Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Tarvike vaimentajat

Aloittaja Kapteeni sika, 21 lokakuu 15, 13:05:48

« edellinen - seuraava »

Kapteeni sika

Onkos se sellaselle vanhanmalliselle pääsylkylle, "mustepullolle"? Tossa kun on sellanen kantikas  en muista mallia ulkoo. Pitäs olla vielä jotain +2" siirtosarja, ja tiätty toiselle puolelle samaa settiä.  :)

ma^ko

Ei kai sillä pääsylkyn ulkoisella hapatuksella ole juurikaan merkitystä jos pulttiväli about osuu. On mul sille jonkinmoinen vaihrepetaalin pohja ja petaalikin, ostelin swapist ihtelle mut ei nyt sit tuukkaan käyttään ku muuttu suunnitelma jalkatappivastaiseksi.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Kapteeni sika

Mut tosiaan plussatuumia tarvin niihin. Jos viittit laittaa kuvan kun ehdit.

En päässyt mallaileen vaimentajaa kohilleen kun kaveri oikasee ensin putken päässä olevan mutkan, olishan sen voinut katkasta pois mut se liimataan suoraksi jatkoksi. Sillä saa vähän pelivaraa vaimentajan sijotukseen. Joku ex-omistajista oli kääntänyt parituumaa putkenpäästä yläviistoon, tää oli tiedossakin, nou roplem. Muuten putki on hyvässä kuosissa, rättilaikkaa se kyl tulee saamaan.

Laitan pääsylkyn paikalleen (ruuvit on irti kun oottelen kiksikoppaa) ja jos putkilinja on mielestäni riittävän kaukana siitä niin suattaapi olla että teen ite jarruvipuhässäkän saranoinnin vähän kevyempänä versiona. Se on aika stydiä matskua kun siinä on ollut jalkatappi, ja keskitappeja tuohon ei tule enää. Ei oo sellasia mitään vastaan mut pitkät koivet kramppaa takuuvarmasti.

Pitää alkaa katteleen pääsylkyllistä siirtosarjaa sivusilmällä....

Kapteeni sika

...mutta näinhän mä sen teen, tässä sama pääsylkky:



Eihän mulla tollaset kontrollit oo mutta samalla lailla vipu alapuolella. Sylkky on irrotettu ja sovitettu,pitää hitsata  pikkupätkä  lattarautaa että saa reijät sopivalle kohdalle.

Eikä tää nyt ihan täysin aiheesta poikkea, kaikki on seurausta tarvikevaimentajasta. ;)

Kapteeni sika

Saas nähdä kuinka silmä tottuu tuohon "ilmavuuteen" askin ympärillä, jarrusylkky tellinkeineen on pois sen takaa ja jalkatappitellinki sen edestä.

Jonkinverran säätövaraa kun takakäyrää kiertää akselinsa ympäri. Etukannen laipan pultinreijälle pitää vissiin näyttää ohuesti viilaa...

Hienosäätöä ja kiinnikkeiden rakentelua.




ezmo

Np sehän korjaantuu kiksisatsilla. Kyllä joka shovelissa kiksi pitää olla.
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

Kapteeni sika

Joo kyllä tohon kiksi tulee, se on työn alla.

Kuuluuko ton putken olla noin kaukana rungosta, askin kyljestä viitisen senttiä putken ulkoreunaan... toisaalta tötterön alle ei paljoo lähemmäksi viittis putkee tuupata ja iso vaimennin ei oikein lähemmäksi runkoa sovi. Kai siihen vaan pitää tottua. Ei paha mut kyl sen kuitenkin lähemmäks laittas, jos vois.  ;)

Jack

emmä tiedä, mut käännä noi strutsit toisinpäin ni saat ton raon renkaan ja lokarin välillä inhimilliseks. Nythän sinne sopii Empire state building.
Flatheads!!!

Kapteeni sika

Luulen että saan putkilinjaa pikkasen lähemmäksi viilaamalla ruuvinreikää laipassa, etuputki ei pääse kiertymään oikeaan suuntaan. Pitää hifistellä ajan kanssa.

Kyl toi rako pysyy tuollaisena, se on sikasiisti.

HillyMan

Mä en ainakaan saanu istumaan niin ettei ois vuotanu laipoista. Vasta kun laitto pari evo tyyppistä tiivaria päällekkäin ja toisen leikkas viistoksi niin sai jotenkin pitämään. Ja kun käytin putket irti niin taas jäi vuotamaan. Muuten ihan jees :D

Kapteeni sika

Noi on jo nyt yhtä hyvällä sovituksella kun vanhat 2-2 oli. Takaputken laippa irvistää alareunasta snadisti, eli sen puolesta vaakasuoraa osaa pitäs saada vähän lähemmäksi runkoa. Mut kun sen raon painaa kii niin putki kääntyy hännästään sisäänpäin ja vähän alas, oletan että etuputken kierto auttais mutta ruuvi kanittaa vastaan etukannessa. Ei oo paljosta kii.

Laitan varmaan vanhat, evotyyppiset mutta soveliin tehdyt tiivisteet UltraCopperilla marinoituna. Piti hyvin koko viime kesän.

Titus

Muistanko oikein et putki pitää ottaa irti jotta saa kopan alimmat  kuusiokolot auki. Sinne ei oikein minkäänlainen
Avain mahdu väliin.

Kapteeni sika

Noin lähelle runkoa kun jättää pöntön niin etukannen laippa osuu just eikä melkein kohilleen ja takana alareuna reilut parimilliä auki, eli ihan hyvä sopivuus. Tai kyl toi kuvan asennosta ulostautuu sentin ja nousee samanverran kun saan kiinnikkeet tehtyä. Jos takakäyrä vuotaa alapään liitoksesta niin kyllä siihen panta laitetaan.
Jarrulinjakin tuli väsättyä putkesta, harakka jätti kiiltävät romikikkarenipat/letkut ostamati. :)




Ja ei taida saada alimpia kopan ruuveja auki putken takaa ja jos saa niin ei taida saada koppaa pois kuitenkaan.

Kapteeni sika

Tällätääs vielä yksi kuva, kiillotin putken. Vaimennin on ripustettu kiinni, yksi pantakiinnitys vielä ja rojut vaimentimen sisään.


Kapteeni sika

Hyväksi todettu putken sidonta runkoon. Varrellinen panta Tormilta ja se pakoputkilemmarilla runkoon kiinni.



Vaimentimen panta on liian väljä, ei oikein kiristy putkeen. Pitäs olla 47mm, tuossa on stanssi 48.5mm.