Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

raatis tarvii auton akun käynnistymiseen.

Aloittaja hazzinen, 05 huhtikuu 21, 14:44:45

« edellinen - seuraava »

Pekka äL

Mutta foorumin kannalta ihan positiivista, saatiin ainakin jotain uutta luettavaa tännekin!
Jaksaa, jaksaa... ;D
HD Electra Glide M8

hazzinen

mulla on kyllä pien epäilys tuosta akustakin ettei ehkä ole koskaan ollut mitenkää häävi. sillä viime kesännä starttasin tuota goldwingii ja välistään meinas siinäkin väsähtää. Turha siitä enää on vinkua, älykäs ihminen ois ajannu välittömästi takas ja heittäny akun kärkkäisen ikkunasta sisää notta pijä akkus.
RAPPIOTA JA DEKADENSSIÄ. 5.5 volttia

KariFS

Juu sori pikku oftopikin puolelle lipsahdus  ;D

Mutta juu, edelleen olen sitä mieltä että akusta se kiinni on tässä kohtaa. Tokikaan pitkät kaapelit ei auta asiaa, vallankin jos on jatkoja vielä matkan varrella. Mutta jos ja kun lämpimänä ja tuoreella latauksella lähtee, niin haiskahtaa vähän sellaiselle että akussa ei säily varaus kunnolla.

Tuliko mitattua se akun napajännite startin aikana?
1983 Harley Davidson XLS1000 Roadster
1973 Honda CB350K4
1973 Honda CB125K5

Ei oppinut olutta ojaan kaada.

Jasu

Jep. äkkiä karkaa sivuraiteelle, jos ei pidä kiinni. Tuo mitä naputtelin, oli vaan kokemus hyvinkin kuvatunlaisesta tilanteesta, vaikkakin kohteena "auto" niin tietyllä tapaa sama ympäristö eli kakspyttynen kone pikkuakun kanssa, ja käyntiinlähtö/lähtemättömyys samalla kaavalla...

Ja kuten tuli mainittua, on yleensä monen tekijän summa. Jos yhtään on kipunapuolella hämärää, niin oireet tule entistä helpommin esille, mitä tulee akun jännitteen laskiessa. Se että lähtee paremmin kun tarjoilee lisäsähköä, ei yksiselitteisesti sulje pois akun huonoutta, kertoo vain että isommalla jännitteellä lähtee paremmin käyntiin...

Bensan ikääntymisestä olisi myös paljon pahaa sanottavaa, ei vaan kevättalvella enää herännyt viime kesänä tankatulla, jarrukliinerillä lähti mutta sitten olikin konesalissa pieni palonalku kun päätti räjähtää muovisessa ilmanputsarissa. Tuoreella bensalla syttymättömyys katosi, kuinka yllättävää. Ja taas karkasi aihepiirin ulkopuolelle, mutta muistuttaa kuitenkin edellisen kappaleen ekasta lauseesta...

hazzinen

juu niin mittasin kyllä. pikkasen reilu 9 volttia oli akussa jännitettä kun startilla alko piinaamaan.
RAPPIOTA JA DEKADENSSIÄ. 5.5 volttia

KariFS

No eipä siinä sitten paljon epäselvää taida olla. Ei saisi ihan noin alas tippua jännite, ainakin noin yleisen käsityksen mukaan tuo alle 10 on jo heikko. Paljonkos se akun lepojännite olikaan, jos se on ajosta jäänyt ja ollut yön yli? 12,5 olisi vielä ihan kohtuullinen.

Ja jos varmistella haluat, niin voi toki mitata starttijännitteen niin että se auton apuakku on kytkettynä.
1983 Harley Davidson XLS1000 Roadster
1973 Honda CB350K4
1973 Honda CB125K5

Ei oppinut olutta ojaan kaada.

hazzinen

täytyy sitä tossa taas viikonvaihteessa koittaa rassuuttaa. ei täs viikolla kerkee/huvita leivän ajamisen jälkeen.
RAPPIOTA JA DEKADENSSIÄ. 5.5 volttia

hazzinen

#22
nonii vielä tarvii vierihoitoo tämän asian tiimoilta. akku uusittu, mutta siltikin kylmäkäynnistys ottaa koville jopa helteessä. startata saa reilusti, sylkee putkee sylkee kaasariin, lähtee käyntiin ja käy muutaman sekunnin kunnes sammuu. näitä tekee välistään pitkäänkin. lopulta pamahtaa käyntiin ja taas ollaan kuin ei mitään koskaan olisi ollutkaan ja pelaa lämpösennä vaikka maaliman tappiin.

miten lie voisiko sytytyspuola olla tiensä päässä? kaverilla 69 commondore ooppeli teki vähän samaa oikkua sai tartata puol aamua ja sen jälkeen käyntiin lähdettyään pelasi lämpösennä kuin kello.

