Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

xv1000 cafe

Aloittaja telleri, 21 syyskuu 13, 21:42:56

« edellinen - seuraava »

ma^ko

XV1000:sta tehty kuppilaskabari on varsin persoonallinen ratkaisu, tuloksesta vaikuttais tulevan oikeesti hieno.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

issakka

vähän samanlainen projekti tuli vahingossa eteen uuutuupissa...

1982 Yamaha Virago XV750 Custom Cafe Racer GoPro Hero 3+
Sarolea -29, 2kpl ic 350cc -49, 3kpl ic  m-49, Lambretta ld-125 -52, 2 kpl ic m-56, J635 -57, jytäri

telleri

4kk menny ko pulttaillu valmiit osat kiinni... Perseaukisena hyvä ettei kumeja joudu paistamaan ite.

telleri

tullut puuhasteltua johtotehtävissä joten ei ole viitiny johdonpätkistä ottaa kuvia. Nyt alkaa etupään sähöt oleen nipussa, liittimet vaihdoin vesitiiviisiin malleihin ja karsin ylimääräisiä letkuja pois
pientä hienosäätöä vielä vaatii kun ei 9r kahvat menneet ihan heittämällä tr:n johtoihin=)
mutta tärkeimmät pelaa


penkin tekokin oli niin hektistä ettei kerennyt paljon kuvia ottamaan mutta pohjalevynä 5mm polyeteeni ja umpisolukumia sisus, päällä muorin ompelema vinyyli. Kaikin puolin mukava ja välilevy ystävällinen ratkaisu.


kohta pääsee purkamaan taas, nostaan motin pöydälle ja haistelemaan spies&heckerin tuotteita, can`t wait that shit!


telleri

..niin ja jalakatappi setitkin vääntelin 6mm rst pellistä, viimeistelyjä vailla nekin.


Rezi

Fiksut polkimet ja asiaa tuo palautusjousi jarrusylinteriä vasten. Taidan kopioida jousitoteutuksen ;)

telleri

kiitos palautteestanne:) itsekin kopioin jousipalautuksen uudemmista yömahoista. Täytyi käydä potkimassa projektia taas liikkeelle, jännittensäätäjä löysi paikkansa rungosta ja virtalukko sekä speed-o-meter. Vanhasta virtalukosta heivasin entisen pohjan mäkeen ja tein uuden minkä ruuvaan runkoon kiinni


uuden pohjalevyn kairasin 2mm rst pellistä,levyyn pitäisi vielä puhkoa runkoonkiinnitysreijät.


Siinä olisi optimaalinen sijainti. Lukon pohjan ja rungon väliin laitoin 1mm kumesta pohjalevyn kokoisen tiivisten jonka alle saa kiinnistysruuvit piiloon.


mittarille tein putkesta kuoren, joka on 2mm lootulla kiinni yläkolmiossa, virtalukon kiinnikkeissä. Täytyy vielä ehkä häivyttää nuo virtalukon kaaren rippeet kun pistää ikävästi silmään.



Bensahanat täytyisi työstää seuraavana uusiksi kun tuli ostettua paremmat kiinalaiset. Onneksi oli simppeli rakenne ja toimiva kara. Takapään sähköt saa nyt toistaiseksi odotella inspiraatiota, vanhat jarruvalot kun pelasi maata pätkimällä ja letivaloilla pelaa just toesipäe, niin pitää letkuttaa uusiksi se osastokin

telleri

tullut hiukan päivittelytaukoa kun levittäny konetta pitkin varastoa, ja hommaillut osia ja maalaillut siinä sinvussa. Jostain sain idean hommata 2. vanteiksi möhkö kawan 18" etuvanteen ja kz750 takavanteen joka olisi tarkoitus levittää 4,5", ainoa mutta on vielä lisäaine millä sen hitsaa ja minkälaisen jälkilämmityksen sille järjestää vai jättääkö hitsaamatta  :-\. Vanteenhaku reissula löytyi sattumalta 38 suoravetoset mikunit, vielä pitäisi löytää jostai mieluiten kahvaan sopiva kaheksi haarautuva kaasuvaijeri. Karburaattorit sattuivat sopimaan orkkis kurkkuihin suoraan.


Sylinterit suhauttelit  lohkomaalilla,wrinkle plussalla olisi tullut hieno pinta mutta loppujen lopuksi sama mikä maali siitä happanee irti:)






telleri

#38
...viimeajat on menneet osia ootellessa rapakon takaa että saa kasattua moottorin, nokat menivät hiontaan, samoin keinuvivut. Nokat olivat leikanneet hiukan keinuvipuihin ja osissa nokista oli lähtenyt pinta vekkalaan. kampiakselin laakerit(kuula) olivat varaosakoneessa kuluneet että oli ulkokoolista lähtenyt pintaa kävelemään, kuin pistesyöpymää. Niin metsästelin uusia kampiakselin laakereita ebayta pitkin, tarkoituksena vaihtaa orkkis koneen petilaakerit varaosamyllyyn. Uudet laakerit tuli australiasta hintaan 99,50A$ posteineen viikossa, ja verot oli 31e. (paikallisesa yamahan liikkeesä samat laakerit 235e/kpl..HUHHUH :o Tosin koko oli sellainen ettei sitä stanukoossa olisi ollutkaan...ja kaiken lisäksi toinen laakeri oli C4 välyksillä, siksi ehkä oli hajonnutkin.


Koneenosia odotellessa ei silti ole pötköilty, runkoa on viimeistelty laikka laulaen ja maaliruisku huutaen. :) tosin maalaustila oisi saanut olla hieman enempi steriili;) pitänee vielä hioa ja koittaa roskattomampaa pintaa. Lakkana käytin helacryl lakkaa mitä paikallinen maalikaupan setä suositteli.











telleri

ny on mopossa kilvet ja kaasarit jotenkuten säävöisä. kovaa koeajoa vaan


https://www.youtube.com/watch?v=vWBeGw2rZ90

Matchless

Bueno, oivan soma peli! Kelit kohdallaan ja tuoreet kilvet ni kyllä kelpaa:)

telleri

Pientä päivitystä kaasaripuolelle kun meinasi lämpö ja tärinä hajottaa kurkut niin niputin karburaattorit yhteen kiinni ja modifioin läppäakselit desmodromisiksi :)





twinspeed

Hieno on.

Ja kaasuttimen läppäakslin desmot on makeet.

Ainoa, mikä mun silmään pistää tuossa pyörän kokokuvassa on, että nuo sylinterinkannessa olevat nokka-akselin pyörylät olisit kyllä saanut jättää maalaamati  ;)
"The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."

Motomatti

Tuo hammashihnalla toteutettu kaasutinten balansointi ja pakko-ohjaus aiheuttaa pipon nostoa täältä Tampereelta. Vastaavan kikastuksen tein kahteen suoravetokaasuttimeen vaijerivälityksellä kun Guzzissa kaasuttimet on melkein puolen metrin välein. Mutta tuo tekemäsi ristihihna on taatusti varmempi sovellus.

telleri

Sai tuossa nostella hattua eräänkin kerran kun viime syksyn koeajoilla murtui kaasuttimista kumikurkut. Alunperin kaasarit roikkui vain kurkuissa kiinni ja etusylinterin kaasarin palautusvaijerista oli veto taaimmaiselle kaasarille ja palautus oli jousien varassa. "Välivaijeri" ei oikein istunut kun kaasareissa olk vaijerilähdöt eri suuntiin ja vaijerille ei meinannut löytyä sopivaa reittiä. Talvella vaihtelin tarvikekurkut oem tuotteisiin ja hommasin romikselta xv750ssa käytettävät peltivahvikkeet kurkkuihin. 2. Moottorin ollessa pöydällä asentelin kaasarit siihen ja veistelin kaasareiden väliin tukiraudat kun oli ne orkkis hitatsitkin toisissaan kiinni ettei itestään irtoa eikä tyhjää hetkua:)
Alunperin oli tarkoitus tehdä nivellaakereilla vivut kaasarien ohjaukseen mutta kun kumpikin läppäakseli liikkuu eri suuntiin niin välityssuhde muuttui kokoajan ettei kumpikaan auennut lähelekkään samaa tahtia. Lopulta pakon sanelemana piti tilata näitä hammashihnapyöriä ja kaksipuolista hihnaa. Aluksi oli tarkoitus laittaa veto yhdellä 10mm hihnalla että jousi hoitaisi palautuksen, mutta tuntui kohtuu jäsyltä tuo hihna niin veistin sen halki ja laitoin ristiin niin sulkeepa nyt väkisinkin jos sielä joku takkuilee. Synkattuakin sai kohtuudella, tyhjäkäyntiruuveista vakuumit kohilleen ja toisesta rullasta säätöruuvit kiinni. Kaasuvaijerit lähtee vieläkin kahvalle niin oudossa kulmassa että joutui pujottelemaan vaijerit tankin ja rungon välistä missä on juuri vaijerin mentävä rako eikä yhtää liikaa tilaa ja vaijeritkin on 30cm liian pitkät... vaan pitää nyt koeajella taas tovi jos seuraava kaasarien ohjaus tulisi hydraulisylintereillä :D vaihtoehtoja neulojen nostoon pähkäillessä kävi mielessä "ride by wire" mutta valmiit seti meni putjettien yli ja on tuo sähköalan opiskelu jäänyt tuohon kaasujuotoksien asteelle niin luovuin siitä. Paperilla tuo sähköohjaus ei olisi mitenkään hankala toteuttaa, mutta saada se mahtumaan kyytiin....