki hyvin. Kun noita dieselpuputtimia tulee penkissä ajettua, niin kyllä täydellä teholla mennään öljyn lämmössä helposti 110-120 asteen. Joten ei tuo 220 F vielä pitäisi liikaa olla öljylle. Tiedä sitten mitä mieltä nää ilmajäähdytteiset muuten on asiasta.
Otsikko: Vs: Shovelin öljykorkki????
Kirjoitti: Titus - 17 kesäkuu 11, 22:17:14
Joskus tutun kovasti viritetyllä kuplalla piti tarkkailla että lämmöt pysyy 110-120 c. Kaverin mukaan rupee käymään kalliiks kun lämmöt nousee yli 140 c. Se oli kyllä jo aika häijy pirulainen kuplaksi .
Otsikko: Vs: Shovelin öljykorkki????
Kirjoitti: Spöke - 17 kesäkuu 11, 22:47:22
Näille on pahinta, kun on vi**n kuuma ja seisot tyhjäkäynnillä esim. ruuhkassa. Öljy kiertää hitaasti ja jäähtyykin hitaasti, kun ei oo ajoviimaa. Kierroksilla ölppä kiertää rripeästi jäähtyyn öljysäiliöön ja viileämpänä koneeseen. Eli vauhdissa näitä on paha saada kuumeneen liikaa.
-Spöke-
Otsikko: Vs: Shovelin öljykorkki????
Kirjoitti: masa - 18 kesäkuu 11, 00:05:25
LainaaNäille on pahinta, kun on vi**n kuuma ja seisot tyhjäkäynnillä esim. ruuhkassa. Öljy kiertää hitaasti ja jäähtyykin hitaasti, kun ei oo ajoviimaa. Kierroksilla ölppä kiertää rripeästi jäähtyyn öljysäiliöön ja viileämpänä koneeseen. Eli vauhdissa näitä on paha saada kuumeneen liikaa.
-Spöke-
Tässähän se koko homman idea lyhyesti,tyhjäkäynti paikallaan helteellä on myrkkyä,tietty mitä isompi öljytilavuus sen viileenpänä pysyy
Otsikko: Vs: Shovelin öljykorkki????
Kirjoitti: seppo - 18 kesäkuu 11, 00:55:41
Ei täällä pohjolassa useinkaan tartte tuota cooleria öljylle. Paras vaihtoehto olisi jos löytyisi edukas ja luotettava termostaatti jonka voisi nakata tuohon coolerin linjaan, sitten ei tarttisi ressata kuumallakaan ilmalla jos tuo ölppä lämpiää liikaa. Tietääkö kukaan mistä tuommottisia termareita saa? Omassa sohvissa on tuo öljynsuodatin tuossa edessä moottorin alapuolella, sateella öljy jäähtyy ihan mahottoman alhaisiin lukemiin, jäähtyy tuonne jopa +40 asteen tienoolle. Ei siis ihan paras paikka suodattimelle kun lokariton värkki syytää vettä ihan mahottomasti suoraan suodattimeen. Itse olen kötöstänyt siihen aina jotain liimattavaa eristettä. Mutta tuo termari olisi hyvä homma - vinkkejä otetaan vastaan. Pikkuisen menee sivuun aiheesta.....
Otsikko: Vs: Shovelin öljykorkki????
Kirjoitti: Rautahauli - 09 heinäkuu 11, 05:35:27
Näkyy hikoilevan minunkin pärrästä öljytankin korkin tiiviste läpi. Mahtaako siihen saada tiivistettä erikseen? Mielummin korjaisin vanhan kun laittaisin kiinankuraa tilalle, tosin niitä 7â,¬:n korkkeja ei näytä olevan Stormilla hyllyssäkään.
Otsikko: Vs: Shovelin öljykorkki????
Kirjoitti: juppe66 - 09 heinäkuu 11, 15:05:53
Löytyy pelkkä tiiviste:Harley-Davidson of Helsinki.
www.hoghaus.fi/ (http://www.hoghaus.fi/) - VälimuistissaHarley-Davidson of Helsinki / Ulkoniitynkuja 6 01660 Vantaa / Vaihde: 020 71 81 550 Fax (09) 7741 811 / HUOLTO: 020 7181 553.
Otsikko: Vs: Shovelin öljykorkki????
Kirjoitti: juppe66 - 09 heinäkuu 11, 16:27:05
Stormille laitoin kyselyn niistä 7e korkista ja sieltä vastattiin,että niitä ei saa enää.Ei kuulemma tule enää niille.
Otsikko: Vs: Shovelin öljykorkki????
Kirjoitti: Rautahauli - 11 heinäkuu 11, 14:15:49
Moorella oli hyllyssä korkkitiivisteitä, 3â,¬/pala, otin toisen varalle.

Kuinkas korkki kiristetään oikein? Vanhalla tiivisteellä siipimutteri kiristyi heittämällä tappiin asti mutta uudella siipimutterissa tuntuu vastus paljon aikaisemmin että siellä tosiaan on jotain välissä. Kyllä se tappiin astikin kiristyy mutta tarviiko sinne asti kääntää?
Otsikko: Vs: Shovelin öljykorkki????
Kirjoitti: juppe66 - 11 heinäkuu 11, 19:05:26
Kyllä mä käänsin loppuun asti.
Otsikko: Vs: Shovelin öljykorkki????
Kirjoitti: Kapteeni sika - 20 heinäkuu 13, 12:18:17
...ja jos ei vuoto lopu korkkitiivisteen vaihdolla niin siipimutterin alla on o-rengas joka saattaa olla paistunut lättänäksi ja vuotaa. Taisin löytää mystisen öljyvuodon alun omasta mopetista.
Otsikko: Vs: Shovelin öljykorkki????
Kirjoitti: Kapteeni sika - 23 heinäkuu 13, 12:30:50
Jep. Nyt pysyy enskan takapää kuivana.

Piti ottaa perstaina öljytankkia irti ja siinä huomasin että tankin takaosa on öljyinen, pohja kuitenkin aivan kuiva. Öljy on valunut tankin pokkauksen kautta startin ja enskakopan päälle. Ja mä vaihdoin kopan tiivisteen kertaalleen ja olin jo hommannut tartillekin Jamesin tiivisteen. Sen verran on paska värinäkö et en näe eroja jollei sit ole aivan puhdasta öljyä. Pitää ilmeisesti  pyytää aina vuodon sattuessa joku paikalle joka erottaa värejä edes jonkinverran.
Otsikko: Vs: Shovelin öljykorkki????
Kirjoitti: Kapteeni sika - 28 heinäkuu 13, 17:38:26
....ja jos silti vuotaa,  ;D , niin korkki purkuun Ja paukuttaa ne siivekkeet suoriksi mitkä kiristää korkin öljytankkiin. Mun tappaukses ne oli taipunut liki 45 asteen kulmaan. Nyt tuntee että korkki kiristyy 2-3 kierrosta ennen kuin kierre loppuu siipiruuvista. Prkle.  ;)