Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

"8 mm" vs. 11 mm enskabeltin kestävyys?

Aloittaja Raimo-Raato, 30 heinäkuu 14, 23:19:57

« edellinen - seuraava »

Raimo-Raato

Pannussa enskan hihnapyörät niin tolkuttoman huonossa kunnossa että aika vaihtaa koko setti. Vaan onko kellään empiiristä kokemusta että onko 1,5" tuuman leveyksissä 8 mm ja 11 mm jaon hihnoilla kestävyydessä merkittävää eroa? Tuo nimellisesti 8 mm jaolla oleva on tietty huomattavasti suositumpi mutta 11 mm jaolla sais harvennettua välityksiä entisestään. Tosin sit saattaa mennä liikkeelle lähtö jo turhan hankalaksi.
A.K.A. Rambe

Hemuli

Liiallinen välitysten harventaminen saattaa olla yksi tekijä joka rikkoo niitä belttejä, jatkuva pienillä kierroksilla rynkyttäminen ei tee hyvää voimansiirron osille. Itse ostaisin sen mihin saa vararemmejä helpoiten.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Raimo-Raato

Päädyin tohon yleisempään nimellisesti 8 mm jaolla ja 132 hampaisella hihnalla olevaan. Näin välitys pysy kutakuinkin samana kuin vanhalla 8 mm ja 144 hihnalla (jota ei saa enää 1,5" sarjana).

Toki tuo pienillä kierroksilla rynkyttäminen on pahasta myös keskitapille mut mun pannussa välitysten harventaminen ois pahentanut detonointiongelmaa. Siinä kun manuaali virranjakaja niin ajossa on sitten kierroksista riippumatta aina maksimiennakot. Tämä tarkoittaa sitä että vaikka sytkä on jo jonkun verran myöhäsellä, niin 80 kympin vauhdissa kun kääntää tupin nuri ja lähtee ohitukseen niin yhä ilmenee detonointia. Käsivaihteella ja suicidellä jaksa ikinä tiputtaa kolmoselle.
A.K.A. Rambe

Spöke

Meinaatko, ettei 80 vauhdissa ole vielä automaattijakajalla kaikki ennakot pelissä? Voisko detonoinnin syy ollakin jokin muu? Lissee ruokaa?
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Raimo-Raato

#4
No jos mun viikonloppuna aavistuksen alkoholia kokeneet aivoni suinkaan suoriutuivat laskelmista niin 80 vauhdissa kierroksia on mun välityksillä ~2000. Enkä mä nyt niin osaa sanoo että mikä se yläraja nopeuden suhteen on kun tupin nurin vääntäminen aiheuttaa vielä detonointia. Ainakin jostain 90 vauhdista kärsii jo ottaa täyskaasukiihdytyksen. Ennen sytkän myöhästyttämistä tehtaan merkistä teki sitä kyl vielä 90 vauhdeissa oikeen kuumalla kelillä. Ysikasia tankkiin niin loppu.

Seokset ei nyt STD-kansien myötä oo enää täysin optimit kun jaksanut ja kerennyt alkaa Linkertin kanssa leikkimään mutta alle 90 nopeuksissa seosmittarilla katsottuna seos on kohtalaisen rikkaalla. Korkeemmilla kierroksilla käy sit muutamassa kohtaa laihemmalla. Puristukset tais olla nyt jossain 8.5 tietämillä ja J-nokka.

Edellinen moottorin kokoonpano muuten detonoi puolestaan (muistaakseni) vain yli 140 vauhdeissa kaasua käännettäessä jos sytkää ei laittanut pikkasen myöhäsemmälle tehtaan merkistä.
A.K.A. Rambe