Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

-90 sportsterin keskiön/jarrulevyn yhteen naittaminen ja keskittäminen

Aloittaja Heinrich1488, 08 kesäkuu 14, 23:39:54

« edellinen - seuraava »

Heinrich1488

Moro! kokeilin etsiä jo valmiita vastauksia, mutta en löytänyt.

Elikkä mulla oli sportissa kiinni jostain muusta härvelistä sötöstelty 21´vanne sorvatulla etuakselilla, meni paskaksi kun satula otti kiinni pinnoihin, pyörän mukana tuli onneksi 19´vanne, joka tunnistettu numeron perusteella orkkisvanteeksi, tilasin siihen kaikki tarvittavat hilut (akselin, väliputken, laakerit, spacerin ja pultit) mutta en saa sitä ampumallakaan keskitettyä, ja jos sen laittaisi keskelle, niin satula on taas ahdistavan lähellä pinnoja, joten siis kysymykset kuuluu:

-Voiko jarrulevyn ja keskiön väliin tunkea vaikka rikkoja, että saisi edes jotenkin jarrut? noin 1cm jää vajaaksi

-Voiko jarrusatulaa sötöstellä jotenkin, että saisi homman toimimaan?


ma^ko

Siihen navan ja levyn väliin saa eripaksuisia spacereita joilla vo tilanteen säätää.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Heinrich1488

ookoo! mikä ois järkevä metodi mitata tarkka spacerin paksuus, kun homma taitaa olla yhtä tarkkaa ku puuhevosen persereiän poraus?

ma^ko

Etufillari ja jarrusatula paikalleen keulaan, levy "uimaan" vaikka kolmeen pulttiin ja tönäril mittaa jarrulevyn ja navan välin, päässee ihan riittävään tarkkuuteen. Ottaa mitan vaikka tyhjäst pultinreijäst tönärin "perspiikilä" pariin kertaan pyöritellen fillaria hieman välissä, ni saanee riittävän luotettavan keskiarvon.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Heinrich1488

kiitos ma^ko!, suunnilleen näillä ohjeilla sain läjättyä koko homman, ainoa miinus on, ettei pyörää saanu jäämään ihan keskelle, mutta ei tuntuis haittaavan mitään! Jarrusatulasta veistin rälläkällä vajaan sentin pois, mahtuu pyörä pyörimään paremmin... Nyt vaan helevetin kovaa ajoa ja talveksi risukeulaa etsimään ::)