Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

xv1000 cafe

Aloittaja telleri, 21 syyskuu 13, 21:42:56

« edellinen - seuraava »

telleri

Moi, mielessä jo kauan pyörinyt cafe racer projekti starttasi kun ruåtsinmaalta löytyi sopiva uhri

Hansin pihalla Jönköpingissä laiteltiin mopo sopivaan kotipakettiin

tuossa bensankäryssä ajellessa tuli mieleen että jos tässä nyt ajaisi nokkakolarin niin kyllä olisi ruotsin palokunnalla ihmettelemistä että mitä on sattunut;).
No projekti on jo kovassa vauhdissa kuin nyt saa "tallivapaata" mussukalta.

vanteita on kovasti hierottu kohilleen ja nekin on kerennyt vaihtua moneen kertaan, no nyt on kuitenkin takana 60p 4,5x18 hd:n navalla, jarrulaikan  ja hammasrattaan adapterit on sorvailtu työkalualumiinista, eteen oli aluksi tulossa honda shadowin 18" etuvanne mutta navan leveydestä johtuen siihenkin päätyi 3,5x18 hd takavanne johon olisi tarkoitus sovittaa zx9r tuplalevyt...tai sitten vaihtuu taas vanne :D

Keulaksi valikoitui 9r:n keula ja emäputki olisi tarkoitus vaihtaa ja muuttaa hieman keulakulmaa ettei putoa liian tonttiin edestä.

Putkistoakin kerkesin väsäillä, kroonisesta perseaukisuudesta johtuen täytyi tehdä titaanista (r1  30e ja gsxr 50e pakosarjoista) kestävyydestä ei mitään takeita, mutta eipä ainakaan voi raskaaksi haukkua

pyörä olisi tarkoitus rakentaa 70`s kilpuri tyyliin, kuitutankilla jne.
vinkkejä tullaan tarvimaan kun ei ole älyttömästi kokemusta näistä rakentelun kiemuroista.


Rezi

Mukava saada uusia projekteja tsiikailtavaksi. Litrainen v-koneinen japsi soveltuu caffeksi varmaan oikein asiallisesti. Minkä vuosimallin pyörä tämä on?

telleri


telleri

Nyt sai sorvailtua milliset laakeripesät etutakanapaan:) ja jarrulevyt paikoilleen, napa ei vain ollut keskellä suhteessa vanteeseen, joten saa nähdä mahtuuko toisen puolen satula olemaan vai ottaako pinnoihin. Olisi pitänyt rihtata napa keskelle ennen koneistuksia mutta...


Hemuli

Onnistuuhan se rihtaus jälkeenpäinkin - se nyt on varmasti pienin ongelmista.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

telleri

niin..turhapa sitä on enää rihtailla kun sitten levyjen kohdat heittää päin sitä, no meneehän se yhdellä levylläkin jos ei toinen satula mahdu;D nuo dna navat näytti ebayssa olevan 50-60$ jos innostuu niin sorvailee uuden navan ja vaihtelee joskus. Nyt on kuitenkin kiire saada pyörä läjään, parhaat ajokelit vasta edessä;)

telleri

no nyt sitten on etuvanteessa sportsterin napa ja 2.15x18 kehä, vielä on mietinnässä laittaakko levyjen spacerit vielä kiinni erikseen napaan kun nyt ne on vaan puristuksissa levyn ja navan välissä, jarrulevyjen pultit yltävät n.20mm navan sisään. Alunperin oli tarkoitus lukita levyjen spacerit raitiovaunun jarrulevyn reijistä, mutta tuumaiset uppokanta pultit on kiven alla eikä viitsisi alkaa vääntään kolmatta reikäjakoa napaan että saa millisillä lukittua:) ...

Pakopiippu alkaisi olemaan kuosissa ja vaimentimetkin toistaiseksi ilman isompia kolhuja, puhalsin koko sarjan hiekalla ja perään lasilla niin tuli tasainen sävy



...mutta sävy oli kuitenkin liian tasainen silmään, joten eltasin saumat vielä uusiksi putkesta niin sai vähän kontrastia



Vaimentimet on 0.8 rst peltiä, suoralla reikäputkella, päätylaipan ulostuloa ajattelin sisäpuolelta supistaa kun pistää sinne haittaa heftiin niin saa katsastukseen db:t kohilleen



Tankkiakin tuli leivottua hiukan, sen verran näkyy tuo kädenjälki pellissä että taidan pistää maalin päälle...nopeempi tuo on kuiten tehdä alumiinista entä lasikuidusta, eikä tullut ihan samoja olojakaan;)



seuraavaksi pitäisi alkaa hieromaan uusi emäputki ja keula paikoilleen että saa tankin korkeuden ja takahäkin linjan katsottua sinnepäin

Rezi

Hyvän näköistä jälkeä putkissa ja tankissa. Joka jätkä ei tee kartiovaimentimia itse. Kuvat vois olla suoraan isonpina esillä ettei tarvisi klikkailla.

