Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Hercules

Aloittaja L+L, 17 elokuu 14, 19:49:28

« edellinen - seuraava »

L+L

Tere taas,laitetaan nyt uusi albumi kun pyörä sai uuden nimen.Kavalier on nyt Hercules.
Onneeksi en jäännyt eilen pannuralliin vaikka hauskaa olisi ollut tiedossa.Aamulla reippaasti ylös ja viimeistelemään putkia.Oli siinä aika lailla kiilottamista ,hiomista hitsaamista,sahamista ja mittamista mutta nyt ne on siinä.eikun kromaukseen.ekassa kuvassa on lähtökohta.Putkissa on 26 eri osa.pian lisää.

Sammy

On siinä muutama tovi mennyt noita kahnatessa?

Sami

Rezi

Mukava saada tänne uusi projekti. Missä kromautat putket ja mitä se maksaa?

L+L

Arvasin että kysymys tulee melko pian mutta en voi valitettavasti vastaa tähän kun en tiedä itsekään.Kaveri lupasi hoitaa asian jossain isossa firmassa ja ne ei yleensä tee näitä pikkuhommia ollenkaan. Hinta on sitten yllätys minullekin.

Motomatti

Tuommoisia mustan raudan putkia saa ainakin Marteliukselta. Hinta on tietenkin yllätys...
Myös ruostumattomasta. Silloinkin hinta yllättää....

Kromaus taasen nykyään on kiven alla. Viimeiset kromaukseni, tällä kertaa kovakromaus harvinaisen mallisiiin keulaputkiin, on suoritettu firmassa jota en tiedä koska siinäkin oli ns. välikäsi. Välittäjäpajan nimi on Vauhtipyörä Tyrväältä. Tässä tapauksessa hinta oli yllätys niin päin että olin mukavasti yllättynyt.

jannu

No minä olen viimeisimmät osat ja lyhyet pakoputket kromauttanut Akaan Viialassa vanhassa nahkatehtaassa toimivassa firmassa, Teollisuusniklaamo Oy, tässä joku linkki ;

https://plus.google.com/105167296990871339380/about?gl=fi&hl=fi#105167296990871339380/about?gl=fi&hl=fi

Edelliset vähän pidemmät pakoputket kromautin Loimaan Metsämaalla firmassa, Loimaan Kromaus Oy ;

http://www.loimaankromaus.fi/

Muistaakseni Loimaalla on isommat altaat, onnistunee jenkkiauton puskuritkin, ja Viialassa hieman pienemmät.
Molemmat kromasivat ainakin silloin muutama vuosi sitten myös paljon rakentelijoiden osiakin.
Itse kyllä tein aina pohjat, mutta jos tarvitsee siihen sieltä apuja, niin kysymällä selviää.


L+L

Jipiiaieioo!!! Mikä onnenpäivä. Ensin Postipate tiputti mätkyjä laatikkoon ja nyt sitten tämä viellä.
Ajattelin tänään kiilottaa koneen.Helpottaakseen homma irrotin rockerboxit ja havaitsin pytyn alatiivisteissä vuodon.no ei siinä mitään, ei muuta kun pytyt pois ja kun kerran ollaan niin pitkällä niin kannet myös pois. sieltä löytyy kivikovat kuparitiivisteet. En tiedä onko tämä asentaja kuullut lämittämisesta koskaan mitään. Ainakin näytti siltä et ei ole tehty mitään. No ei siinä mitään ,yritin pyyhkiä männät öljystä ja awot mikä se siinä.Männässä melkomoinen jälki ,mutta mistä johtuu.Ahaaaaaa männäntapin pusla väljä. Mäntä tekee 1 mm liikkeen.Ihmettelen vaan miten joku voi jättää tällaiset asiat tarkistamatta kun kasailee koneen. ???

mista

On kyl aika paha tuo jälki.. Varsinkin ajettuihin kilometreihin nähden.
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

Spöke

Lainaus käyttäjältä: L+L - 02 syyskuu 14, 19:57:01
Ihmettelen vaan miten joku voi jättää tällaiset asiat tarkistamatta kun kasailee koneen. ???
Laitoin viime keväänä kuvia kaverin öölarista, johon vaihdoin keskitapin. Helposti oli onnistuttu tekemään remppaa huomaamatta loppuunajettua keskitappia ja lätkästy uudet männät renkaita viilaamatta. Eli vastaus: H E L P O S T I. . .
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

L+L

No niin,puristettiin vetopuolen lohkopuolikaan irti ja huommattiin että kooli irti eli good bye.oiskos kellään shovelin lohkoja tarjolla.onko ideoita?????


Spöke

Mä lähtisin halvemman kautta, kännykällä pikainen selaus
http://m.ebay.com/itm/221543561398?nav=SEARCH
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

mista

Hitto mikä tuuri..
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

issakka

Ei taida olla tuuri kyseessä, taitaa olla 70-laitteissa enemmän sääntö kuin poikkeus että jotakin on irti ja jotakin on paskana. Lisäksi kun siinä välissä on kaiken maailman DIY -virittäjät räpeltäneet, niin lopputulos on mitä on.  Minun shovelissa oli kanssa skooli irti ja ajelin kesän sen suuremmalti murehtimatta. Yritin vielä netistä etsiä kuvia, missä olisi  ollut "räjähtänyt" kone siitä syystä, että skooli olisi irronnut kokonaan, empä löytänyt...
Sarolea -29, 2kpl ic 350cc -49, 3kpl ic  m-49, Lambretta ld-125 -52, 2 kpl ic m-56, J635 -57, jytäri

mista

Jos oikein ymmärsin niin koolilla tarkoitetaan laakerin koolia... laakerin kehää siis? Tässä tapauksessa liukukehää?

Eikö noita nykyliimoilla tjms saa paikoilleen tai pistekrymppäyksillä kiinni?
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod