Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Toisiovedon hihnapyörä levisi

Aloittaja maick, 29 heinäkuu 09, 12:17:11

« edellinen - seuraava »

maick

Viikonloppuna reilun 2000 km road tripin päätteeksi toisiovedon taaempi hihnapyörä sanoi "kilikili". Sisempi reunus, joka on kaiketi vain prässäämällä tjsp kiinni, lähti irti ja hihna melkein sen mukana. Onneksi pääsin kotiovelle asti. Pieniä jälkiä taka-akselin ympäri pyörinyt irrallinen renkula sai aikaiseksi vanteeseen ja renkaan kylkeen. Ja takarenkaan venttiilin suojahatun se oli syönyt kokonaan  :o (onneksi ilman pysyivät sisällä).

Onko teille käynyt vastaavaa?

Jos hihna ei ole saanut osumia, niin nopein ja helpoin korjaus lienee sen reunuksen takaisinliittäminen esim. ruuveilla. Hitsaaminen lienee haastavampaa, ainakin mulle...

Jotain fundamentaalia vikaa toisiovedossa on ollut muutenkin. Aiemmin keväällä kyselin täälläkin foorumilla kitisevästä hihnasta. Ja kyllä se hihna on, eikä pyörän laakeri tms. Silikonispray hiljensi kitinät ja ulinat hetkeksi aikaa, kuten olettaa saattoikin. Alan epäilemään etummaista hihnapyörää, koska hihnan linjaus suoraan on ollut pääsääntöisesti v..ttumaista. Taitaa mennä talvella vaihtoon...

Lopuksi vastaanotan mielelläni hyviä vinkkejä mistä saisi edullisesti ko. hihnapyöriä; veikkaisin vakiohammastusta, edessä offsettiä, hihna 1-1/8". eBay varmaankin on yksi...

Nyt odotellaan että kuume laskee ja pääsee korjaushommiin  :-\

Hemuli

Eihän tuossa muuta kuin naputtelet sen laipan takaisin paikoilleen ja sitten tuurnalla teet uudet varmistusmeistokset - ota mallia vanhoista. Itse olen joskus kaventanut tuollaisia hinapyöriä ja se tehdään juurikin tuon irtolaipan puolelta, sorvissa tavaraa pois ja uusi olake laipalle. Sitten vaan laippa takaisin, itse olen tehnyt nuo varmisteet hydrauliprässillä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

maick

Jep, kiitoksia herra H.
Eiköhän se kuntoon saada. Jää vaan harmittavasti Hanko väliin  :(