Alumiinitankissa on lasikuitutankkiin nähden tekemisen mukavuuden lisäksi semmonenkin ero, että siinä pysyy bensa sisällä ja maalit päällä. Kuitutankista nykybensat tulee väkisinkin läpi.


telleri

#8
thnx, ainoa ongelma noissa vaimentimissa oli että miten sen pellin saa pysyyn hitsatessa saumojen kohdalta suorassa, niin hyvin onnistui että saumat jää onneksi piiloon;)

telleri

#9
johan se yamaluben kaveri oli keksiny hitsata emäputken rungon sisältäkin kahdella vahvikkeella kiinni, meinasi loppua tahkosta kulmavaihde irrottaessa



tälläista silppua siitä irtosi ;D


onko tässä nyt muuta vaihtoehtoa kuin tehdä luukut runkoon noiden sisävahvikkeiden kohdille, heftata putki tuohon kohtaan missä ei ole vahvikkeita ja tinata ensin emäputkiniihin vahvikkeisiin kiinni ja sitten rungosta luukut kiinni... järkyttävä sovittelu ettei vetele ihan käsile tuo hedtuubi. ???

tai jos oikein villiksi alkais ni näin kerran juutuupisa ko vaihtoivat jonkin hd:n emäputken niin se tuupi oli sellaisessa kotelossa valmiina kiinni minkä hitsasivat rungon päälle ympäriinsä....
seuraavaksi kysyn neuvoa hyvältä ystävältäni jaakko tanelilta... :P

telleri

ps.en muuten saanut tuolta aijaa.comista noita kuvia isompana liiteltyä...

telleri

tallissa tapahtui viimepäivinä emäputken hitsuuta, keulakulmaa tuli 24 celsiusta ja jättö taisi olla 9.8cm, maavara pitäisi mennä sinne 14cm hujakoille jos ei hirveesti liho.



laakeri tuntui olevan putkeen aika tiukka hitsuun jälkeen, pitää varmaan vähän hijoa kun laittaa uudet paikoilleen.
Sauma tutkittiin magneettijauhetarkastuksella ettei tarvi jälkeenpäin alkaa ihmettelemään... tosin mietin laittaakko vielä panta emäputken ylmpäri ja kahtapuolen runkoon kiinni mutta se taitaa olla jo hätävarjelun liiottelua :)



vanteet suuntasin I-palkin päällä, vetämällä viivan palkin keskelle ja mittomalla kummatkin etu ja takapään keskilinjaan, sitten kulmaraudat vanteiden kylkiin  vingalla ja palkkiin heftiin. hitsauksen jälkeen en enää uskaltanut mittoa vaan pulttasin keulan kiinni 8) seuraavaksi täytyy kaventaa tankkia ja alkaa leipomaan ohjauslukko kiinni.



näihin kuviin ja sekaviin tunnelmiin.





telleri

 koeistuminen suoritettu, tankki oli turhan pitkä kun ei meinannu yltää hallintalaitteisiin, lyhyensin ja kavensin 2cm tankkian niin alkoi sopimaan kyytille. Tankin kiinnitys takapäästä vaihtoehtoinen kumikiinnike tai pultilla. Takarunko




Rezi

Lainaus käyttäjältä: telleri - 17 marraskuu 13, 00:38:53
lyhyensin ja kavensin 2cm tankkia
Aika paljon duunia yhdessä lyhyessä lauseessa. Kuulostaa helpolta. Kuitenkin meikäläiselle ja varmasti monelle muillekin tankin lyhennys ja kavennus on lähes ylitsepääsemätön homma ;D Mistä kohtaa tankkia kavensit ja lyhensit? Onko siinä jo pohja ja tunneli?

Das Fette Sau

Lainaus käyttäjältä: telleri - 05 marraskuu 13, 20:26:34
ps.en muuten saanut tuolta aijaa.comista noita kuvia isompana liiteltyä...

Mie taistelin kotva sitten saman ongelman kanssa, pitää mennä sinne albumiin, missä näkyy kaikki ko. albumin kuvat isoina päällekkäin ja ottaa sieltä kuvan osoite. Jos avaat siitä esikatselukuvasta isoks ja otat osoitteen nii tulee tuolleen pienenä.
"Ei tällä silleen kiire oo, mutta miulla on auto käynnissä tuossa pihalla..."