Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Firestarter - erään 1986 Sportsterin tarina

Aloittaja Hemuli, 15 huhtikuu 14, 23:03:40

« edellinen - seuraava »

Matchless

On kyllä bueno!
Hienosti tuotu esille sporttiset linjat läpi pyörän,pysyy kyllä harmoniassa räyhäkkään perän ja keulan kanssa. Runkomuodot ja maalauslinjat luo toisilleen oikeutta. Jotenkin näyttää minusta sellaiselta kokoonpanolta että pystyy halutessaan reippaastikin muokkaamaan osia ja geometriaa ilman että räjähtäisi paketti silmille.
Mielenkiintoista olisi tietää paljon omia työtunteja on toteutukseen vaadittu?

Mauri

Hieno pyörä!

Millaiset ledit vilkuissa on? Riittääkö ne inssille?

Valhalla-77

#17
Täytyy kyllä sanoa että vaikka en itse kyseisen pyörän tyylisuuntaa aivan ymmärräkkään,niin silti kaikkine valmistusvaiheineen,yksityiskohtineen,tee se itse periaatteineen ja ennenkaikkea työn laadun sekä väriteeman siivittämänä aivan uskomaton teos!!!! Todella hieno laitos! Kaikki mihin katsoo hivelee silmää!

Hemulille helvetinmoinen kumarrus visiosta ja toteutuksesta! Huh huh!!!!
Se on ny sillä tavalla,että millä tavalla?

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Mauri - 16 huhtikuu 14, 13:00:30...Millaiset ledit vilkuissa on? Riittääkö ne inssille?

Kasikutosessa ei vaadita mitään hyväksyntiä, riittää että vilkut näyttävät keltaista/ruskeankeltaista valoa ja annetut mitat ja näkyvyyskulmat täyttyy.

Työtunteja en ole laskenut, tämän viimeisimmän version synnyttäminen kesti yhden talven. Täytyy toki muistaa että joitain osia käytettiin vanhasta ja esimerkiksi vanteet tehtiin jo etukäteen ennen kuin niitä tähän projektiin edes suunniteltiin. Mutta kyllä tässä tulee tehokkaasti jokainen vapaa-ajan hetki upotettua näihin romuihin.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Joe Cool

Siellä se oli Messukeskuksessa jo valmiiksi korokkeella, kuin enteenä tulevasta  8)

Hemuli

Ei ollu enää tilaa muualla, piti tuupata siihen lavalle ;). Onpahan niin kaukana kaikesta ettei kukaan pääse tarkastelemaan liian läheltä ja huomaamaan kaikkia virheitä mitä siihen jäi...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957


haapapuru

hieno on tuo sinun vehkeesi. näyttelyssä jo pariin otteeseen tullut pällisteltyä ja ei voi muuta kun nostaa hattua. tekis vaan mieli päästä lähempää tutkailemaan.  :P

shoveltimppa

Jälleen jotain vähän erillaista ja hyvällä maulla toteutettuna sekä pirusti itse tehtyä. Hieno tuli!

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: haapapuru - 19 huhtikuu 14, 22:07:05...tekis vaan mieli päästä lähempää tutkailemaan.  :P

Kiitos vaan kehuista :). Josko ensi viikonloppuna Tampereella saataisiin fillari suotuisammalle katseluetäisyydelle?
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Jauhoparta

Tää on kyllä linjakas pyörä. Taitaa rakentajalla olla vilkas mielikuvitus, kun nättiä pyörää syntyy tyyliltään laidasta laitaan  ;)

Tuusulan T-Bone

Rääkkäsin tätä rakkinetta jarrutestissä. Pysähtyy erittäin hyvin, eikä ilmeisesti menny mitään paskaksikaan. Positiivisiin ominaisuuksiin luettakoon myös se, että satasen vauhtia ei varsinaisesti tarvinnu houkutella mittariin... :)
Long John Stroker

issakka

Norrtäljessä näin ko. pyörän livenä ja tuuppasin ääneni sille. Pääosa muista näyttelypyöristä oli ihan sitä stanukamaa. Kaikki pyörät olivat kyllä hyvää viimeistelytasoa, mutta Hemulin pyörissä on aina mukana omaleimaisuus. Ou JEE...
Sarolea -29, 2kpl ic 350cc -49, 3kpl ic  m-49, Lambretta ld-125 -52, 2 kpl ic m-56, J635 -57, jytäri

Hemuli

Kiitoksia kehuista. Oli muuten periaatteessa tuon fillarin neitsytmatka keskiviikkona jarrutestiin. En sitä aikaisemmin ollut ajanut kuin vähän Tattarisuota ympäri. Reilu sata kilsaa tuli mittariin ja täytyy todeta että on se loppupelissä hyvä ajaa. Keulan käytöskin rauhoittui 100% Ape's:n yksittäiskappaleena valmistaman jäykkärin ansiosta. Ja T-Bonen kommentti kulkupuolesta pitää myös paikkansa, kevyt jäykkäperä kiihtyy oikein mukavasti maantienopeuksiin eikä hidastuvuudessakaan ole moittimista. Vielä kun pieni mutta ärsyttävä öljyvuoto saadaan paikallistettua ja tilkittyä alkaa laite olla valmis. Etuvalon kannakkeen niittaukset ovat myös kuluneet väljiksi, pitää korvata ne ruuveilla.

Vielä pitää joskus tehdä sellainen pitkäkeula jossa ajoasento on rennompi, nyt se lähinnä haastaa jatkuvaan lanesplittaukseen ja muuhun häiriköintiin. Seuraava projekti on jo runkojigissä mutta siitä ei tehdä ihan niin pitkää - omistajakin kun on vain satakuuskymmentä sulka päässä ;D.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Hemuli

Tällekin projektille jonkinlainen päätepiste, tänä aamuna kävin merkkauttamassa muutokset otteeseen:



Jokohan sen sitten viimeistään syksyllä voi pilkkoa palasiksi ;)? Ei nyt sentään, eiköhän tää fillari saa jäädä tällaiseksi ja pilkotaan joku muu välillä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957