onhaa tuo rottelo ollu mulla jo sen 13 vuotta ja sama syttypuola ollunna.
RAPPIOTA JA DEKADENSSIÄ. 5.5 volttia

mikjus

Bigtwinissä oli vähän samankaltaisia oireita. Kylmänä tai kun ei ajettu johonkin aikaan, käynnistys nihkeetä tai ei jaksa pyörittää, vaikka akku mitattu toimivaksi. Telwininin 13000 apukäynnistyshärpäkkeellä kun antoi hitusenkin virtaa niin pamahti heti käyntiin ja sen jälkeen lähti taas yleensä hyvin käyntiin. Kaikki epäilykset oli vieläkin akussa mutta toisesta pyörästä päikseen vaihdettu akku ja sama vika. Sitten vika paheni ja ei lähde enää napista käyntiin mutta startin solenoidin päässä olevasta napista käynnistyy hyvin. Startin solenoidin heräte piuha irti ja jännitemittaus kun starttaa, hupsista jonnekkin katoaa 1,5 - 2 v jännitettä vaikka ei pitäisi olla mitään kuormaa. Tässä tapauksessa omasepitteisissä sähköissä oli se vika että kaikki kiersi virtalukon kautta, eikä siinä mitään mutta pyörässä sähköiset puolipuristajat jotka vetää oman releen kautta kun starttaa ja releen päävirta myös lukon läpi. Ne ja tietty valot päällä starttatessa tuli jännitehäviötä liikaa. Korjaus oli helppo kun veti releelle suoran oman syötän akulta. Kaiken lisäksi tämä hieman virheellinen kytkentä toimi hyvin ainakin puoli vuotta ennen kuin alkoi kiukkuamaan. Tuosta varmaan kannattaa ottaa myös startin heräte irti ja startatessa mitata että sinne varmasti tulee oikeat jännitteet, samoin puolalle/sytkälle tuleva jännite tarkistettava.

ranze

Lainaa..sylkee putkee sylkee kaasariin, lähtee käyntiin ja käy muutaman sekunnin kunnes sammuu. näitä tekee välistään pitkäänkin.

Jos on nokassa kovasti asteita niin tuotakin voi sattua. Varsinkin jos on jossain muualla vikaa eli sitä lientä kertyy sinne tänne. Kunnon kipinä, sopivasti soppaa ja puristuksia riittävästi. Ajoitukset edes siellä päin niin pitäis paukkua.

Mulla pannu lupailee pakopuolelle mutta tösäyttää se joskus imupuolellekin. Mut lähtee kun saa tarpeeksi lientä ja rivakan potkun kiksiin. En välittäis vielä asentaa keveämpää nokkaa kun vasta laitoin jalkakytkimen.

Ohvitopikkia: Pannoniasta just loppui kipinät, tilasin Tsekeistä uusia. Vapen mankku on helpompi, toivottavasti. Kuuden voltin orkkismankku antoi niin hentoisen kipinän että sen eroitti vain vanhalla tulpalla. Nokea vasten näkyi jonkinmoinen välähdys mutta uudesta kirkkaasta tulpasta ei mitään.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

hazzinen

kaveri tossa kans diaknosoitti että oisko virtalukossa jotahii kattilakivennäisiä välissään. täytyy rassia se seuraavaksi puhtaaksi ja jatkaa epäonnistumista.
RAPPIOTA JA DEKADENSSIÄ. 5.5 volttia

Jensen

Jos laiskasti pyörittää ja akku on mitattu niin oisko vika startin hiilissä? Minun Gpz laiskasti pyöritti ja vaikka autonakusta otti virtaa niin silti laiska. Ei ole akun vika niin otin  startin irti niin hiilet paskana ja Z -pyörässä 4 hiiltä ja yksi oli irti sekä muut kuluneet onnettomiksi tyngiksi.

ranze

Lainaus käyttäjältä: hazzinen - 18 kesäkuu 21, 22:38:42..että oisko virtalukossa jotahii kattilakivennäisiä välissään.

Just uusin pannuun virtalukon. Rautiksen kolmipiikkinen. Ei mennyt jännite puolalle ja avainta piti liikutella joka kerta inasen takaisinpäin että ylipäätään tuli virtaa mihinkään. Piiroisen valinnasta löytyi ihan hyllytavarana.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

hazzinen

täytyy huomenna ehtiä toinen virtalukko ja koitella. piruvie joutsaa pitäs lauantaina männä ja tossa starttasin viimeset goldwingin startista. enää ei pyöri ejes suoralla virralla. joku paska pitäs ny saaha toimimaan ja äkkiä!!
RAPPIOTA JA DEKADENSSIÄ. 5.5 volttia

hazzinen

virtalukon vaihto ei tuottanut juurikaan muutosta aiheeseen tahi ongelmaan. tilasin uuden puolan, koitetaa sitä seuraavaksi.
RAPPIOTA JA DEKADENSSIÄ. 5.5 volttia