suorista putkista

Aloittaja bulutaurus, 20 marraskuu 13, 22:21:53

« edellinen - seuraava »

bulutaurus

Millasia kokemuksia porukoilla on yhtälöstä virkavalta ja suorat putket takertuuko vai ... omasta asenteesta pitkälti kiinni

Hemuli

Meillä on voimassa oleva lainsäädäntö joka rajoittaa moottoripyörän suurimman sallitun metelin vuosimallista riippuen joko 106 tai 103 dB (a) - tyyppihyväksytyissä fillareissa sitten tyyppikilven mukaan.

Poliisin velvollisuus on puuttua havaitsemiinsa rikkeisiin, suorat putket on yksi niistä. Tuurilla voi ajella vuosia ilman ongelmia, toisaalta käry voi käydä kesän ensimmäisellä lenkillä. Ihan turha antaa mitään yleispäteviä mielipiteitä siitä mitä poliisi sanoo laittomista putkista, vastauksia on olemassa ihan yhtä monta kuin virkavallan edustajaa tuolla tien päällä.

Henkilökohtainen mielipide on että miksi pitää olla suorat putket? Eikö vähempi meteli riitä? Terveisin puolikuuro motoristi.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

bulutaurus

Oli keskustelun aiheen talleilla itsestä suorat putket kuulosti kaverilla puyörässää tood.. v mäiseltä suoraan sanoen järjettömältä .. sanoin et jos tosta ei kilpi karkaa ni ei ne lähde sit mistään muustakaan.. itse olen pehmeän äänen kannalla.

Kapteeni sika

Mulla on sovelissa jonkinlaiset vaimennukset ja mökää lähtee jonkin verran, omien epätarkkojen mittausten mukaan halvallapaskalla db-mittarilla noin 110db. Hain jo villaakin putkiin mut päädyin kuitenkin helpompaan ratkaisuun, eli korvatulppiin. Ja niitä onkin sit kokkeiltu erilaisia, kalleimmat yli 30â,¬ ja ne oli paskimmasta päästä. Haussa kun oli sellaiset jotka ei tee aivan kuuroksi. Pilikan kertakäyttötulpat (kertakäyttö=kolme viikkoo, sit kun on niin paskaset että itteekin häirittee niin vaihtuu. ;D ) osoittautui mulle parhaiksi vaikka vaimentaa pikkasen liikaa. Ajan ilman tulppia ainoastaan jotain epämääräsen äänen metsästysretkiä.

Menikö pikkasen oftoupikiksi.

Hemuli

Jos nyt ajatellaan asiaa puhtaasti siltä kantilta että vitut välittää säännöistä, niin aika huonoa tuuria se on jos matka suorien putkien takia katkeaa. Saa olla todella asialleen omistautunut kyttä jos sen takia lähtee pyörää pysäyttämään. Toki niinkin tiedetään käyneen, ihan tässä lähivuosina. Ei se enää ole samanlaista kuin joskus vielä kymmenen, viistoista vuotta sitten kun poliisin tullessa vastaan ei tarvinnut edes peiliin vilkaista kun tiesi sen kääntyneen perään.

Paljon on tietysti kiinni ajotavasta, jos jossain taajama-alueella vetää täyskaasulähtöjä niin kiinnittäähän se huomiota. Suoratkin putket on aika hiljaiset kun virka-auton nähdessään kääntää kaasun hiljakseen kiinni.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

rampo63

Mulla kans on ja aika "hiljaset"  nuo putket,,,eipä ne niistä ny niin isosti oo murehtinu.Viime kesänä ruotsiin mennes lähti perään just sen rytinän takii Turus, ni ei se muuta ku kyseli et eiks tuo jo vituta itteeki,,,enemmän se toinen vittuili Karille ku se oli sovelilla liikkeellä. :D