Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Tamer big fix pitkillä laakereilla

Aloittaja ezmo, 02 syyskuu 14, 20:36:42

« edellinen - seuraava »

ezmo

Tshoveli rik rakilla. Tamerin kytkimen säätösetin hommasin. Mulla on bld 1 1/2 remmi. On pitkillä rullalaakereilla kytkin. Nythän noi tamerin nylatron levy ei tue pitkiä laakereita, että pysyisvät siellä pohjassa, vaan ne ajelehtii sivuttain liukupintojen ulkopuolelle poispäin laatikosta...

Eli tää tameri on mulla ny
http://www.jpcycles.com/product/620-685

Kävi mielessä, että pitäiskö tää kumilätkä laittaa sinne nylatronin taakke tukemaan rullalaakerien sivuttaisliikettä?
http://www.jpcycles.com/product/6300319

Vai oonko joteski ulalla, taas?

-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

Tuusulan T-Bone

Itse kysymyksestä en ymmärrä mitään, mutta tekeepi mieleni todeta, että noi 1,5" enskaremmit on olemassa sitä varten, että ainakin joku osa menee varmasti paskaksi. Minkä taisit jo huomatakin... ;) ;D
Long John Stroker

ezmo

En mäkään, mutta hienolta kuullostaa, kun paljon sivistyssanoja pötkössä ;). Otan kuvan, niin aukeaa asia ;)
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

J.V.M

sen nylatronin tai mylatronin päälle tulee se alumiinilevy ei pitäs laakereiden päästä ulos päin .
tarkista ohjeesta onko oikein asennettu

ezmo

Juu, on alumiininen Nylatronin päällä, vaan se nylatroni lepää kytkinrummin päällä, ei vasten pitkilä laakereita. Ne jää useamman millin irti nylatronista. Täytyy ottaa kuva ;)
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

Jack

aikoinaan vetelin 2" remmillä ja kytkimessä big fix ja tollanen retaineri. normi painelevy. Hyvin futas.

Sulla on ezsmo liikaa hienoja sanoja  ;D
Flatheads!!!

ezmo

kuva ois kiva:










Kuten kuvista näkyy, on Nylatron alimmaisena, mutta on kytkinrumpua vasten, ja pitkät laakerit on usean millin irti siitä, eli pääsevät sivuttain elämää. Piikkisian laakerin liukupintahan loppuu nyt pitkien laakerien tasolle. Kytkinrummussa ne jatkuu pidemmälle....

Vikassa kuvassa on Retainer kumilätkä, jolla en saa 5 piikkistä sikaa kireäksi, kun toi on suunniteltu 3 piikkiselle. Mutta jos sen laittaa ton Nylatronin alle, tukisi se laakereita, etteivät sivuttain pääse liikkumaan. Sen päälle Nylatron ja alsa lätkä....

Fa saa ni?


-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

seppo

Siis sen nylatronin pitääkin olla rummun päällä koska se on se mikä estää sen rummun vatkaamisen kun kytkintä painetaan. Simmeillä säädetään siten ettei jää liian löysälle tai kireälle. Sulla on nyt liikaa osia siellä, jätä se levy jossa on A, B ja C merkittynä pois (ramjett levy). Jos rullat tulee rummun yli, on se simmaus tehty väärin eli tuolloin pitää sitä nylatronia saada tiukemmin rumpua vasten. Seuraat vaan sitä tamerin manuaalia, sillä se tulee kuntoon.

Kolmepiikkinen sika on minun mielestä parempi vaihtoehto, siinä voi käyttää tuota ramjettiä (maksaa alta kympin lukkorenkaineen) joka tekee saman asian kuin tuo tameri joka on huisisti kalliimpi.


ezmo

Mutta kytkinrummun ja piikkisian laakerien liukupinnat ei oo samalla tasolla, vaikka kuinka vetää piikkisiasta ;) . Onhan tossa A B C muovilätkässäkin kaulus ja se uppoaa sinne kiinni laakereiden päihin.

Onko mulla joteskin väärät osat kytkimessä?? Orkkis laakerisetti kehikolla saattaa olla leveempi ja estäen sivuliikehdinnän??
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

seppo

Onko tuossa siassa joku hyperpaksu levy siellä takana jota vasten se kytkinrumpu lepää? Siellähän on normaalisti semmonen niitattu levymateriaali asennettuna eikä muuta. Tarkistappa tuokin.

seppo

Tjoo - nyt muistelenkin että siinä taitaa tosiaan ollakin semmoinen ero noissa laakeripinnoissa vaikka käytössä on oikeat osat. Toisaalta nuo big fixin laakerit menevät siellä sian niitatun levyn puolella yli (sian laakeripinnan ja tuon niitatun levyn välissä on rako) tuon kytkinrummun laakeripinnan.

Jos nuo laakerit haluaa pysymään siellä missä pitää, täytyy vissiin tamerin tapauksessa laittaa tuommonen ramjetti tosiaan ensin alle mutta siinä ei sitten saisi olla tuota olkaa joka osuu kytkinrumpuun koska tamerin pitäisi olla se komponentti joka rummun liikkeen estää. Tuo ramjetti pitäisi sitten saada niin alas ettei ole kytkinrummun kytkinlevypinnan yläpuolella (= pinnasta pitäisi sorvata materiaalia pois?) vaan että toimisi komponenttina joka estää laakerien liikkumisen kielletyille paikoille.

Oliskohan alkuperäisessä kytkimen laakerissa semmonen kaulus joka tulee tuon rummun tasolle?

Onnellinen on se jolla on kolmepiikkinen sika, big fix ja ramjetti.  :)

ezmo

Jepu jee, ehkä ois pitäny 3 piikkinen hommata, mutta näillä mennään ;)....
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

Jack

niin, siis mulla oli 5 piikkinen sika, ja sekin toimii. Hän nakannee sen tamerin nurkkaan ja menee big fixillä ja ramjetillä....
Flatheads!!!

ezmo

Pig Fixillä ja Ramjetillä kytkinpakka liikkuu useamman millin sivuun, kun painaa kytkintä. On pitäny ottaa yksi kitka ja peltilevy pois, että saa levyjen väliin lisää tilaa... Pitää hyvin kytkin jo sen 4000km
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

seppo

Avot, en tiennyt että tuo ramjet toimii 5-piikkiselläkin.

Jos tuo ramjetti on oikein säädetty niin kyllä tuo kytkin pelaa sillä hienosti jos muuten kytkinkamppeet on kunnossa. Aloituksesta ei oikein selvinnyt että miksi tuon tamerin hommasit?